Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

standkachel tijdsduur

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: standkachel tijdsduur

Bericht door Oviivo »

heemskerk schreef:
een en ander beschreven in volgende link:http://www.t5-wiki.de/wiki/Motorvorw%C3%A4rmung
Gemeint ist hier die Motorvorwärmung durch die auf Wunsch ab Werk verbaute (Wasser-)Standheizung mit Schaltuhr und evtl. Funkfernbedienung. Bei diesem Bauzustand ist im Kühlmittelkreislauf zusätzlich ein Absperrventil für Kühlmittel der Heizung (N279) vorhanden. Beim T5 mit einem Zuheizer oder aufgerüstetem Zuheizer ist das Ventil nicht vorhanden.
:nuts
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: standkachel tijdsduur

Bericht door Oviivo »

Nog een aanpassing voor zover ik weet;

Luftheizer of wel luchtkachel (camping kachel ?) doordat deze veelal voorkomt in campers.
-Verwarmt interieur voor een onbepaalde tijd met een soort thermostaatfunctie. Ding loopt gerust een hele nacht, maar je kunt "Stufen" instellen (van 1 t/m 7 zo uit mijn hoofd)
-Blaast warme lucht door het interieur, vanaf B stijl. Lucht wordt aangezogen bij instapbak passagierskant.
-Heeft een programmeerbare klok, camper module met meer opties.
-Werkt op een tweede (gescheiden) accu, huishoud accu.
-Is actief op wens.
-Uitgerust met een T91 afstandsbediening af fabriek (als optie?)
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
ronald tdi
Berichten: 1627
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: standkachel tijdsduur

Bericht door ronald tdi »

Mijn blok is inderdaad warm rond de 60 70 graden als ik de temp regellaar op koud heb staan.
Als ik de temp. regelaar op max warm heb staan is het blok water tussen de 50 en 60 .

Dit gezien volgens de meter dan he.
Ik weet niet of er een klep tussen weggehaald is dacht het niet meen ik me te herrinneren.
Mij is toen verteld als de kachelradiator warm genoeg is dat die klep vanzelf open en wordt het blok water mee verwarmt.
En het wwerkt zoals mij verteld is.
In de zomer gebruik ik de kachel ook om het blokwater voor te verwarmen, dan staat de regellaar op koud en dat geeft de meter een goede 70 graden aan.
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: standkachel tijdsduur

Bericht door jacobsentertainment476 »

Oviivo schreef:Nog een aanpassing voor zover ik weet;

Luftheizer of wel luchtkachel (camping kachel ?) doordat deze veelal voorkomt in campers.
-Verwarmt interieur voor een onbepaalde tijd met een soort thermostaatfunctie. Ding loopt gerust een hele nacht, maar je kunt "Stufen" instellen (van 1 t/m 7 zo uit mijn hoofd)
-Blaast warme lucht door het interieur, vanaf B stijl. Lucht wordt aangezogen bij instapbak passagierskant.
-Heeft een programmeerbare klok, camper module met meer opties.
-Werkt op een tweede (gescheiden) accu, huishoud accu.
-Is actief op wens.
-Uitgerust met een T91 afstandsbediening af fabriek (als optie?)
Informatie aangepast :wjw
ronald tdi schreef:Mijn blok is inderdaad warm rond de 60 70 graden als ik de temp regellaar op koud heb staan.
Als ik de temp. regelaar op max warm heb staan is het blok water tussen de 50 en 60 .

Dit gezien volgens de meter dan he.
Ik weet niet of er een klep tussen weggehaald is dacht het niet meen ik me te herrinneren.
Mij is toen verteld als de kachelradiator warm genoeg is dat die klep vanzelf open en wordt het blok water mee verwarmt.
En het wwerkt zoals mij verteld is.
In de zomer gebruik ik de kachel ook om het blokwater voor te verwarmen, dan staat de regellaar op koud en dat geeft de meter een goede 70 graden aan.
Ronald, bij jou is er achteraf eentje ingebouwd ? In de vorm van Zuheizer of Standkachel ? Of is jou Zuhiezer omgezet naar standkachel.
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
ronald tdi
Berichten: 1627
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: standkachel tijdsduur

Bericht door ronald tdi »

Ik heb het achteraf ingebouwd.
en het is een standkachel
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: standkachel tijdsduur

Bericht door jacobsentertainment476 »

Nou door het gepruts met mijn standkachel heb ik mijn originele klokje vernield, maar nu heb ik dus een vervangende gemonteerd met de volg letter J in plaats van H En kan nu mijn voor verwarmtijd veel langer instellen dan anders. Ik had al een jaar of twee een topic gehad over de datum instelling op de klok, dus zodoende dat ik voor de J versie ben gegaan. Ik hoop dat dit nu ook opgelost is, ik kan mij niet voorstellen dat ze die fout twee keer maken in hun software/hardware.
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: standkachel tijdsduur

Bericht door heemskerk »

Wat is bij de J uitvoering de maximaal in te stellen tijd?
ronald tdi
Berichten: 1627
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: standkachel tijdsduur

Bericht door ronald tdi »

en hoeveel amper / watt is je kachel.
Dit ivm de accu, ik weet dat draai tijd van de kachel ook gereden moet worden maar dat kan niet altijd.
en als je dat een keer of wat doet kan je een start probleem krijgen.
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: standkachel tijdsduur

Bericht door jacobsentertainment476 »

Ik kan de tijd nu instellen van 10 tot 120 minuten. Dus dat komt mij mooit uit, nu kan ik de boel net even 10 minuten meer geven om de motor lekker op temperatuur te krijgen.
DSC_0060.jpg
De Webasto draait vanaf de tweede accu onder de bestuurders stoel, en over het bijladen ben ik niet zo bang. De dynamo levert 180amp, dus die kan het prima doen.
En de tijd is er trouwens niet op vooruit gegaan, die wijkt nog steeds af :muur
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Plaats reactie