Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

weer temperatuur(sensor?)probleem...

vragen over de T4
Plaats reactie
Noud
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 sep 2008, 20:36

weer temperatuur(sensor?)probleem...

Bericht door Noud »

Beste mensen,

een tijdje geleden had ik hier gemeld dat onze t4 last had van (onrealistische) en plotselinge temperatuurschommelingen van de meter en idem knipperend indicatielampje.
Na goede raad van mede-forumleden heb ik de contacten op de printplaat in het dashboard gereinigd en het (zwaar vervuilde) expansievat vervangen. De problemen waren toen over voor een tijdje. Sinds kort echter loopt de temperatuur na korte tijd hoog op en knippert het lampje overeenkomstig. Omdat me opviel dat de ventilatoren op de radiateur maar niet wilden draaien, heb ik inmiddels maar eens het thermokoppel op de radiateur doorverbonden (de 2 buitenste draden) en de ventilatoren draaien meteen naar hartelust! Voordat ik nu morgen in ieder geval op zoek ga naar een nieuw thermokoppel: is mijn conclusie juist dat het thermokoppel defect is? En/of zou er nog iets meer aan de hand kunnen zijn, dat ik kan controleren?

Wederom bij voorbaat dank voor een reactie!

Groeten,

Noud.
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: weer temperatuur(sensor?)probleem...

Bericht door Harry 341 »

Had hetzelfde probleem,thermokoppel vervangen en probleem opgelost.
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Noud
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 sep 2008, 20:36

Re: weer temperatuur(sensor?)probleem...

Bericht door Noud »

Beste Harry,

bedankt voor je reactie; dat geeft me weer hoop ;-)
Ik neem aan dat bij vervanging de koelvloeistof afgetapt dient te worden?
Is het overigens eigenlijk wel verstandig dit zelf te doen?

Gegroet,

Noud.
Gebruikersavatar
heartbeat
Berichten: 1291
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:20
Locatie: Schiedam

Re: weer temperatuur(sensor?)probleem...

Bericht door heartbeat »

Is heel simpel als je hem heb vervangen koelvloeistof vullen en de motor gewoon laten draaien met de dop eraf af en toe even controleren of de onderste slang van de radiatuur ook warm wordt dan weet je gelijk dat je thermestaat ook werkt en wachten totdat de vetilator in slaat expansietankje vullen tot maxi en de dop er op.

suc6 rob
Rob & Lize
Plaats reactie