Voor een roadtrip aanstaande zomervakantie ben ik op zoek naar een niet al te dure verlengde T4. Nu kijk ik voornamelijk in de prijscategorie rondom de 2000 euro, en kom veelal wat oudere bussen tegen (rondom 1992).
Nu is mijn vraag: voor welke motor kan ik het beste gaan? Mijn idee is dat de 45 kw motortjes het voordeligst zijn, maar houden zij het ook het langst vol? Of kan ik beter voor de 1.9 50kw of de 2.4d gaan?
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Aanschaf T4--> 45, 50 of 57kw?
Re: Aanschaf T4--> 45, 50 of 57kw?
t4 voor die prijs , das een giller, altijd doen, maakt niet uit wat voor motor 

Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 14 mar 2008, 12:32
Re: Aanschaf T4--> 45, 50 of 57kw?
Oke, maar mocht ik de keuze hebben... wat is over de gehele linie een aanrader?
(en ben in principe T5 gewend om in te rijden, dus weet dat ik bij een oude T4 in comfort achteruit ga maar daarom nog wel steeds transporter liefhebber!)
(en ben in principe T5 gewend om in te rijden, dus weet dat ik bij een oude T4 in comfort achteruit ga maar daarom nog wel steeds transporter liefhebber!)
- GerJol 716
- Berichten: 2012
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46
Re: Aanschaf T4--> 45, 50 of 57kw?
Als je een verlengde uitvoering wilt en nog wat meesleept op je roadtrip, zou ik voor een 2.4D gaan.
Dit is een 5 cilinder motor met 78 Pk, en erg betrouwbaar gebleken.
Zo´n motor kan heel lang mee, mits er maar onderhoud gepleegd is, dus kijk ook naar de staat van onderhoud.
Het is mooi als de distributie nog een tijdje meegaat, als je deze al snel moet vervangen na aankoop, heb je een aardige kostenpost.
Maar goed voor pak ´m beet 2000 Euro moet je niet al te veel eisen hebben denk ik, je kan natuurlijk ook mazzel hebben en er voor weinig tegenaan lopen.
Gerard
Dit is een 5 cilinder motor met 78 Pk, en erg betrouwbaar gebleken.
Zo´n motor kan heel lang mee, mits er maar onderhoud gepleegd is, dus kijk ook naar de staat van onderhoud.
Het is mooi als de distributie nog een tijdje meegaat, als je deze al snel moet vervangen na aankoop, heb je een aardige kostenpost.
Maar goed voor pak ´m beet 2000 Euro moet je niet al te veel eisen hebben denk ik, je kan natuurlijk ook mazzel hebben en er voor weinig tegenaan lopen.
Gerard
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan


-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 14 mar 2008, 12:32
Re: Aanschaf T4--> 45, 50 of 57kw?
Bedankt voor het advies. Er hoeven naast 3 man alleen wat surfboards en kampeerspullen mee, maar ene beetje extra vermogen in heuvels of bergen is niet verkeerd. Verder probeer ik uiteraard een auto te regelen waar de distributieriem niet al te lang geleden vervangen is en de papieren netjes geregeld zijn...GerJol 716 schreef:Als je een verlengde uitvoering wilt en nog wat meesleept op je roadtrip, zou ik voor een 2.4D gaan.
Dit is een 5 cilinder motor met 78 Pk, en erg betrouwbaar gebleken.
Zo´n motor kan heel lang mee, mits er maar onderhoud gepleegd is, dus kijk ook naar de staat van onderhoud.
Het is mooi als de distributie nog een tijdje meegaat, als je deze al snel moet vervangen na aankoop, heb je een aardige kostenpost.
Ik heb nog ff de tijd om te zoeken, maar zo nu en dan staat er op het eerste gezicht wel eens wat leuks op marktplaats...GerJol 716 schreef:Maar goed voor pak ´m beet 2000 Euro moet je niet al te veel eisen hebben denk ik, je kan natuurlijk ook mazzel hebben en er voor weinig tegenaan lopen.
Re: Aanschaf T4--> 45, 50 of 57kw?
ik heb de 57 kw ( verlengd voor de surfboards) en de heuvels op moet je vooral een aanloop nemen zodat de toeren niet teveel wegzakken. Dan hou je m met geluk boven de 100 km. als het te stijl wordt moet je toch terugschakelen.
bij de 57 kw wel opletten op de koppakking en motoronderhoud.
ik neem aan dat met een 1.9 d of 1.9 td de heuveltjes nog wat minder snel gaan.
Beter 3000 uitgeven voor een knap onderhouden bus dan 2000 en een paar reparaties in het buitenland....
bij de 57 kw wel opletten op de koppakking en motoronderhoud.
ik neem aan dat met een 1.9 d of 1.9 td de heuveltjes nog wat minder snel gaan.
Beter 3000 uitgeven voor een knap onderhouden bus dan 2000 en een paar reparaties in het buitenland....
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 14 mar 2008, 12:32
Re: Aanschaf T4--> 45, 50 of 57kw?
Exact, reparaties in het buitenland zijn niet de bedoeling uiteraard... En anders heb ik altijd nog het weetjewel forum voor tips bij pech;)jeroenz schreef:Beter 3000 uitgeven voor een knap onderhouden bus dan 2000 en een paar reparaties in het buitenland....

