Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Revisie turbo en merk turbo
Revisie turbo en merk turbo
Ben in het bezit van een T4 met 1900TD. Heb voor mijn vakantie een Intercooler geplaatst en aan de brandstof pomp geschroefd. Hiervan is het een hele andere auto geworden.
Het is mij gebleken dat de wastegate behoorlijk slecht regelt, zit redelijk vast. Tevens komt er vrij veel olie in de inlaat. Ik wil hem graag laten reviseren.
Wie weet er een goed adres waar dit kan?
Wie weet wat het merk van de turbo op deze motor is?
Het is mij gebleken dat de wastegate behoorlijk slecht regelt, zit redelijk vast. Tevens komt er vrij veel olie in de inlaat. Ik wil hem graag laten reviseren.
Wie weet er een goed adres waar dit kan?
Wie weet wat het merk van de turbo op deze motor is?
- GerJol 716
- Berichten: 2012
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46
Re: Revisie turbo en merk turbo
Als het goed is heb je een turbo van het merk Garrett erop zitten.
Gerard
Gerard
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan
Re: Revisie turbo en merk turbo
Op de mijne zit een garett type t2 volgen mij op alle 1.9 td transporters de zelfde.
Heb ook een interkoeler en brandstof pomp opgeschroefd. Ben zelf al tijdje bezig met heteen en ander. Heb nu net 250 km een revisie blok er in gezet. Afgelopen zomer werd ook me turbo slecht. Asje had te veel speling waardoor olie in de inlaat. Zou toen naar turboland (kosten revisie +- 450 euro) Kwam er toen achter dat op type drie golf ook garett t2 turbo zat. alleen het buiten huis is iets anders binne werk axact zelfde. Heb een goede turbo gekocht op de sloop en huisen omgezet en was voor nog geen 100 euro klaar. Inter koeler moet ik nog terug plaatsen.
Maar wil eerst effe kalm me nieuwe moter inrijden (4000 km) daarna de boel weer op de oude manier aansluiten.
Mocht je verdere vragen hebben mag je altijd me mailen heb 7 jaar nu 1.9 td gereden en diverse diepgaande sleutel ervaring er in gekregen. ken ieder boutje ondertussen van blok en bak hahaha.
Heb ook een interkoeler en brandstof pomp opgeschroefd. Ben zelf al tijdje bezig met heteen en ander. Heb nu net 250 km een revisie blok er in gezet. Afgelopen zomer werd ook me turbo slecht. Asje had te veel speling waardoor olie in de inlaat. Zou toen naar turboland (kosten revisie +- 450 euro) Kwam er toen achter dat op type drie golf ook garett t2 turbo zat. alleen het buiten huis is iets anders binne werk axact zelfde. Heb een goede turbo gekocht op de sloop en huisen omgezet en was voor nog geen 100 euro klaar. Inter koeler moet ik nog terug plaatsen.
Maar wil eerst effe kalm me nieuwe moter inrijden (4000 km) daarna de boel weer op de oude manier aansluiten.
Mocht je verdere vragen hebben mag je altijd me mailen heb 7 jaar nu 1.9 td gereden en diverse diepgaande sleutel ervaring er in gekregen. ken ieder boutje ondertussen van blok en bak hahaha.
RUBBEREXPRESS
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: Revisie turbo en merk turbo
wat bedoel je met olie in de inlaat?
weet je zeker dat dit uit de turbo komt en niet uit je carterventilatie (carterdruk=lekverliezen langs zuiger groot / lek in kop(pakking)?
Vroeger kon je voor turborevisie goed terecht bij HOET turbo's, geen idee of dat nog bestaat
weet je zeker dat dit uit de turbo komt en niet uit je carterventilatie (carterdruk=lekverliezen langs zuiger groot / lek in kop(pakking)?
Vroeger kon je voor turborevisie goed terecht bij HOET turbo's, geen idee of dat nog bestaat
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: Revisie turbo en merk turbo
olie in de inlaat lijkt mij vanuit de turbo te komen en dan via de slang je moter in te gaan. iedere turbo heeft iets vettigheid in de inlaat maar als je keeringetjes in de turbo te ruim worden word het een olie boel. al moet ik wel zeggen dat het snel erger lijkt en het meestal wel mee valt.
hoe is het met de speling op je turbo asje( inlaat slang ff los) als je die beweegt schrapen de schoepen dan tegen je huis? of is het echt minimaal?
hoe is het met de speling op je turbo asje( inlaat slang ff los) als je die beweegt schrapen de schoepen dan tegen je huis? of is het echt minimaal?
RUBBEREXPRESS
Re: Revisie turbo en merk turbo
wastegate gaat inderdaad vrij zwaar ten minste bij mij ook. heb gedeelte wat op asje zit en geborgt word met clipje wat bij gebogen darna werkte alles stukken lichter.
RUBBEREXPRESS
- Pascal-141
- Berichten: 10869
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Revisie turbo en merk turbo
Niet altijd ,ook wat Roger aanhaalt is zeer zeker mogelijk.bartt4 schreef:olie in de inlaat lijkt mij vanuit de turbo te komen en dan via de slang je moter in te gaan. iedere turbo heeft iets vettigheid in de inlaat maar als je keeringetjes in de turbo te ruim worden word het een olie boel. al moet ik wel zeggen dat het snel erger lijkt en het meestal wel mee valt.
hoe is het met de speling op je turbo asje( inlaat slang ff los) als je die beweegt schrapen de schoepen dan tegen je huis? of is het echt minimaal?
Indien het blok zelf al veel slijtage heeft , kan de olie in de inlaat ook vandaar komen . (Carterdruk)
Er zijn ook 2 types turbo's bij de 1.9TD : de T2 en de T14? (dacht ik)
Een KKK past er ook op.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
-
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
- Locatie: groningen
Re: Revisie turbo en merk turbo
Ik heb ook een t4/1.9td deze heeft nu 286.000 gelopen en draaid nog als een zonnetje.Start ook direct .ik hoef ook geen olie bijte vullen tussen de beurten.Heb wel de turbo iets opgeschroeft en twee week geleden een nieuwe distribustie riem er op gezet .Heb een turbo meter in het dachbord geplaatst en deze geeft nu 0,8 druk bij 2600 toeren .Verder niets gedaan aan opschroeven, behalve de turbo dan,en dat bevalt mij prima.Gaan sommigen niet te ver en vragen om problemen of zie ik dat verkeert.Ben nog wel steeds een blije T4 rijder ondanks dat hij niet snel is.
Dick
Dick
Groetjes Dick 1076
Re: Revisie turbo en merk turbo
turbo op schroeven etc is niet allemaal zo maar te doen. ben zelf ook tijden bezig geweest.
Heb nu de juiste instellingen gevonden betrouwbaar en iets meer vermogen.
turbo druk iets hoger (rond 0.8 bar) interkoeler en olie koeler geplaatst om de interne warmte beter te onderdrukken. ook de brandstof pomp iets open gezet.
nu momenteel alles terug gedraaid ivm nieuw revisie blok .
Kan van een te hoge carter druk komen maar ook lekage in de turbo zelf vandaar ik weest op eventuele speling op turbo asje. carter druk kan natuurlijk ook. al moet ik zeggen dat me oude blokken daar weinig last mee hadden. 1e bijna 4 ton tweede 330000 km.
1e was versleten 2e door eigen domme fout ff zonder olie gelopen.
nu dus fris een nieuwe en weer jaren rij plezier hoop ik.
Heb nu de juiste instellingen gevonden betrouwbaar en iets meer vermogen.
turbo druk iets hoger (rond 0.8 bar) interkoeler en olie koeler geplaatst om de interne warmte beter te onderdrukken. ook de brandstof pomp iets open gezet.
nu momenteel alles terug gedraaid ivm nieuw revisie blok .
Kan van een te hoge carter druk komen maar ook lekage in de turbo zelf vandaar ik weest op eventuele speling op turbo asje. carter druk kan natuurlijk ook. al moet ik zeggen dat me oude blokken daar weinig last mee hadden. 1e bijna 4 ton tweede 330000 km.
1e was versleten 2e door eigen domme fout ff zonder olie gelopen.
nu dus fris een nieuwe en weer jaren rij plezier hoop ik.
RUBBEREXPRESS
Re: Revisie turbo en merk turbo
De motor heeft orgineel ong 195.000 gelopen, daarna K&N filter, oliekoeler, intercooler en iets aan de brandstofpomp geschroefd. Auto rijdt een stuk beter en hoef nog steeds geen olie bij te vullen. De olie komt in ieder geval niet uit de carterventilatie die is netjes schoon.
Wastegate gaat bij mij ook erg zwaar, deze gaat pas terug regelen bij een druk van 1,0 bar.
Wastegate gaat bij mij ook erg zwaar, deze gaat pas terug regelen bij een druk van 1,0 bar.
-
- Berichten: 789
- Lid geworden op: 08 apr 2007, 17:12
- Locatie: 't Veld
- Contacteer:
Re: Revisie turbo en merk turbo
Iemand een beschrijving hoe je een turbodrukmeter aansluit op een T4 uit 1998 (wijsneus)2.5tdi ?j.d.hukema schreef:Ik heb ook een t4/1.9td deze heeft nu 286.000 gelopen en draaid nog als een zonnetje.Start ook direct .ik hoef ook geen olie bijte vullen tussen de beurten.Heb wel de turbo iets opgeschroeft en twee week geleden een nieuwe distribustie riem er op gezet .Heb een turbo meter in het dachbord geplaatst en deze geeft nu 0,8 druk bij 2600 toeren .Verder niets gedaan aan opschroeven, behalve de turbo dan,en dat bevalt mij prima.Gaan sommigen niet te ver en vragen om problemen of zie ik dat verkeert.Ben nog wel steeds een blije T4 rijder ondanks dat hij niet snel is.
Dick
Duck-tape is like the Force ! It has a light- and a dark side and it holds the universe together.
Re: Revisie turbo en merk turbo
Heb zelf een 19TD van bj 2001.
De turbo druk kan je bij deze aansluiten op en nippel aan de inlaat, geen idee hoe het bij een T4 uit 1998 (wijsneus)2.5tdi zit.
Heb ook nog een turbo en een olietemp meter liggen die nog wachten op inbouw.
Is er volk met mooie voorbeelden (foto's) ivm inbouw/opbouw mogelijkheden?
Anders ga ik het tegen de linkerraamstijl bevestigen met standaard dubbel behuizing, maar ben nog niet zeker of dit de mooiste oplossing is.
De turbo druk kan je bij deze aansluiten op en nippel aan de inlaat, geen idee hoe het bij een T4 uit 1998 (wijsneus)2.5tdi zit.
Heb ook nog een turbo en een olietemp meter liggen die nog wachten op inbouw.
Is er volk met mooie voorbeelden (foto's) ivm inbouw/opbouw mogelijkheden?
Anders ga ik het tegen de linkerraamstijl bevestigen met standaard dubbel behuizing, maar ben nog niet zeker of dit de mooiste oplossing is.