* CONCLUSIE:
De VW bus bij toeval gekocht, niet van plan om er een camper van te maken, bedoeld om de BSA motoren er in mee te nemen, maar toch omgebouwd op aanraden van mijn vrouw en nu de motor er achter op de aanhanger
Deze VW Transporter L2H3 ervaar ik als ideale buscamper.
Kleiner dan de Fiat/Peugeot buscampers en daardoor veel behendiger.
Hij is niet te groot, kan overal komen, kan overal parkeren op een normale parkeerplek dus je rijd elke stad binnen, dit in tegenstelling tot de grote campers
Na 2 vakanties in Italië vorig jaar en vorige maand in Engeland blijkt het enorme voordeel.
In Engeland zijn veel 'one track' wegen, zeer smal, waar je dus geen full size camper tegenkomt en die missen echt heel veel van de natuur.
De bus heeft een groot 'vast' bed in want buiten zitten we aan tafel onder de luifel en anders zit mijn vrouw graag op bed met een boek en ik op de gedraaide bijrijdersstoel.
Is het slecht weer, dan kan ik in 2 minuten de tafel opzetten.
Nog wel een wens voor een grotere luifel van 3 meter met een uitval van 2.50m.
De bus is ruim, veel bergruimte, toilet aan boord, prima keuken en er mogen 6 personen in zitten (zijbanken)
Voor mensen die er hun hele familie veilig in mee willen nemen met gordels is dit dus niet de juiste bus, hij is geschikt voor 2 personen.
Nadeel van een verhoogde bus kan het parkeren zijn maar tot nu toe nog niet ervaren. Ook niet veel wind gevoeliger.
Luxe stoelen, cruise control en airco maken het rijden comfortabel en de 4 cylinder TDI met 130 pk is ruim voldoende, zelfs bij 30% stijging.
Al met al een heerlijke bus om avontuurlijk mee te reizen.
.

- Wild kamperen langs de straat in een klein Engels dorpje

- Wild kamperen in een weiland

- One track way's

- 30% first gear helling