Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Roetfilter T5

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Keely 798
Berichten: 126
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:55

Roetfilter T5

Bericht door Keely 798 »

ANWB leden kunnen hun T5 gratis laten voorzien van een roetfilter. Ik weet niet of dit voor alle types is.

Kijk op: http://www.anwb.nl en dan bij ledenvoordeel.

Succes G. Haga
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 661
Lid geworden op: 01 feb 2007, 23:49
Locatie: dieverbrug
Contacteer:

Re: Roetfilter T5

Bericht door jos_br »

Onvoorstelbaar dat de ANWB dit nog promoot terwijl zij ook weten hoeveel narigheid ontstaat na het inbouwen van zo'n rotfilter!

Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Eric D
Berichten: 27
Lid geworden op: 16 okt 2007, 17:10

Re: Roetfilter T5

Bericht door Eric D »

Hoi weetjewellers,

Ik rij nu in een T5 128 kW automaat bouwjaar sept 2007 (modeljaar 2008) met roetfilter.
Ik rij altij 1 op 10 wat ook klopt met de specificaties van VW met roetfilter (9,7 L op 100 km).
Echter zou je een T5 128 kW automaat hebben zonder roetfilter dan is het opgegeven
verbruik 9 L op 100 km).

Mijn oude T4 75 kW handgeschakeld bouwjaar oktober 1999 zonder roetfilter uiteraard 100 kg minder gewicht als de T5 reed altijd 1 op 12 !!!

Wat zijn we toch milieuvriendelijk bezig met onze regelgeving en milieueisen. :nuts

Door het extra brandstofverbriuk ligt de CO2 uitstoot ook hoger natuurlijk !

Mvrg Eric
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: Roetfilter T5

Bericht door Henk250 »

Eric D schreef:Hoi weetjewellers,

Ik rij nu in een T5 128 kW automaat bouwjaar sept 2007 (modeljaar 2008) met roetfilter.
Ik rij altij 1 op 10 wat ook klopt met de specificaties van VW met roetfilter (9,7 L op 100 km).
Echter zou je een T5 128 kW automaat hebben zonder roetfilter dan is het opgegeven
verbruik 9 L op 100 km).


Mvrg Eric
Dit klopt zo ongeveer wel Eric,ik heb een 96kw, dus 130pk automaat met roetfilter,en wil de
filter toch niet missen.
Als ik mijn "oude"102pk automaat T4 stalde in de garage,moest ik deze garage altijd om de 3 maanden schoonmaken,en kon er niks in opbergen ivm de roetuitstoot.
Nu na 10maanden T5 heb ik nog nooit geen roet gevonden,en alles blijft schoon in de garage,
waar ik nu dus ook dingen in op kan bergen.
Kortom,het verbruik is hoger,maar de uitstoot is stukken schoner(lees gezonder),en dat is
mij ook wel wat waard.

Maar ieder zijn mening weetjewel.

:T54LIFE
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Re: Roetfilter T5

Bericht door hendrikus »

maar hoe lang gaat zo'n roetfilter mee? ls zo'n ding af is zullen de kosten wel voor je zelf zijn lijkt mij en kost nog wel een paar cent. Daarnaast is het idd niet beter voor het milieu omdat het filter zich zelf regenereert, wat niets minder is dan dat hij zich zelf schoonblaast volgens mij en alsnog de rotzooi eruit gooit. Tevens zijn er al gevallen bekent van slecht werkende filters die soms zelfs volledig verbranden vanbinnen uit. of die niet regeneren door bv veel file rijden en wat er tot kan lijden dat auto's juist slechter gaan lopen en soms zelfs id noodloop belanden.

Tevens werd/ worden de roetfilters door de TUV volgens mij ook al niet meer als geweldig bevonden vanwege problemen hiermee.
T4 2.5TDI 88pk 1999
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 661
Lid geworden op: 01 feb 2007, 23:49
Locatie: dieverbrug
Contacteer:

Re: Roetfilter T5

Bericht door jos_br »

Op het ogenblik is het zelfs zo dat er geen typekeuring meer op zo'n retrofitfilter zit, zo goed is e.e.a. getest......In Zwitserland waren er alzeer negatieve dingen naar buiten gekomen na diverse testen, maar toch moesten die rotdingen zonodig gepromoot worden. In ieder geval voelen de grünen zich in Duitsland zeer te kijk gezet omdat er met de gegevens van de uitstoot gewoon geknoeit blijkt te zijn. Over fijnstof maar niet te spreken. Verder mag je het volgende filter zelf betalen.


Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Gebruikersavatar
Rolf T5 54
Berichten: 133
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:55
Locatie: Drenthe!!

Re: Roetfilter T5

Bericht door Rolf T5 54 »

helaas, niet voor de 5 cil. Alleen voor de 174pk 4motion morgen toch ff vragen.
Plaats reactie