[quote="Dirk/970"]De bovenkasten zijn eigenlijk enkel gemaakt van verticale platen 15mm multiplex, met alu dragers voor triplex plankjes (er komt daar toch weinig gewicht op). De deuren zijn ook 15mm multiplex, afgehangen met
gevoegde scharnieren en afgesloten met
mini pushlocks. Alle kasten zijn tegen de achterkant uiteraard voorzien van isolatie en afwerking met tapijt.
We hebben gekozen voor een blauw/kersen kleurstelling. De blauwe verf is Histor 6761 Denim en is uitgezocht bij het blauwe projecttapijt (van de Kwantum). Dit is de hoofdkleur voor al het hout waarmee de kasten gebouwd zijn. Alle deurtjes zijn 3x geverfd met Rambo Pantserbeits in kersenkleur.
In eerste instantie lijkt het niet logisch om met de toenmalige opstelling de bovenkasten achter in het dak te maken en het bovenbed voorin, andersom zou dan logischer zijn geweest. Maar de bedoeling was toen al om uiteindelijk de gehele indeling om te gooien en een opstelling met een eindkeuken en alle kasten achterin te maken. De bank komt dan linksvoor achter de bestuurdersstoel.
tegen de rechterkant is achter de luidspreker een ruimte voor boeken, tijdschriften e.d. gemaakt.
Hallo Dirk,
Ik kreeg de tip van jouw project en heb al zitten smullen van de ideeen! Mijn project is ook een hoogdak T4 uit 93. Ik heb weinig ervaring en ben dus heel blij met de beschrijving van jouw project.
Wil je mij ook vertellen over het dakbed en de kastjes in het hoogdak - hoe combineer je die, het dak is toch bijna net zo lang als een bed, waar hou je dan de ruimte voor die kastjes over? En zijn de kastjes uiteindelijk wel diep genoeg gebleken, nu je ze een tijd hebt gebruikt?
Als ik je t.z.t. nog eens mag lastigvallen met een vraag, heel graag!
Groeten,
@Bacon