Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

handgreep en slot zijdeur t4

vragen over de T4
Plaats reactie
albertvrind
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 nov 2008, 14:11

handgreep en slot zijdeur t4

Bericht door albertvrind »

Hallo, ik heb een nieuwe handgreep en cylinderslot nodig van de zijdeur voor mijn T4 uit 2001. Nu zijn deze bij de dealer best wel aan de prijs, 133,- handgreep, 18,- voor het slot en nog eens 80 ,- eurie voor het aanpassen van het slot en alles ex btw. Weet iemand een adres waar ik dit wat goedkoper kan aanschaffen?
Ik heb al een formulier gemaakt naar de onderdelenlijn voor gebruikte spullen maar de aanbiedingen lopen niet echt storm helaas, geen enkele reaktie dus.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen hiermee.

Groet, Albert Vrind
Gebruikersavatar
Senseo
Berichten: 49
Lid geworden op: 15 jun 2007, 11:42
Locatie: Bussum
Contacteer:

Re: handgreep en slot zijdeur t4

Bericht door Senseo »

Geld uitgeven voor het aanpassen van het slot zou je je in ieder geval kunnen besparen.
Is een erg simpel klusje namelijk, helemaal als je de oude cylinder nog hebt.
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: handgreep en slot zijdeur t4

Bericht door Harry 341 »

links of rechts?
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
albertvrind
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 nov 2008, 14:11

Re: handgreep en slot zijdeur t4

Bericht door albertvrind »

Hoi, Het gaat om de rechter zijdeur en helaas heb ik de oude cylinder niet meer. Deze heb ik uitgeboord om tenminste weer in de bus te komen. Maar als het mogelijk is om zelf een nieuwe cylinder aan de sleutel aan te passen dan wil ik daar wel een uurtje voor uitrekken om die 80 euro te besparen.
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: handgreep en slot zijdeur t4

Bericht door René »

Heb hier nog wel een slot cilinder liggen met twee sleutels.

René
Gebruikersavatar
Senseo
Berichten: 49
Lid geworden op: 15 jun 2007, 11:42
Locatie: Bussum
Contacteer:

Re: handgreep en slot zijdeur t4

Bericht door Senseo »

Ik kon even niets beters vinden, maar het princiepe is hetzelfde.
Het is alleen de truuc om uit te vinden welke plaatjes je nodig hebt en die te verkrijgen bij de dealer.
Dan zou het dus handig zijn als je het oude slot kon bekijken, want er staan nummertjes op de plaatjes.
Ik ga er overigens (misschien onterecht) wel van uit dat een 94-er slot hetzelfe princiepe is als die van een bus van jouw bouwjaar.
Enige twijfel heb ik daaromtrent wel want ik snap niet dat het 80 euri zou moeten kosten.

how to: sleutel op slot aanpassen bmw
albertvrind
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 nov 2008, 14:11

Re: handgreep en slot zijdeur t4

Bericht door albertvrind »

Hoi Senseo, bedankt voor de tip en link voor het zelf aanpassen van het slot maar ik heb het oude slot niet meer dus, Rene, kan ik de cylinderslot met de sleutels van je overnemen misschien. Ik hoor graag van je hoe en wat.
groet, albert
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: handgreep en slot zijdeur t4

Bericht door Multivan Generation »

albertvrind schreef:Hoi Senseo, bedankt voor de tip en link voor het zelf aanpassen van het slot maar ik heb het oude slot niet meer dus, Rene, kan ik de cylinderslot met de sleutels van je overnemen misschien. Ik hoor graag van je hoe en wat.
groet, albert
Je 3 andere sloten op je bus zouden dezelfde codes van je plaatjes moeten hebben.
Kon je vroeger met één sleutel alle 4 de sloten open maken,
dan kun je er één van de 3 die nog wel goed zijn, bekijken welke plaatjes daarin zitten,
en de 4de daarop aanpassen...
De 4de heb je kapot geboord, maar die van René kun je dus aanpassen aan de andere 3...

Succes
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: handgreep en slot zijdeur t4

Bericht door Harry 341 »

Albert.... :mail
grtz.Harry
Afbeelding
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: handgreep en slot zijdeur t4

Bericht door Harry 341 »

Albert,ik heb een greep voor je! :mail
grtz,Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
heartbeat
Berichten: 1291
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:20
Locatie: Schiedam

Re: handgreep en slot zijdeur t4

Bericht door heartbeat »

Als je in de buurt van rotterdam woon wil ik je slot wel gratis aanpassen aan je sleutel hoor
dus koop je allleen een lege slotcilinder voor een wjwler doe ik mijn best wel even .
ga even op de sloop een handgreep comleet met slotcillinder en liefst met sleutel halen dan komt het goed hoor .

ik hoor wel groetjes rob

:T44EVER :wjw
Rob & Lize
albertvrind
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 nov 2008, 14:11

Re: handgreep en slot zijdeur t4

Bericht door albertvrind »

Hoi Heartbeat, thanks voor het aanbod maar ik woon helaas niet in de buurt van Rotterdam. Daarbij vind ik het niet erg om 2 sleutels te gebruiken ipv 1. Als ik mijn deur maar weer gewoon op slot kan doen ben ik al tevreden.

Gr. Albert
Plaats reactie