Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

achteruit versnelling

vragen over de T4
Plaats reactie
fred1173
Berichten: 120
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: krabbendijke

achteruit versnelling

Bericht door fred1173 »

maandag koppelingsplaat en drukgroep vervangen dindsdag met de t4 naar mijn werk daar achteruit gereden en s`avonds geen achteruit versnelling meer.
ik kan de pook naar links bewegen en in drukken maar je voelt dat hij zijn achteruit niet pakt. het is een 88 pk uit 2000.
Weet iemand wat hier de oorzaak van kan zijn we hebben de stangen vanaf de versnellingspook al gekontroleerd en niks vreemds kunnen vinden
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: achteruit versnelling

Bericht door René »

Pakt jij de andere versnellingen wel naar voren? 1 en 3 en 5?
Kan zijn dat de schakelstangen verkeerd afgesteld zijn en hij net niet in de achteruit wil blijven zitten.
Of voel je speling of andere rare dingen bij het inschakelen van de achteruitversnelling?

Rene
fred1173
Berichten: 120
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: krabbendijke

Re: achteruit versnelling

Bericht door fred1173 »

hoi rene hij pakt alle versnellingen behalve de achteruit. het is net als of je naar links gaat en de pook in drukt je niet meer verder kan en je krijgt hem met geen mogelijkheid naar voor in zijn achteruit.
Weet iemand zo uit zijn hoofd of op dat bolletje wat op de versnellingbak uit komt een teflon laagje moet zitten?
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: achteruit versnelling

Bericht door Wim T4 935 »

Als ik het mij goed herinner, ik rij tegenwoordig een 102pk en daar zit de achteruit aan de andere kant onder de 5, moest je pook naar beneden drukken voor je naar links kon voor je naar voren kon voor de achteruit. Afgaande op je verhaal kun je pook niet ver genoeg indrukken en wordt de beveiliging niet opgeheven. Je zou dus met z'n tweeen moeten zijn, een die de pook indrukt en de tweede die dan kijkt wat er beweegt en of daarbij iets beter af te stellen is.

Zie ook het topic viewtopic.php?f=2&t=10144&p=53505&hilit ... ing#p52972
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: achteruit versnelling

Bericht door René »

Ik vermoed dat ze je schakelmechanisme verkeerd afgesteld hebben. Als de pook nu ook in een andere positie staat als voor de reparatie ( dat weet jij het beste ) dan kun je er van uitgaan dat ie nu tegen de schakel behuizing aankomt ipv net zijn achteruit te kunnen pakken. Het huis houdt dus nu je schakel pook tegen

René
fred1173
Berichten: 120
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: krabbendijke

Re: achteruit versnelling

Bericht door fred1173 »

donderdagavond weer aan het afstellen geweest maar niks bereikt. Samen met een automonteur tot de conclusie gekomen dat het verstandig is om de dealer maar te raadplegen omdat we er niet aan uit komen. Het vermoeden bestaat dat de bak kapot is dus als iemand nog tips heeft voor een revisie bedrijf of een bak te koop ik hoor het graag. En iedereen bedankt voor de andere tips
fred1173
Berichten: 120
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: krabbendijke

Re: achteruit versnelling

Bericht door fred1173 »

net terug van de dealer versnellingsbak is stuk, er is iets afgebroken in het gedeelte waar het schakelasje in de bak gaat waardoor deze niet ver genoeg in gedrukt kan worden
Tvier
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 jan 2008, 18:28

Re: achteruit versnelling

Bericht door Tvier »

fred schreef:net terug van de dealer versnellingsbak is stuk, er is iets afgebroken in het gedeelte waar het schakelasje in de bak gaat waardoor deze niet ver genoeg in gedrukt kan worden
Wordt het gemaakt onder garantie?
VW T4 102PK 75kW LWB Black Metallic met de meest afschuwelijke bekleding ooit, TOTO!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: achteruit versnelling

Bericht door Multivan Generation »

@ Fred,
dat is balen... Had Hans het snel door?

Revisiebedrijf? Iemand een Idee?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
fred1173
Berichten: 120
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: krabbendijke

Re: achteruit versnelling

Bericht door fred1173 »

@ tvier: nee dit is geen garantie de mannen die de koppeling geplaatst hebben kunnen hier ook niks aan doen er zat al een geluid in de bak maar ik dacht dat het mijn koppelingplaat was.

@ peter: hans was binnen 10 minuten klaar even voelen en ronde parkeerplaats was voldoende om mijn vermoeden te bevestigen.
Plaats reactie