Politie gebeld, "wij komen daar niet voor, doe maar online aangifte", ik nog zo wijs om te zeggen dat ik mijn laptop niet bij me heb, zeggen ze kom maar naar het bureau. Ja dan ga ik wel eerst naar huis, is toch een end lopen naar het politiebureau.
Afijn, verzekering gebeld, "we sturen een bergingsbedrijf". Deze was er al vrij snel, berger heeft nog geprobeerd de bus te starten, maar lukte niet, startmotor ging wel rond maar sloeg niet aan. Motorkap open, lag de stekker van de computer er af. Schijnt dat die stropers een geprepareerde computer bij zich hebben om de startblokkering te omzeilen, volgens de bergers. Nou goed, de stekker er weer op en weer geprobeert, sloeg nu wel aan maar direkt weer af :-((. Dat werd dus opladen en naar bergingsbedrijf gebracht. Daar staat ie nu nog, wordt begin van de week naar de garage gebracht.
3 en half jaar geleden was mijn bus wel gejat, notabene op dezelfde plaats.
Ik had 'm naast de bus van mijn collega staan (ster sprinter), was dus een beetje uit het zicht onttrokken, niet slim van mij, was plek zat op de parkeerplaats. zo konden ze ongestoort hun gang gaan.