To peterT5: Bedankt voor je reactie, mooie kleur inderdaad! haha, en inderdaad..dat wachten he, het liefst had ik hem morgen al, maarja...zo blijft het wel ff spannend!
To Pim328: Die reactie krijg ik vaker 'een caddy met problemen?, bij ons zijn er nooit problemen mee'
Een kleine opsomming

:
5000 tot 10.000 km:
* Botte kortsluiting in de kabelboom (gerepareerd)
* Comfortmodule/pc, deuren gingen niet meer op slot (na 1x 1 dag en 1x 3 dagen zoeken compleet vervangen)
10.000 tot 35.000 km:
* Laklaag op de motorkap liet compleet los (overgespoten)
* Accu begint kuren te vertonen na testen bij dealer conclusie niets aan de hand
35.000 tot 46.000 km:
* Koppelingsplaten en drukgroep vroegtijdig versleten bij 35.000 km (compleet vervangen)
46.000 km
* Accu verliest nu dusdandig capaciteit dat deze binnen 8 uur te leeg was om van te starten (bij het 3e voorval compleet vervangen)
* Stabilisatierubbers achter kraakte/versleten (compleet vervangen)
* Remvoering achter liep aan (gerepareerd)
47.000 - 48.000 km
* Stilgestaan op de Blaak in Rotterdam, na afslepen en reparatie bij een VW dealer lag dit aan het brandstofrelais = vervangen
* 12 dagen na de Blaak weer stil, dit keer dicht bij huis, afgesleept naar een nevenvestiging van de eigen dealer, na 3 dagen zoeken voedingspanningrelais tbv. brandstofpomp (o.i.d.) vervangen
* 3 UUR!! later weer stil, auto nu een week weg (Dit is het moment dat ik de auto niet meer terug hoefde zeg maar...), uiteindelijk de stuurelektronica tbv. de brandstofpomp vervangen.
* Bij het ophalen van de auto start deze niet meer, accu kapot door het vele starten ivm. problemen, weer een nieuwe accu erin.
Nu, maand later (staat nu om en nabij de 53.000 km) geen problemen meer gehad, maar uiteindelijk is er wel veel te veel ergenis en tijd in gaan zitten.
De betrouwbaarheid was ver te zoeken, en na een hoop trekken en duwen met de dealer en PON heb ik nu een mooi voorstel waarin de Caddy ingeruild wordt, PON een stukje 'problemen' vergoed en een nette korting krijg op de nieuwe transporter.
Maar in eerste instantie mocht het van mij net zo lief een MB zijn..en dat maakte de onderhandelingen ook wat makkelijker, zeker gezien het zakelijk gebruik en het potentieel want mijn firma nog biedt op het gebied van bedrijfsauto's en aanschaffen.
Grtz