Deze krukaskeerring zit erop:
http://www.ebay.com/itm/121981200764
Is dat mogelijk niet de goede?
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Slipt ie nou?
Re: Slipt ie nou?
T4 2.5 tdi AJT/88pk 2002 - Alkmaar
Re: Slipt ie nou?
Even serieus. Dus https://www.elring.de zou geen goede kwaliteit zijn?black bulli schreef: 12 apr 2017, 09:36 Hallo,in een ander topic vroeg je al of je de juiste keerring op ebay te pakken had.Toen werd je al geadviseerd om een originele vw keerring te halen.De el cheopo blijkt nu een mucho dinero te zijn.Misschien wordt het tijd dat je goed advies niet meer negeerd.Succes ermee en fijne vakantie gewenst
http://www.wilmink.nl/elring/
T4 2.5 tdi AJT/88pk 2002 - Alkmaar
Re: Slipt ie nou?
Of hij lekt door de pakking, van het oliekeering huis, die moet ook vervangen of vloeibare pakking nog beter. (oude verwijderen)
Re: Slipt ie nou?
Dank zover voor alle reacties, vooral Pascal!
Er is een nieuwe krukaskeerring geplaatst, zelfde merk en type en nou blijft het droog.
Degene die de krukaskeerring heeft gemonteerd heeft waarschijnlijk fouten gemaakt. Volgens de importeur van Elring moet deze krukaskeerring droog (want teflon) geplaatst worden d.m.v. een hulpsleeve (daarna dien je hem zelfs 24 tot 48 uur met rust te laten om te 'zetten'). Ik heb de keerring nog op advies van Elring aan een motorrevisie-specialist laten zien. Die zag in een oogopslag dat er een vouw in de keerring zit die het lek heeft veroorzaakt.
Gedoe!
Maar het mooie is dat ik nu wel een hele andere bus heb wat betreft rijgedrag. Echt super, zeer aan te raden.
Bewijst maar weer hoe belangrijk goede overbrenging is.
Er is een nieuwe krukaskeerring geplaatst, zelfde merk en type en nou blijft het droog.
Degene die de krukaskeerring heeft gemonteerd heeft waarschijnlijk fouten gemaakt. Volgens de importeur van Elring moet deze krukaskeerring droog (want teflon) geplaatst worden d.m.v. een hulpsleeve (daarna dien je hem zelfs 24 tot 48 uur met rust te laten om te 'zetten'). Ik heb de keerring nog op advies van Elring aan een motorrevisie-specialist laten zien. Die zag in een oogopslag dat er een vouw in de keerring zit die het lek heeft veroorzaakt.
Gedoe!
Maar het mooie is dat ik nu wel een hele andere bus heb wat betreft rijgedrag. Echt super, zeer aan te raden.
Bewijst maar weer hoe belangrijk goede overbrenging is.
T4 2.5 tdi AJT/88pk 2002 - Alkmaar
- Multivan Generation
- Berichten: 34441
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Slipt ie nou?
Bewijst maar weer eens dat je beter naar een vakman kunt gaan, als naar een goedkope beun de haasGuile schreef: 01 mei 2017, 16:30 Maar het mooie is dat ik nu wel een hele andere bus heb wat betreft rijgedrag. Echt super, zeer aan te raden.
Bewijst maar weer hoe belangrijk goede overbrenging is.

Re: Slipt ie nou?
Is dat altijd zo?
Ik ken best wel wat beunhazen en meestal veel plezier van. Ik ben er zelf ook een in zekere zin.
Ik ken best wel wat beunhazen en meestal veel plezier van. Ik ben er zelf ook een in zekere zin.
T4 2.5 tdi AJT/88pk 2002 - Alkmaar
Re: Slipt ie nou?
Staat er toch?
Valt me op dat jij nogal hard uitvalt in dit topic over van alles. Lees eerst eens goed en doe niet meteen allerlei aannames.
Valt me op dat jij nogal hard uitvalt in dit topic over van alles. Lees eerst eens goed en doe niet meteen allerlei aannames.

T4 2.5 tdi AJT/88pk 2002 - Alkmaar