Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

2.5 tdi in korte neus?

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10830
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: 2.5 tdi in korte neus?

Bericht door Pascal-141 »

Roger B. (11)61 schreef:dremel, flexibel asje en dan een schuurpapier-cilindertje erop en de rest handwerk
Inderdaad , met een dremel zal het ook wel lukken . Hij had er de "professionele uitvoering" van de dremel voor gebruikt . Dus grotere motor met zwaardere flex as , ivm tijdwinst.

Het zijn vooral de grotere kleppen en andere nokkenas die veel winst opleveren , de gepolijste kanalen ook wel , maar in mindere mate.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Caterpillar
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 feb 2010, 23:50

Re: 2.5 tdi in korte neus?

Bericht door Caterpillar »

Hoi ik las hier ...............

Maar mijn t4 met korte neus ,
zit eigenlijk wel een 150 pk in
namelijk de AHY, 111Kw
Is idd wel even een klussie om het
allemaal pas te maken.

Maar het ken wel!!

(ps ivm interkoeler, heb ik een kleine uit een 102 pk, met een aanjager erop
ivm met compromie van het oppervlakte verschil)

Vr. gr,


Jeroen
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10830
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: 2.5 tdi in korte neus?

Bericht door Pascal-141 »

Caterpillar schreef:Hoi ik las hier ...............

Maar mijn t4 met korte neus ,
zit eigenlijk wel een 150 pk in
namelijk de AHY, 111Kw
Is idd wel even een klussie om het
allemaal pas te maken.

Maar het ken wel!!

(ps ivm interkoeler, heb ik een kleine uit een 102 pk, met een aanjager erop
ivm met compromie van het oppervlakte verschil)

Vr. gr,


Jeroen

Ja natuurlijk kun je een 150PK blok in een korte neus passen ,want het blok is identiek aan een 102 en 88 PK . (zitten wel onderhuids verschillen in natuurlijk) ,maar ORIGINEEL is het nooit zo geleverd omdat ze met de originele grote 150PK intercooler niet weg konden.
Met de kleine 102PK intercooler bovenop het blok kan het natuurlijk wel , maar dan heb je wel minder rendement wegens de kleine intercooler , die bovendien nog boven de warme motor zit .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
SCOTT
Berichten: 672
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:53
Locatie: België

Re: 2.5 tdi in korte neus?

Bericht door SCOTT »

Caterpillar schreef:Hoi ik las hier ...............

Maar mijn t4 met korte neus ,
zit eigenlijk wel een 150 pk in
namelijk de AHY, 111Kw
Is idd wel even een klussie om het
allemaal pas te maken.

Maar het ken wel!!

(ps ivm interkoeler, heb ik een kleine uit een 102 pk, met een aanjager erop
ivm met compromie van het oppervlakte verschil)

Vr. gr,


Jeroen


Me like!, dikke wolf in schaapskleren :ie :toppie
T4 2.5 TDI ACV Caravelle '96 - Afbeelding
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto
Plaats reactie