Haaai,
de titel zegt het al:
Als het begint te vriezen start 'ie vaak al helemaal niet,. Echter 1 x startpilote in de luchtfilterslang spuiten en dan start 'ie meteen!
Iemand ervaring mee?
Dacht om de gloeibougies te verwisselen maar......heb eens gekeken..... heeft een t4 1.9D uit '94 geen gloeibougies? Wat dan wel?
Heb ik verder geen ervaring mee!
grt,K
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
slecht starten bij koud weer
slecht starten bij koud weer
feel the fear,do it anyway!
- Pascal-141
- Berichten: 10830
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Een 1.9 D heeft wel degelijk 4 gloeikaarsen hoor.
En je kan beter die wel vernieuwen , dan blijven startpilote te gebruiken , want dat is niet zo gezond voor de motor ! Door het gebruik van startpilote creër je tijdens het starten veel hogere drukken op de draaiende delen van de onderblok , waardoor deze meteen veel meer slijtage maakt. Dat kun je duidelijk horen door het "tikken" dat je hoort tijdens het starten met startpilote .
En je kan beter die wel vernieuwen , dan blijven startpilote te gebruiken , want dat is niet zo gezond voor de motor ! Door het gebruik van startpilote creër je tijdens het starten veel hogere drukken op de draaiende delen van de onderblok , waardoor deze meteen veel meer slijtage maakt. Dat kun je duidelijk horen door het "tikken" dat je hoort tijdens het starten met startpilote .