Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

centrale vergrendeling

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gaas
Berichten: 408
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:46
Locatie: N.O.P.

centrale vergrendeling

Bericht door Gaas »

Dag allemaal,

Toen ik vanochtend mijn bus van slot wilde doen door op het knopje van de sleutel te duwen lukte dit niet. Gelijk de reserve sleutel gepakt maar hiermee is het ook niet gelukt. Er is dus iets mis met de afstandsbediening.

Als ik de sleutel in het slot steek en hem omdraai gaat de hele bus wel van slot.

Wat kan dit zijn? Toevallig van beide sleutels de batterij leeg? Zit er ergens een zekering die stuk kan zijn?

Morgen op vakantie naar Frankrijk....

Wie kan me vertellen wat ik moet doen? Kan ik zo rijden of is er kans dat de startonderbreker ook vreemd gaat doen?

Hellup!!


vr.gr. Gaas 1096 ( ja ik sta eindelijk in de galerij!!)
vr.gr. Gaas, voorheen T4 1096, nu.......
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: centrale vergrendeling

Bericht door Roger B. (11)61 »

De startonderbreker werkt los van de afstandbediening, voor de onderbreker zit er een chipje in het huis van de sleutel, deze chip wordt door een spoel rond het contactslot geaktiveerd en uitgelezen.

De afstandbediening is een batterij-gevoedde aktieve schakeling.

Ik weet niet of je originele afstandbediening hebt of een merkloze achteraf inbouw en die laatste kan dan op originele cpv of met aparte motortjes zijn....

De eerste kan volgens mij opnieuw gesynchroniseerd worden met de auto, de tweede is niet te synchroniseren(meestal)

Een achteraf ingebouwd systeem stuurt het bestaande systeem (lv) aan en de rest gebeurd tgv het opengaan van het slot LV (als je met extra motor LV opent) of door het stuursignaal van de AB-unit (als je de stuursignalen meteen op de stuursignaalkabels van VW aangesloten hebt. In beide gevallen is de werking van de originele CPV (indien aanwezig) niet afhankelijk van de zekering van je AB-unit.

Het kan ook zijn dat de ontvanger van de AB unit defect is en daardoor je signaal van de AB niet meer ontvangt, ook nier blijft de aansturing vanuit de LV motor wel werken.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Gaas
Berichten: 408
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:46
Locatie: N.O.P.

Re: centrale vergrendeling

Bericht door Gaas »

Dag Roger B.
Bedankt voor je antwoord. Ik heb hem de hele dag met de sleutel van en op slot gedaan. Ga morgen eerst lekker op vakantie. Als ik terug ben ga ik er mee aan het stoeien.

vr.gr. Gaas 1096
vr.gr. Gaas, voorheen T4 1096, nu.......
Plaats reactie