Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
150 Pk tov 102 Pk motor
150 Pk tov 102 Pk motor
Hallo,
Kunnen jullie mij vertellen hoe de turbo van een 2,5 Tdi 111KW 150 Pk werkt en wat de grootste verschillen zijn t.o.v. een 102 Pk?
Bvd
Gr. Mark
Kunnen jullie mij vertellen hoe de turbo van een 2,5 Tdi 111KW 150 Pk werkt en wat de grootste verschillen zijn t.o.v. een 102 Pk?
Bvd
Gr. Mark
- Peter 887
- Berichten: 2455
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:58
- Locatie: Westfriesland Tel.nr. 0631671329
Re: 150 Pk tov 102 Pk motor
Wekom op
Mark. :klappen
Er zal heus wel een antwoord komen op je vraag,
alleen kan ik je het niet vertellen
Nog veel plezier met je T4


Er zal heus wel een antwoord komen op je vraag,
alleen kan ik je het niet vertellen

Nog veel plezier met je T4

T4 2.8 VR6 LWB
Het leven is een feest,maar je moet zelf de slingers ophangen.
El groeto uit Sjikago
Het leven is een feest,maar je moet zelf de slingers ophangen.
El groeto uit Sjikago
Re: 150 Pk tov 102 Pk motor
Een 150pk heeft een variabele turbo een grotere intercooler ander motormanagement verstuivers en andere versnellingsbak verhoudingen plus 16 inch onderstel.
groeten Jos
groeten Jos
Re: Turbo 150 Pk tov 102 Pk motor
Beste Jos,
Bedankt voor je reactie.
Wellicht kun je de volgende vraag beantwoorden.
Bij het test rijden in de eerste versnelling lijkt het alsof er twee turbo's zijn. Je voelt eerst een in de lage toeren die daarna wordt overgepakt naar de hoge toeren. Kan dit?
Gr. Mark
Bedankt voor je reactie.
Wellicht kun je de volgende vraag beantwoorden.
Bij het test rijden in de eerste versnelling lijkt het alsof er twee turbo's zijn. Je voelt eerst een in de lage toeren die daarna wordt overgepakt naar de hoge toeren. Kan dit?
Gr. Mark
- Multivan Generation
- Berichten: 34474
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: 150 Pk tov 102 Pk motor
dat is de verstelling van de schoepen van de variabele turbo,
dus ja dat kun je voelen.
Na de verstelling gaat hij er in eens echt serieus van door
dus ja dat kun je voelen.
Na de verstelling gaat hij er in eens echt serieus van door
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: 150 Pk tov 102 Pk motor
Oke,
Gelukkig was al bang dat ik er wat mis was, sinds ik de gelukkige eigenaar ben van een T4 Multivan 111Kw.
Gr. Mark
Gelukkig was al bang dat ik er wat mis was, sinds ik de gelukkige eigenaar ben van een T4 Multivan 111Kw.
Gr. Mark
- René
- Berichten: 5293
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: 150 Pk tov 102 Pk motor
Heeee, weer een 150pk vriend erbij, van harte welkom bij DE club.
René
René
Re: 150 Pk tov 102 Pk motor
Welkome en veel
plezier met je T4.
Dat brenkt mij ook op een vraagje René Hoe veel: 90 , 102 , 150 pktjes er zijn?
Groet
Carl

Dat brenkt mij ook op een vraagje René Hoe veel: 90 , 102 , 150 pktjes er zijn?
Groet
Carl
Re: 150 Pk tov 102 Pk motor
Hey King
Kijk hier maar even, onderste plaatje maakt een hoop duidelijk..
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_turbo.html
Afhankelijk van de onderdruk in je inlaat wordt de stand van de schoepen geregeld.
Bij lage toerentallen staan de schoepen "het meest haaks op de luchtstroom", waardoor de turbo snel op toeren is. Bij oplopend toerental (en grotere uitlaatgastroom) gaan de schoepen steeds "vlakker" liggen om zo op de maximale laaddruk te blijven (en niet eroverheen).
Bij welke toerental bedoel je hetgeen wat je beschrijft....
Het is makkelijk te verwarren met het op toeren komen van de turbo in het algemeen.
Onder de 1900 toeren heb je nu eenmaal nog maar weinig turbolading.
(Daarna breekt de hel los
)
Ik heb bij mij de verstelling nooit echt gevoeld, wat wel soms hoorbaar is, is dat je het motortoerental tijdens optrekken hoort oplopen en de turbofluit tegelijk niet verder hoort oplopen, of zelfs in toon hoort dalen. Maw het terugregelen van de turbo om de laaddruk constant te houden.
Kijk hier maar even, onderste plaatje maakt een hoop duidelijk..
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_turbo.html
Afhankelijk van de onderdruk in je inlaat wordt de stand van de schoepen geregeld.
Bij lage toerentallen staan de schoepen "het meest haaks op de luchtstroom", waardoor de turbo snel op toeren is. Bij oplopend toerental (en grotere uitlaatgastroom) gaan de schoepen steeds "vlakker" liggen om zo op de maximale laaddruk te blijven (en niet eroverheen).
Bij welke toerental bedoel je hetgeen wat je beschrijft....
Het is makkelijk te verwarren met het op toeren komen van de turbo in het algemeen.
Onder de 1900 toeren heb je nu eenmaal nog maar weinig turbolading.
(Daarna breekt de hel los

Ik heb bij mij de verstelling nooit echt gevoeld, wat wel soms hoorbaar is, is dat je het motortoerental tijdens optrekken hoort oplopen en de turbofluit tegelijk niet verder hoort oplopen, of zelfs in toon hoort dalen. Maw het terugregelen van de turbo om de laaddruk constant te houden.
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air