Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T5 Kosten etc.
T5 Kosten etc.
Hallo,
Een kennis van mij (ZZP-er) heeft een Volkswagen T5 op de zaak sinds 2006.
De auto heeft een dubbele cabine en koste op de zaak (ex btw/bmw) ongeveer 30000.
De auto wordt voor privé en werk gebruikt. De auto is vrij duur (meer dan €1000 p/m ex. overige kosten), en wordt ook duurder in gebruik door de hoge bijtelling (over de aanschafprijs van de auto incl. btw/bpm). Maar de hoge bijtelling zijn niet de weinige privékilometers waard.
Is er helemaal geen mogelijkheid om de kosten te verminderen? Want hij denkt er nu over een auto voor de zaak en een privé auto te kopen.
Groeten,
Brummer
Een kennis van mij (ZZP-er) heeft een Volkswagen T5 op de zaak sinds 2006.
De auto heeft een dubbele cabine en koste op de zaak (ex btw/bmw) ongeveer 30000.
De auto wordt voor privé en werk gebruikt. De auto is vrij duur (meer dan €1000 p/m ex. overige kosten), en wordt ook duurder in gebruik door de hoge bijtelling (over de aanschafprijs van de auto incl. btw/bpm). Maar de hoge bijtelling zijn niet de weinige privékilometers waard.
Is er helemaal geen mogelijkheid om de kosten te verminderen? Want hij denkt er nu over een auto voor de zaak en een privé auto te kopen.
Groeten,
Brummer
Re: T5 Kosten etc.
als hij echt serieus weinig prive kilometers maakt zou ik na gaan denken om de bus alleen voor het werk te gaan gebruiken. Als je gaat rekenen betaal je idd wel bijtelling over een dikke 40mille incl. Dat is de reden dat mijn baas zakelijk in een partner rijd van ong. 12mille en prive een nieuwe Toyota RAV met 177pk heeft.
En meer als 1000 euro in de mnd aan kosten voor de bus?! Daar kun je anders ook een leuke auto voor leasen. Vind ik nl nogal wat
En meer als 1000 euro in de mnd aan kosten voor de bus?! Daar kun je anders ook een leuke auto voor leasen. Vind ik nl nogal wat
T4 2.5TDI 88pk 1999
Re: T5 Kosten etc.
Met dat probleem zit ik ook. Zeker nu mijn vrouw een klein autotje heeft gekocht. Ik overweeg de auto over te zetten naar prive en dan de 19 cent maar te rekenen. Moet eind dit jaar het allemaal eens uitrekenen.
- HP Hulscher
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 01 jul 2007, 19:59
- Locatie: Amsterdam
Re: T5 Kosten etc.
ik heb dat probleem ook, al heb ik geen 1000 euro kosten per maand... ik betaal de volledige bijtelling maar, want je privekilometers bijhouden zie ik niet gebeuren, bovendien gaat het tegenwoordig om 500 km geloof ik, nou 3 x naar de appie en je bent eroverheen. Maar als je m 100% zakelijk doet en je wilt de bijtelling omlaag kan de belastingdienst je vragen dat te bewijzen, en dan moet je een administratie gaan bijhouden. En als je nou altijd dezelfde rit maakt is het nog te doen, maar dat gaat voor mij niet op helaas....
T5-nov 2007-kwb-130pk-automaat-offroadgrey-16"Ronal-sidebars-60jr ed.
- Mastodont
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 24 apr 2008, 15:58
- Locatie: Kennemerland/Haarlem
- Contacteer:
Re: T5 Kosten etc.
Als je je bus nou een helemaal privé op naam neemt, en voor alle keren dat je 'm zakelijk gebruikt, huurt "de zaak"de bus van jou privé.
Een kennis van mij doet dat zo (met een personenauto welliswaar) en dat gaat al jaren goed.
Die hogere privé wegenbelasting is bij lange na geen 1000€.
Ben geen financiéel deskundige maar het lijkt een aardig idee
Grt Mastodont
Een kennis van mij doet dat zo (met een personenauto welliswaar) en dat gaat al jaren goed.
Die hogere privé wegenbelasting is bij lange na geen 1000€.
Ben geen financiéel deskundige maar het lijkt een aardig idee

Grt Mastodont
Chevrolet Suburban 454Cui (7,4 L) Silverado 1986
Mercedes-Benz 300E W124 1986
Transporter T5 TDI 2005 (verkocht 15-12-2010)
Transporter T3 Syncro Doka 1986 - (verkocht)
Kawasaki Z1300 1981
Mercedes-Benz 300E W124 1986
Transporter T5 TDI 2005 (verkocht 15-12-2010)
Transporter T3 Syncro Doka 1986 - (verkocht)
Kawasaki Z1300 1981
Re: T5 Kosten etc.
Wat dacht je van de BTW en de BPM die je dan terug moet betalen bij over zetten naar prive. AU!!



- Mastodont
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 24 apr 2008, 15:58
- Locatie: Kennemerland/Haarlem
- Contacteer:
Re: T5 Kosten etc.
Whaha,,, ja , had ik efe niet aan gedachtkoning232 schreef:Wat dacht je van de BTW en de BPM die je dan terug moet betalen bij over zetten naar prive. AU!!![]()

Zou misschien wel kunnen indien bus is van vóór 1-7-2005...
Grt Mastodont
Chevrolet Suburban 454Cui (7,4 L) Silverado 1986
Mercedes-Benz 300E W124 1986
Transporter T5 TDI 2005 (verkocht 15-12-2010)
Transporter T3 Syncro Doka 1986 - (verkocht)
Kawasaki Z1300 1981
Mercedes-Benz 300E W124 1986
Transporter T5 TDI 2005 (verkocht 15-12-2010)
Transporter T3 Syncro Doka 1986 - (verkocht)
Kawasaki Z1300 1981
Re: T5 Kosten etc.
Volgens mij is het juist andersom veel intereessanter als je weinig prive reidt..Mastodont schreef:Als je je bus nou een helemaal privé op naam neemt, en voor alle keren dat je 'm zakelijk gebruikt, huurt "de zaak"de bus van jou privé.
Een kennis van mij doet dat zo (met een personenauto welliswaar) en dat gaat al jaren goed.
Die hogere privé wegenbelasting is bij lange na geen 1000€.
Ben geen financiéel deskundige maar het lijkt een aardig idee![]()
Grt Mastodont
Bus op naam van de zaak en prive huren van jezelf...
T5 Offroad Grey 165 pk KWB 60 editie
Fotogallerij T5 nr. 318
Fotogallerij T5 nr. 318
Re: T5 Kosten etc.
als eenmaszaak maakt dat helemaal niks uit....
als het zo simpel was....de belastingdienst slaapt niet....
als het zo simpel was....de belastingdienst slaapt niet....
Re: T5 Kosten etc.
ik heb zelf een t5 174 pk van 2007
dubbele cabine velgen schuifdak alles leer en noem maar op
ik ben ook zzper en die auto kost mij prive tussen de 500 en 600 euro pmd
daar zitten al mijn kosten in :dus verzekering diesel onbeperkt rijden en onderhoud
als ik de lease prijs en me verzekering en diesel optel dan kom ik ook over de 1000 euro
maar dat is allemaal afschrijfbaar op de zaak dus kost zo een auto niet over de 1000
maar wat je bijtelling is en dat kan schelen in wat voor auto je rijd
dubbele cabine velgen schuifdak alles leer en noem maar op
ik ben ook zzper en die auto kost mij prive tussen de 500 en 600 euro pmd
daar zitten al mijn kosten in :dus verzekering diesel onbeperkt rijden en onderhoud
als ik de lease prijs en me verzekering en diesel optel dan kom ik ook over de 1000 euro
maar dat is allemaal afschrijfbaar op de zaak dus kost zo een auto niet over de 1000
maar wat je bijtelling is en dat kan schelen in wat voor auto je rijd
- De Bloemenman 211
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 10:19
- Locatie: Kaatsheuvel / Tilburg
- Contacteer:
Re: T5 Kosten etc.
Hallo allemaal,
Ik snap jullie niet een auto van de zaak.... Is gewoon het goedkoopste wat er met deze hoge brandstofprijzen...
Je rijd elke 3 jaar een gloednieuwe auto.....
Je hebt geen onderhoudskosten.....
Je kunt de btw van de onderhoudsbeurten terug beuren....
Je kunt de btw van de brandstof terug beuren....
Je kunt zoals eerder hier vermeld de bpm terug beuren....
en dit heeft slechts een bijtelling bij je salaris van € 7500.00 per jaar en daar word progresieve belasting over betaald dat is ongeveer € 3750.00 euro per jaar.
Daar rij ik geen nieuwe auto van inclusief alle kostennn.....
Maar er zijn natuurlijk altijd mensen die er anders over denk en dat mag....
Ik denk dat het nu steeds interesanter word om een auto van de zaak te hebben...
Inderdaad het kost wat maar je hebt noway problemen....
BELASTING BETALEN IS NOOIT LEUK dat klopt.....
de groenten van ....
de bloememan 211
Ik snap jullie niet een auto van de zaak.... Is gewoon het goedkoopste wat er met deze hoge brandstofprijzen...
Je rijd elke 3 jaar een gloednieuwe auto.....
Je hebt geen onderhoudskosten.....
Je kunt de btw van de onderhoudsbeurten terug beuren....
Je kunt de btw van de brandstof terug beuren....
Je kunt zoals eerder hier vermeld de bpm terug beuren....
en dit heeft slechts een bijtelling bij je salaris van € 7500.00 per jaar en daar word progresieve belasting over betaald dat is ongeveer € 3750.00 euro per jaar.
Daar rij ik geen nieuwe auto van inclusief alle kostennn.....
Maar er zijn natuurlijk altijd mensen die er anders over denk en dat mag....
Ik denk dat het nu steeds interesanter word om een auto van de zaak te hebben...
Inderdaad het kost wat maar je hebt noway problemen....
BELASTING BETALEN IS NOOIT LEUK dat klopt.....
de groenten van ....
de bloememan 211
Re: T5 Kosten etc.
OP een t5 van 28.000 euries excl. BTW en Excl. Bpm betaal je 6200 BTW en 12.000 BPM prive
18.200 over drie jaar is 505 euro per maand afschrijving is ca.340 euro maand.
Dus prive is je T5 de eerste drie jaar ca. 845 euro per maand en dan nog geen onderhoud ca 340 euro per jaar.
Als je nu je T5 voor 500 verhuurt per maand en 19 eurocent per km. belasting vrij beurt kun je prive een mooie bus rijden dacht ik zo.
Geen gelazer met apeldoorn en elke dire jaar een nieuwe bus
18.200 over drie jaar is 505 euro per maand afschrijving is ca.340 euro maand.
Dus prive is je T5 de eerste drie jaar ca. 845 euro per maand en dan nog geen onderhoud ca 340 euro per jaar.
Als je nu je T5 voor 500 verhuurt per maand en 19 eurocent per km. belasting vrij beurt kun je prive een mooie bus rijden dacht ik zo.
Geen gelazer met apeldoorn en elke dire jaar een nieuwe bus
Re: T5 Kosten etc.
welke boekhouder vind dit goed
zie onze site voor een mooi hekwerk sier-hekwerken!
Re: T5 Kosten etc.
De Bloemenman 211 schreef:Hallo allemaal,
Ik snap jullie niet een auto van de zaak.... Is gewoon het goedkoopste wat er met deze hoge brandstofprijzen...
Je rijd elke 3 jaar een gloednieuwe auto.....
Je hebt geen onderhoudskosten.....
Je kunt de btw van de onderhoudsbeurten terug beuren....
Je kunt de btw van de brandstof terug beuren....
Je kunt zoals eerder hier vermeld de bpm terug beuren....
en dit heeft slechts een bijtelling bij je salaris van € 7500.00 per jaar en daar word progresieve belasting over betaald dat is ongeveer € 3750.00 euro per jaar.
Daar rij ik geen nieuwe auto van inclusief alle kostennn.....
Maar er zijn natuurlijk altijd mensen die er anders over denk en dat mag....
Ik denk dat het nu steeds interesanter word om een auto van de zaak te hebben...
Inderdaad het kost wat maar je hebt noway problemen....
BELASTING BETALEN IS NOOIT LEUK dat klopt.....
de groenten van ....
de bloememan 211
Volgens mij vergeet je nog iets bloemenman, je vergeet wel dat die transporter aangeschafd moet worden, dat je hier ook op afschrijft, en het onderhoud en dergelijke zoals diesel verzekering en zo moet ook betaald worden. Nu weet ik wel dat de ZAAK dat betaald, maar dat gaat wel allemaal van je winst af, en kost je dus indirect dus wel geld. :nouwatkostdat Die bus kost je dus meer dan dat bedrag dat je aan de belasting betaald.
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure