Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

automaat

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
rob63
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 apr 2007, 20:07
Locatie: bergen op zoom
Contacteer:

automaat

Bericht door rob63 »

Even een vraag over de automaten van de t5. als je het hier allemaal leest wat een problemen sommige leden met hun automaten hebben vraag ik mijn eigen af hoe het dan zit met de automaatbak van een vw touareg.
Deze moet toch ook behoorlijk wat vermogen verwerken, zeker de v10 die ik heb mogen testrijden.
zijn deze modellen voorzien van andere motoren en automaten?
Wil in 2009 een nieuwe t5 174 pk automaat aanschaffen maar de verhalen op het forum maak het er niet vrolijker op.

Groeten Rob :wjw
alfagek
Berichten: 541
Lid geworden op: 25 okt 2008, 17:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: automaat

Bericht door alfagek »

Mijn T5 174pk automaat komt in januari 2009.

Ga zeker harde afspraken maken met de dealer en op papier zetten.

Kan mijn bus echt niet missen als er iets kapot is, kost mij klauwen met geld als ik niet kan werken.

Wil ook met dealer afspraken maken over kosteloos huur bus ter vervanging.

Hoop dat het allemaal niet hoeft maar ben er zeker niet gerust over, dat kan ik jullie wel melden na al het gelees hier.

Hopen maar het beste bij mijn nieuwe T5.

Gr,
Bob.
T6 - 204 DSG LWB Indium grey metallic met 20"
Damy

Re: automaat

Bericht door Damy »

alfagek schreef:Mijn T5 174pk automaat komt in januari 2009.

Ga zeker harde afspraken maken met de dealer en op papier zetten.

Kan mijn bus echt niet missen als er iets kapot is, kost mij klauwen met geld als ik niet kan werken.

Wil ook met dealer afspraken maken over kosteloos huur bus ter vervanging.

Hoop dat het allemaal niet hoeft maar ben er zeker niet gerust over, dat kan ik jullie wel melden na al het gelees hier.

Hopen maar het beste bij mijn nieuwe T5.

Gr,
Bob.
Bob,

Je bent niet de enige ondernemer die in een VW rijdt, elke keer als er wat is kost het klauwen met geld, en in je garantie periode kost vervangend vervoer niets en daarna ook niet mits je hem bij de dealer blijft brengen.
De dealer zal je gewoon aan zijn garantie voorwaarden houden anders kan hij met elke klant aparte afspraken gaan maken omtrent vervangend verhuur en kosten dekking.

Maar ben benieuwd wat je eruit sleept.
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: automaat

Bericht door Donald4Motion »

rob63 schreef:Even een vraag over de automaten van de t5. als je het hier allemaal leest wat een problemen sommige leden met hun automaten hebben vraag ik mijn eigen af hoe het dan zit met de automaatbak van een vw touareg.
Deze moet toch ook behoorlijk wat vermogen verwerken, zeker de v10 die ik heb mogen testrijden.
zijn deze modellen voorzien van andere motoren en automaten?
Wil in 2009 een nieuwe t5 174 pk automaat aanschaffen maar de verhalen op het forum maak het er niet vrolijker op.

Groeten Rob :wjw
Betreft de automaat van de touareg,
Zolang je geen onderbemeten blok koopt voor je touareg dan krijg je ook de bak er niet bij(174Pk)
De rest van de motors hebben gewoon andere bakken.

Betreft wat je moet kiezen blijft toch persoonlijk :wjw

:peace
Gebruikersavatar
ferry395
Berichten: 1193
Lid geworden op: 29 jan 2007, 19:13

Re: automaat

Bericht door ferry395 »

Hey Damy

Inderdaad bij de dealer waar jij bij staat met je bus heb je idd harde afspraken nodig , en komen ze liever niet na.
Dus ik snap dat jij zet ben benieuwd wat je er uit sleept etc ,maar ik weet zeker dat er dealers zijn waar je echte knappe afspraken kunt maken en waar ze die ook nakomen.
Jij bent toch zo blij met die leuke monteurs bij die vw garage bij je vraag even aan ze wanneer ze weggaan juist de 2 beste gaan weg maar dat komt door die knappe afspraken die ze daar maken.
Maar gelukkig word je heel netjes behandeld door de verkopers ( en dat is vrij normaal in deze barre tijd) maar wacht maar tot je uit de garantie bent.

mvgr ferry
T5 volledig ABT 224pk www.HORIZONBRUIN.nl
voor al u ZONNEBANKEN-SAUNA'S-FITNESSAPPARATUUR-COLLAGEENBANKEN-HOTTUBE'S
Damy

Re: automaat

Bericht door Damy »

ferry395 schreef:Hey Damy

Inderdaad bij de dealer waar jij bij staat met je bus heb je idd harde afspraken nodig , en komen ze liever niet na.
Dus ik snap dat jij zet ben benieuwd wat je er uit sleept etc ,maar ik weet zeker dat er dealers zijn waar je echte knappe afspraken kunt maken en waar ze die ook nakomen.
Jij bent toch zo blij met die leuke monteurs bij die vw garage bij je vraag even aan ze wanneer ze weggaan juist de 2 beste gaan weg maar dat komt door die knappe afspraken die ze daar maken.
Maar gelukkig word je heel netjes behandeld door de verkopers ( en dat is vrij normaal in deze barre tijd) maar wacht maar tot je uit de garantie bent.

mvgr ferry
Beste Ferry,

Ik koop daar alleen me nieuwe bussen....het onderhoud doe ik bij een dealer in Uithoorn.
Je denkt toch niet dat ik voor een beurt vanaf Hilversum naar Alkmaar ga rijden.... :bonk
En trouwens ik kom bijna 10 jaar voor nieuwe bussen in Alkmaar en heb in het begin (de eerste 6 jaar!) toch het onderhoud daar gedaan en nooit problemen gehad.
Tuurlijk zal er iemand wel een andere ervaring hebben, bij elke dealer heb je mensen die ermee weglopen en die er nooit meer zullen komen.


Nogmaals ik heb geen nare ervaring gehad aldaar en bij de dealer in Uithoorn trouwens ook niet, ook top daar maar da's mijn ervaring!!
Trouwens de VW dealer in Hilversum...dat zijn pas ratten, onbeschofd, niet meedenkend en altijd zijn de monteurs die daar lopen van korte duur, er lopen er nu nog maar twee of 3 die de tent moeten runnen in de werkplaats, maar dat is ook mijn ervaring!
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: automaat

Bericht door raymondo »

Bob,

Je bent niet de enige ondernemer die in een VW rijdt, elke keer als er wat is kost het klauwen met geld, en in je garantie periode kost vervangend vervoer niets en daarna ook niet mits je hem bij de dealer blijft brengen.
De dealer zal je gewoon aan zijn garantie voorwaarden houden anders kan hij met elke klant aparte afspraken gaan maken omtrent vervangend verhuur en kosten dekking.
Na aanleiding van vele eerdere berichten namens mij kan ik je zeggen dat dit toch niet op gaat. Als het de fout van de dealer is bij wilden ze wel een gratis vervangende autotje mee geven. IK heb nog nooit een auto mee gehad gelijk aan me eigen bus.
En ook in de garantie periode laten ze je gewoon het volle pond betalen voor het gene ze mee geven. En dat varideerde van een korte enkel kabine t5 tot een nieuwe a4 station met alle opties. Zelfs 1 keer schoonmaak kosten moeten betalen omdat we 3 uur in de file reden hebben me jongens me de ramen open gerookt en dat mag niet kosten waren 89 euro ex.
alfagek
Berichten: 541
Lid geworden op: 25 okt 2008, 17:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: automaat

Bericht door alfagek »

Als ik de problemen krijg die hier allemaal beschreven staan, dan kost het mij gewoon te veel geld en raak ik klanten kwijt als ik de planning niet haal.

Zal toch betaald moeten worden, en als er tevaak problemen zijn neemt hij de bus maar terug.

Hij heeft genoeg T5 bussen staan, geven ze maar een demo van hun eigen mee staat ook nog hun reclame op terwijl ik rij.

Maar we zullen zien, zal niet blij zijn als ik door mankementen niet kan werken, klant zal hier geen begrip voor opbrengen.( uit ervaring)

Gr,

Bob.
T6 - 204 DSG LWB Indium grey metallic met 20"
Damy

Re: automaat

Bericht door Damy »

alfagek schreef:Als ik de problemen krijg die hier allemaal beschreven staan, dan kost het mij gewoon te veel geld en raak ik klanten kwijt als ik de planning niet haal.

Zal toch betaald moeten worden, en als er tevaak problemen zijn neemt hij de bus maar terug.

Hij heeft genoeg T5 bussen staan, geven ze maar een demo van hun eigen mee staat ook nog hun reclame op terwijl ik rij.

Maar we zullen zien, zal niet blij zijn als ik door mankementen niet kan werken, klant zal hier geen begrip voor opbrengen.( uit ervaring)

Gr,

Bob.
Daar hebben alle ondernemers last van dus niet alleen jij.
Gedeelde smart is halve smart zo kan je het ook zien.. :knipoog
Plaats reactie