http://turbotuning.net/produktauswahl.html
En dan kijken bij de Vrachtauto en ook bij de turbodiesel.
Minder roetuitstoot en betere verbranding en meer koppel

Wat denken jullie ervan?
Hi Multivan Generation,Multivan Generation schreef:Ik vond wat op internet wat ik jullie niet wil onthouden:
http://turbotuning.net/produktauswahl.html
En dan kijken bij de Vrachtauto en ook bij de turbodiesel.
Minder roetuitstoot en betere verbranding en meer koppel
Wat denken jullie ervan?
Dus indien alleen de koelende functie gewenst is volstaat gedestilleerd of iig gedemineraliseerd water. Voor meer prestatie kan een vorm van alcohol worden toegevoegd, bij voorkeur methanol, maar bv. ook brandspiritus volstaat.Grundsätzlich sollte nur destilliertes oder zumindest demineralisiertes Wasser verwendet werden um Kalkrückstände im Brennraum und Ventilen auf Dauer zu vermeiden. Es sollte nur Wasser oder Wasser und Methanol verwendet werden. Andere Alkohole sind weniger geeignet, zur Not kann aber Ethanol (Brennspiritus) oder Isopropanol verwandt werden. Diese Alkohole sind in der Regel einfacher erhältich als Methanol. Mischungsverhältnis für Ethanol oder Isopropanol sollte entsprechend höher (bis 50:50) sein. . Mit Wasser/Methanol ist die Leistungssteigerung am größten. Sinnvolle Mischungsverhältnisse sind min. 30% Methanol und 70% Wasser. Viele Systeme werden auch in einem Mischungsverhältnis von 50:50 betrieben. Wenn Sie nur Wert auf eine reine Ladeluftkühler legen, so brauchen Sie nur Wasser einspritzen zu lassen.
Ik ken enkele mensen die daar al heel lang gebruik van maken bij het tunen van hun motoren , deze doen dit dan voornamelijk om deel te nemen met hun auto aan sprintwedstrijden...Multivan Generation schreef:Maar even op de techniek doorgaand.
Ik vind het eigenlijk raar dat je water gaat toevoegen in je cylinder.
Gaat dat op den duur niet roesten dan?
Wat gaat dat op de lange termijn geven qua verhoogde onderhoudskosten, hogere slijtage etc..
Inderdaad, dat bedoel ik ook : je kan niet altijd zo maar de technieken van uit de racerij zomaar overnemen op een motor voor dagelijks gebruik. Het is natuurlijk altijd mogelijk om dit te doen , maar ik bedoel vooral dat de betrouwbaarheid en vooral de levensduur sterk verminderen.pluuke schreef:Hoi Olle,
Hoi Pascal,
Ik neem meteen aan dat op den duur waterinjectie zeker niet "beter" is voor de motor. Het feit dat in de '80-er jaren in de F1 op deze manier 1000 pk uit een 1500cc motor werd gehaald, en dat er in de WRC ook met waterinjectie wordt gewerkt, geeft al aan dat voornamelijk het tegengaan van detoneren het hoofddoel is. Hierdoor kunnen de turbodrukken uiteraard omhoog, wat zorgt voor de extreme vermogens. En dan kijket men niet op een blok. Mijn uitleg was dan ook een beetje theoretisch.
Wat mij wel altijd opviel bij mijn benzineauto's, dat ze bij regenachtig weer toch net iets lekkerder liepen (pittiger en sneller optoeren), toch een beetje het zelfde effect....
wat ik geweldig vindt is het gecontroleerd laten binnenregenen, of komt daar ook weer een heffing opolle griese schreef:Je hebt gelijk Patrick, ik stopte een stukje douane en een stukje EU wet in 1 zin.
Maar ik bedoelde dat er op elke brandstof wijziging/toevoeging accijns moeten worden afgedragen.
en die vetgedrukte zin ging over testen, (in opdracht van de fabrikant)