Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

banden keuze

vragen over de T4
Plaats reactie
Viking

banden keuze

Bericht door Viking »

Hallo,

Ik heb een T4, 75kw, verhoogd laadvermogen, bus mag totaal 2800 kg op kenteken wegen.
aangezien ik hem bedrijfsmatig gebruik, en dus ook regelmatig naar die 2800 kg toe ga, wil ik even uit jullie ervaring putten mbt tot banden keus.
De huidige Conti's COMTRAC 215/60-16 Li=99) zijn lekker aan het slijten en als die zometeen er weer onder liggen (nu nog op wintersloffen) gaan die waarschijnlijk de zomer niet meer halen....
Uiteraard moet de loadindex sowieso voldoen! en 99 is prima dus.

Ik zoek dus naar ervaring met eigenschappen in (volgorde van belangrijkheid) natweer, comfort en slijtage.

Thnx alvast voor de info
gr
Ruud

ps. ik rij nu met Vredestein winterbanden (195/70-15) en die bevallen best wel goed. Zitten nu de 3e winter erop, en kunnen nog zeker een seizoen mee!
Gebruikersavatar
marcel 415
Berichten: 1222
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:28
Locatie: grunniggerlaand

Re: banden keuze

Bericht door marcel 415 »

ik heb mij vorige week maxxis banden gekocht 235 17 inch.ik moet zeggen het rijd niet verkeerd,ik kon het merk niet dus effe afwachten wat ze doen.
Groetjes Marcel 415

Afbeelding
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: banden keuze

Bericht door bartt4 »

Wij verkopen ook regelmatig maxis en is prijs kwaliteit een erg goede band. geen 1e merk natuurlijk maar prijs is er ook na en kwaliteit stukken beter dan marshal nankang etc :wjw
RUBBEREXPRESS
eicherwijs
Berichten: 112
Lid geworden op: 28 jan 2007, 13:17
Locatie: Heerlen

Re: banden keuze

Bericht door eicherwijs »

Ik heb vorige maand 4 nieuwe Bridgestone (195/70 R 15) eronder laten zetten (was een aanbieding bij de Kwik Fit bij online bestelling). Bevalt tot nu toe zeer goed. De Vanco's waren na zo'n 90000 km aan vervanging toe.

Ron 915
Plaats reactie