Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Dan denk je: nu kan er niets meer stuk...

vragen over de T4
Marinda
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 jul 2013, 14:32

Re: Dan denk je: nu kan er niets meer stuk...

Bericht door Marinda »

Thx. Het slechte starten en lege huishoudaccu is pas sinds de laatste keer dat alleen de dynamo er in en uit is gehaald. ik denk dat er mss ook een kabeltje ergens anders is aangesloten ofzo. er moet meer gedaan zijn, lijkt mij, anders is het gewoon te raar dat in 2 dagen tijd die hh accu van vol naar leeg is en het is ook raar dat het starten goed ging en na in en uit halen dynamo ineens slecht gaat. Ik wacht het bericht van de garage maar weer af maar die zeggen nooit zoveel. Ik heb onder de bus gelegen en heb de dynamo iig los gehad van de accu en dat was allemaal zo gebeurd, kon er goed bij, vandaar dat die tijd mij wat lang leek. Enne...daarna startte ie nog prima hoor :ikrij
Gebruikersavatar
DNS
Berichten: 1091
Lid geworden op: 12 mei 2009, 20:02
Locatie: NOP

Re: Dan denk je: nu kan er niets meer stuk...

Bericht door DNS »

Starten zal hij de eerste keer sowieso nog wel; dat doet hij nog wel op de (nog) geladen accu. :knipoog
Je hebt alleen wel kans dat hij, wanneer je het niet goed terug aangesloten zou hebben, de accu niet meer op zal laden.

Als de huishoud-accu binnen 2 dagen leeg is, heb je er ook ergens een verbruiker lijkt me. Als die vervolgens tijdens het rijden niet opgeladen wordt zal dat er dan op duiden dat de accu niet gevoed wordt.
Ik weet trouwens niet hoe jouw planning er uit ziet en wat voor garage je hebt, maar ik mag zelf altijd graag een vrije dag pakken en kijken hoe en wat er aan mijn busje :werkaanT4 wordt (ik heb dan ook een erg gezellige dorpsgarage en plan het altijd in de week met late dienst).


Alleen even de bedrading van de dynamo halen en de hele dynamo+riem de- en hermonteren is trouwens wel een verschil natuurlijk. :knipoog

Maar het blijft vervelend als er na een (dure) reparatie nog steeds of zelfs nieuwe problemen zijn.
Groeten, Dennis
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe) :toppie
Marinda
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 jul 2013, 14:32

Re: Dan denk je: nu kan er niets meer stuk...

Bericht door Marinda »

Leuke garage heb jij idd. Ik had gevraagd of ik er bij mocht blijven omdat ik er dan weer van kan leren maar het mocht helaas niet. Ik denk eigenlijk dat de hh accu mss niet leeg is maar dat er eerst mss een directe aansluiting was met de dynamo en nu niet meer. Of dat de meter het eerst gewoon verkeerd aangaf. Of....m.mik weet het eigenlijk gewoon niet. Maar dankjewel voor je meedenken en veel plezier van jouw bus. :)
:driveT5
Gebruikersavatar
m.c van den berg
Berichten: 1453
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
Locatie: Beesd

Re: Dan denk je: nu kan er niets meer stuk...

Bericht door m.c van den berg »

Denk het goedkoopste nu is, alles van je (huishoud) accu ofwel je 2e accu alles bekabeling af halen, wel dat hij oplaat. op meten, en dan kijk je paardagen later nog eens om de 2e accu op te meten . dan kan je zien hoeveel voltage er nog in zit.

is het goed, dan 1 voor 1 met tussen pauze van (2 dagen bv) kabel verbruikers aansluiten en weer meten. totdat je iets tegen kom wat erg veel verbruik.
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
Jan-
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 aug 2013, 14:46

Re: Dan denk je: nu kan er niets meer stuk...

Bericht door Jan- »

Lijkt me niet handig om een eventuele lekstroom te gaan meten door een paar dagen te wachten en dan spanning te gaan meten. Dat kan je veel beter met een amperemeter doen, want dan weet je het direct. Of je moet de accu zelf verdenken, dan zou het een goede methode zijn.

Ik zou beginnen met te kijken of het slechte starten door de accu komt. Start hij met startkabels op een ander auto wel goed?

Als het de accu is (of accu's zijn), worden deze wel goed geladen? Op de accu's zou bij draaiende motor ruim 14V moeten staan.
Plaats reactie