Heb ik zelf een t4 hartstikke tevreden.
krijg van mijn baas een t5,mooier kan niet
Maar nu wil ie mij een gloednieuwe vw krafter toe hebben.
heb er zo mijn twijfels over,Volgens hem, dat je er beter in kan sleutelen,meer materiaal menemen enz.
Zegt ie dat ik mag kiezen,Wat zouden jullie doen
verlengde t5 eventueel met verhoogt dak(vind ik zelf spuuglelijk)
of een vette krafter 3,5 is hier wel een forum of stiker voor?
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
t5 of krafter?
-
- Contacteer:
t5 of krafter?
Vr gr Theo214 & tjitske 652
-
Ik reed voorheen met een peugeot boxer.
Nu met een t4.
Het zijn totaal verschillende auto's.
Je moet weten wat je wil, een 3,5 tonner is inderdaad groter en heeft het voordeel dat je er meer ruimte en laadvermogen inhebt.
Maar om ermee te rijden heb ik toch 10 X liever een transporter. Dat rijdt veel zachter, stiller en sneller.
Zo'n crafter is veel logger en stroever om mee te rijden. Het hangt er natuurlijk vanaf wat je prioriteit is, aangenaam rijden of veel laadruimte.
groeten, Peter
Nu met een t4.
Het zijn totaal verschillende auto's.
Je moet weten wat je wil, een 3,5 tonner is inderdaad groter en heeft het voordeel dat je er meer ruimte en laadvermogen inhebt.
Maar om ermee te rijden heb ik toch 10 X liever een transporter. Dat rijdt veel zachter, stiller en sneller.
Zo'n crafter is veel logger en stroever om mee te rijden. Het hangt er natuurlijk vanaf wat je prioriteit is, aangenaam rijden of veel laadruimte.
groeten, Peter
Re: t5 of krafter?
Theo,theo&tjitske652 schreef:Heb ik zelf een t4 hartstikke tevreden.
krijg van mijn baas een t5,mooier kan niet
Maar nu wil ie mij een gloednieuwe vw krafter toe hebben.
heb er zo mijn twijfels over,Volgens hem, dat je er beter in kan sleutelen,meer materiaal menemen enz.
Zegt ie dat ik mag kiezen,Wat zouden jullie doen
verlengde t5 eventueel met verhoogt dak(vind ik zelf spuuglelijk)
of een vette krafter 3,5 is hier wel een forum of stiker voor?
Om te beginnen; een Crafter heeft een starre achteras. Een T5 onafhankelijke wielophanging. Dit levert in de bochten en met (zij)wind een ander weggedrag op. Verder vind ik persoonlijk de Crafter een Hyundai met een VW embleem erop

Ondanks dat je een T5 verlengd en verhoogd spuuglelijk vindt, vindt ik hem mooier dan die Crafter. En als je op die T5 (dikkere) stabilisatoren (met name achter) besteld dan is het weggedrag een heeel stuk beter denk ik. Plus dat een T5 volgens mij in meer kleuren leverbaar is... Maar dat hangt natuurlijk ook af van wat je werkgever als reclame enzo erop wil....
Ik zou zeker in allebei eens uitgebreid gaan zitten en proefrijden. Kijk als je die keuze krijgt moet je het allebei uitproberen nietwaar?
Voor de Crafters heeft Henk volgens mij geen stickers en/of forum... Maar een WJW sticker zal er vast wel op blijven plakken

:zodenkikerookover
Groeten,
Caspar
-
- zwartwitje