Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Startprobleem
-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 03 feb 2007, 21:38
Startprobleem
Hallo,
Mijn T4 camper (2.4 D, 1992 california) starte zojuist niet.
Pas na een 5 keer sloeg de motor opeens wel aan.
Toen ik vervolgens de motor weer uitzette en nog een probeerde te starten, starte deze weer niet.
De startmotor draait gewoon normaal rond, maar de motor slaat gewoon niet aan.
Moet ik dit in de startmotor zoeken?, de gloeispralen zijn dit voorjaar vervangen.
groeten,
Herman
Mijn T4 camper (2.4 D, 1992 california) starte zojuist niet.
Pas na een 5 keer sloeg de motor opeens wel aan.
Toen ik vervolgens de motor weer uitzette en nog een probeerde te starten, starte deze weer niet.
De startmotor draait gewoon normaal rond, maar de motor slaat gewoon niet aan.
Moet ik dit in de startmotor zoeken?, de gloeispralen zijn dit voorjaar vervangen.
groeten,
Herman
Re: Startprobleem
wel spanning op de gloeispiralen? kanzijn dat een relais of contactslot geen spanning doorgeeft. dan gloeit hij ook niet. En moet je tich keer starten voor hij uiteindelijk aanslaat vanwege de warmte ontwikkeling van de compressie.
Ff contact in de gloeistand en op je bougies ff de spanning meten. anders mischien lucht in je brandstof of iets dergelijks.
Succsesssssssss

Ff contact in de gloeistand en op je bougies ff de spanning meten. anders mischien lucht in je brandstof of iets dergelijks.
Succsesssssssss


RUBBEREXPRESS
Re: Startprobleem
Hallo,
Controleer ook even de "brugzekering" in het zwarte kastje rechts van de accu. Was bij mij laatst in zeer slechte conditie. Het kastje zelf was gedeeltelijk weggemolten... toen maar meteen vervangen. Paar euro bij VW. Brandgevaar. Weet even niet meer of er 30 of 50 A zekering in moet. Bus is ook van 1992 2.4D met AAB-motor.
Groet,
Herman744
Controleer ook even de "brugzekering" in het zwarte kastje rechts van de accu. Was bij mij laatst in zeer slechte conditie. Het kastje zelf was gedeeltelijk weggemolten... toen maar meteen vervangen. Paar euro bij VW. Brandgevaar. Weet even niet meer of er 30 of 50 A zekering in moet. Bus is ook van 1992 2.4D met AAB-motor.
Groet,
Herman744
-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 03 feb 2007, 21:38
Re: Startprobleem
OK, bedankt.
Ik ga morgen e.e.a. controleren.
Herman
Ik ga morgen e.e.a. controleren.
Herman
Re: Startprobleem
Is 50 Ampere,kijk bij de zekering of je spanning hebt,laat iemand anders even het contact aanzetten.Zola ik al zei bij de andere topic,bij mij klikte het relais wel maar gaf mooi niks door richting zekering.
grtz.Harry
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Re: Startprobleem
Hallo,
Gisteren je het advies gegeven de zekering van het gloeirelais te controleren. Vandaag startte mijn bus niet. Reden: voorgloeizekering doorgebrand..........bevestigingsschroefjes waren wat losgetrild. Inderdaad 50 A.

Groet,
Herman744
Gisteren je het advies gegeven de zekering van het gloeirelais te controleren. Vandaag startte mijn bus niet. Reden: voorgloeizekering doorgebrand..........bevestigingsschroefjes waren wat losgetrild. Inderdaad 50 A.

Groet,
Herman744
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: Startprobleem
da's dan een duidelijke.............................
ik zou even het hele ding vervangen (dus zwarte kastje en zekering) even de kabeloogjes schoonmaken en je kunt er weer tegen
ik zou even het hele ding vervangen (dus zwarte kastje en zekering) even de kabeloogjes schoonmaken en je kunt er weer tegen
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 03 feb 2007, 21:38
Re: Startprobleem
Bedankt voor de tips.
Ik heb de gloeizekering bekeken, deze is OK.
Spanning heb ik ook.
Had vandaag tijdens het starten heel eventjes de indruk dat de motor aan zou springen, maar helaas.
Mijn gevoel zegt nu dat er iets met de brandstoftoevoer niet in orde is. (brandstofpomp?).
groeten,
Herman
Ik heb de gloeizekering bekeken, deze is OK.
Spanning heb ik ook.
Had vandaag tijdens het starten heel eventjes de indruk dat de motor aan zou springen, maar helaas.
Mijn gevoel zegt nu dat er iets met de brandstoftoevoer niet in orde is. (brandstofpomp?).
groeten,
Herman
Re: Startprobleem
Kan e pomp zijn want daar had de mijne ook last van. Mijn gashendel lekte ookaf en toe eens diesel en waarschijnlijk wat valse lucht in de leiding .
Iedere start na een langere tijd stilstaan gaf slecht starten of wel aan slaan maar daarna onregelmatige loop bij mij. Na 20 sec ongeveer liep die wel weer op alle 4 cilinders. lag bij mij aan de brandstof pomp.
Iedere start na een langere tijd stilstaan gaf slecht starten of wel aan slaan maar daarna onregelmatige loop bij mij. Na 20 sec ongeveer liep die wel weer op alle 4 cilinders. lag bij mij aan de brandstof pomp.
RUBBEREXPRESS
Re: Startprobleem
Kan ook nog heel simpel je stekkertje op je brandstof pomp zijn voor de motor stop. draad breuk of slecht contact dan blijft namelijk je pomp gesloten.
FF op contact zetten en spanning meten. enkele draad op je pomp.!!
FF op contact zetten en spanning meten. enkele draad op je pomp.!!
RUBBEREXPRESS
-
- Berichten: 2147
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
- Locatie: Utrecht
Re: Startprobleem
[quote="Herman Dubbelboer"]Hallo,
Mijn T4 camper (2.4 D, 1992 california) starte zojuist niet.
Pas na een 5 keer sloeg de motor opeens wel aan.
Toen ik vervolgens de motor weer uitzette en nog een probeerde te starten, starte deze weer niet.
De startmotor draait gewoon normaal rond, maar de motor slaat gewoon niet aan.
Moet ik dit in de startmotor zoeken?, de gloeispralen zijn dit voorjaar vervangen.
Had soortgelijk euvel. Bleek het vrijgeven van de diesel pomp. Transponder van de ingebouwde VW startblokkering (in de sleutel!) was ok.
De plunjer op de pomp was de boosdoener. Deze zit ingebouwd met een beschermingshuis met beveiligde bouten.
Euvel verholpen!
Suc
JB
Mijn T4 camper (2.4 D, 1992 california) starte zojuist niet.
Pas na een 5 keer sloeg de motor opeens wel aan.
Toen ik vervolgens de motor weer uitzette en nog een probeerde te starten, starte deze weer niet.
De startmotor draait gewoon normaal rond, maar de motor slaat gewoon niet aan.
Moet ik dit in de startmotor zoeken?, de gloeispralen zijn dit voorjaar vervangen.
Had soortgelijk euvel. Bleek het vrijgeven van de diesel pomp. Transponder van de ingebouwde VW startblokkering (in de sleutel!) was ok.
De plunjer op de pomp was de boosdoener. Deze zit ingebouwd met een beschermingshuis met beveiligde bouten.
Euvel verholpen!
Suc
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Re: Startprobleem
ik denk dat jij geen toevoer van diesel krijgt. dit kan ook door je contact blokje komen. zit onder je contactsleutel. hetzelfde heb ik ook gehad. de startmotor draait wel, maar je klepje in de inspuitpomp gaat dan niet open. of het kan ook zijn dat dit klepje stuk is. of een draadbreuk.
het makkelijkst is om even te meten of er wel spanning op het klepje komt te staan. of om te testen 12 volt erop zetten rechtstreeks vanaf je accu, als je de motor weer uit wilt doen moet je deze verbinding weer verbreken.
succes
het makkelijkst is om even te meten of er wel spanning op het klepje komt te staan. of om te testen 12 volt erop zetten rechtstreeks vanaf je accu, als je de motor weer uit wilt doen moet je deze verbinding weer verbreken.
succes
Acv power
-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 03 feb 2007, 21:38
Re: Startprobleem
Hallo,
Mijn camper start weer!
De monteur vertelde mij over een defect klepje op de brandstofpomp.
Ook ontdekte hij lekkage bij het asje van de brandstofpomp, dit asje is ook vervangen.
Allemaal bedankt voor jullie tips en reacties!
groeten,
Herman
Mijn camper start weer!
De monteur vertelde mij over een defect klepje op de brandstofpomp.
Ook ontdekte hij lekkage bij het asje van de brandstofpomp, dit asje is ook vervangen.
Allemaal bedankt voor jullie tips en reacties!
groeten,
Herman