Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

2.5tdi traag door gewicht?

vragen over de T4
Harm
Berichten: 333
Lid geworden op: 06 jul 2007, 21:19
Locatie: Apeldoorn

Re: 2.5tdi traag door gewicht?

Bericht door Harm »

Kontroleer eerst maar eens hoe nauwkeurig de kilometerteller is, dat zal bij iedereen wel een beetje variëren.

Wanneer ik m'n zomerbanden erop heb, zijn naar ik meen 16", dan klopt mijn kilometerteller praktisch exact. Met de standaard 15" velgen met winterbanden wordt circa 5% sneller aangegeven dan de werkelijke snelheid.

Gewoon op de snelweg precies 120 km/u op de teller rijden. Dan opnemen hoe lang het duurt om precies 2 km (of een veelvoud daarvan) af te leggen, dit is eenvoudig af te lezen aan de bermpaaltjes met groen bordje welke elke 100 meter langs de weg staan. 2 Kilometer afgelegd in een minuut is dan exact 120 km/u.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: 2.5tdi traag door gewicht?

Bericht door Roger B. (11)61 »

Viking64 schreef:
F. de Boer schreef:Hoi,

Toen ik mijn T4 nog als werkbus had zat hij ongeveer op 3400kg totaal gewicht.(zonder chauffeur)( met chauffeur 3500kg) :lach
Hij reed toen ongeveer 150 km/h top.
............................
FdB
Zeker nog nooit aangehouden??
De mijne is een 75kw- 1.2 uitvoering (1200kg laadvermogen) en GVW = 2800kg
Jij gaat daar nog ff 700 kg overheen..... heb jij dan een T4 met een laadvermogen van 1900 kg ? :bifun
misschien bedoelt ie dat bus met aanhanger en lading 3400 kg woog?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: 2.5tdi traag door gewicht?

Bericht door Roger B. (11)61 »

laurens schreef: Stelletje jakkeraars zijn jullie zeg. Ik heb geen idee hoe hard mijn campertje kan.
kom zelden boven de 120 want ik heb geen zin om woutertje zijn kas te spekken :zwaai :zwaai
Kan niet voor de andren spreken, maar de twee dichtsbijzijnde snelwegen zijn allebei advies 130, geen maximum :toppie
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie