Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
motor inhouden 2,5 tdi
motor inhouden 2,5 tdi
hallo allemaal ik heb een transporter 2.5 td? 102 pk bj 2002
?k woon namel?jk ?n rotterdam en ben naar nu op vakant?e ?n turk?je
dus ongeveeer 3600 km gereden
dat was heerl?jk vergeleken met m?jn oude td? 88 pk
maar toen ?k ?n turk?je was heb ?k b?j shell getankt en na paar dagen begon m?jn auto ?nhouden
?k dacht dat de brandstof slecht was dus heb ?k het leeg gereden en daarna heb daarop al 3 keer vpower leeg gereden
maar het ?s nog steeds n?et over .
turbo komt pas b?j 3000 toeren en soms b?j 2500 als je lang r?jdt
ben b?j dealer geweest ze hebben gekeken met vagcom
turbo was ngo goed en m?jn lmm ?s ook nog goed maar m?jn branstof stond op 33
en ?k had h?er een keer gelezen dan d?e standarad op 55/56 hoort
dus kan het door dat z?jn
graag w?l ?k snel mogle?jk antwoord van jull?e
want zo kan ?k soms met 6 personen er?n een heuvel n?et op h?j valt b?jna u?t als ?k n?et genoeg gas geef
alvast bedankt
groetjes
?k woon namel?jk ?n rotterdam en ben naar nu op vakant?e ?n turk?je
dus ongeveeer 3600 km gereden
dat was heerl?jk vergeleken met m?jn oude td? 88 pk
maar toen ?k ?n turk?je was heb ?k b?j shell getankt en na paar dagen begon m?jn auto ?nhouden
?k dacht dat de brandstof slecht was dus heb ?k het leeg gereden en daarna heb daarop al 3 keer vpower leeg gereden
maar het ?s nog steeds n?et over .
turbo komt pas b?j 3000 toeren en soms b?j 2500 als je lang r?jdt
ben b?j dealer geweest ze hebben gekeken met vagcom
turbo was ngo goed en m?jn lmm ?s ook nog goed maar m?jn branstof stond op 33
en ?k had h?er een keer gelezen dan d?e standarad op 55/56 hoort
dus kan het door dat z?jn
graag w?l ?k snel mogle?jk antwoord van jull?e
want zo kan ?k soms met 6 personen er?n een heuvel n?et op h?j valt b?jna u?t als ?k n?et genoeg gas geef
alvast bedankt
groetjes
Re: motor inhouden 2,5 tdi
?k bedoel m?jn brandstofpomp
- René
- Berichten: 5293
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: motor inhouden 2,5 tdi
33 is veel te laat, dus zsm vroeger laten zetten. Bij ca 60 staat ie goed, maar das per persoon weer verschillend. De ene zegt 57, of 55 enz..
In ieder geval maar eens goed op tijd laten zetten.
Rene
In ieder geval maar eens goed op tijd laten zetten.
Rene
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
Re: motor inhouden 2,5 tdi
Maar waarom is tie zoveel van tijd af?
Zou ook de spanrol van de distributieriem en pompriem laten controleren!
Misschien één van de riemen ook te slap?
Sukses!

Zou ook de spanrol van de distributieriem en pompriem laten controleren!
Misschien één van de riemen ook te slap?
Sukses!



groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
- Multivan Generation
- Berichten: 34478
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: motor inhouden 2,5 tdi
idd en probeer de oorzaak van die verschuiving van de timing te achterhalen.
Is er misschien een spanrol defect?
Of de distributieriem een tand versprongen?
Is er misschien een spanrol defect?
Of de distributieriem een tand versprongen?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: motor inhouden 2,5 tdi
hebben ze de lmm dynamisch getest of alleen foutcodes uitgelezen met het contact aan??
Mijn t4 hield op een bepaald moment van de ene op de andere dag in. Een tunnel die ik normaal in z'n 4 uitreed moest ik terug naar 3 schakelen. Heb toen zelf vagcom gekocht en omdat ik veel over de LMM gelezen had, ben ik die het eerst rijdend gaan loggen. Die bleek helemaal niet te presteren.
Die heb ik meteen vervangen. Hij reed voor mijn gevoel weer als van ouds. Turbo kwam ook weer gewoon op 1800 toeren bij.Daarna ben ik pas de pomp gaan checken en het bleek dat die op 30 stond. Nadat ik die op 55 had gezet reed hij wel nog beter, maar het grootste verschil was toch de LMM.
groet
lourens
Mijn t4 hield op een bepaald moment van de ene op de andere dag in. Een tunnel die ik normaal in z'n 4 uitreed moest ik terug naar 3 schakelen. Heb toen zelf vagcom gekocht en omdat ik veel over de LMM gelezen had, ben ik die het eerst rijdend gaan loggen. Die bleek helemaal niet te presteren.
Die heb ik meteen vervangen. Hij reed voor mijn gevoel weer als van ouds. Turbo kwam ook weer gewoon op 1800 toeren bij.Daarna ben ik pas de pomp gaan checken en het bleek dat die op 30 stond. Nadat ik die op 55 had gezet reed hij wel nog beter, maar het grootste verschil was toch de LMM.
groet
lourens
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: motor inhouden 2,5 tdi
tja alleen kan ik dat timingverschil niet rijmen met de tank brandstof......
Het is misschien een vooroordeel, maar kan het zo zijn dat je bij een tankstation getankt hebt waar wat veel slib mee je tank in is gegaan waardoor je brandstoffilter verstopt is? (als dit stuk gaat is je pomp ook zo naar de haaien) Voor een paar tientjes zet je er een nieuwe in, zo gebeurd en zekere voor het onzekere
Het is misschien een vooroordeel, maar kan het zo zijn dat je bij een tankstation getankt hebt waar wat veel slib mee je tank in is gegaan waardoor je brandstoffilter verstopt is? (als dit stuk gaat is je pomp ook zo naar de haaien) Voor een paar tientjes zet je er een nieuwe in, zo gebeurd en zekere voor het onzekere
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: motor inhouden 2,5 tdi
ik heb m?jn brandstoff?lter al vervangen en d?e was ook wel verstopt maar na dat ?k hem heb laten vervangen merk ?k nog steeds geen versch?l.
maar soms als ?k m?jn bus u?tzet hoor je ?ets sl?ppen l?jkt me wel de vsnaar soms ook als ?k op hoge versnell?ng r?jdt .
dat kan dus geen d?str?but?er?em z?jn denk ?k
nu r?jd ?k plankgas als ?k een beetje w?l versnellen ?n de stad en b?j ongeveer 3000toeren gaat d?e weer snel
maar soms als ?k m?jn bus u?tzet hoor je ?ets sl?ppen l?jkt me wel de vsnaar soms ook als ?k op hoge versnell?ng r?jdt .
dat kan dus geen d?str?but?er?em z?jn denk ?k
nu r?jd ?k plankgas als ?k een beetje w?l versnellen ?n de stad en b?j ongeveer 3000toeren gaat d?e weer snel
Re: motor inhouden 2,5 tdi
?k heb m?jn lmm v?a vagcom laten nak?jken er was wel een stor?ng maar d?e ?s gekomen omdat ?k m?jn lmm los had getrokken om te controleren of m?jn lmm nog goed was daarna hebben ze b?j de dealer nagemeten hoeveel de spann?ng was en het was e?ts met 4volt dnek ?k .
h?j ze? dat het beetje alag was maar n?et zo erg dus lmm ?s wel goed anders zou m?jn topsnelhe?d ook laag z?jn
h?j ze? dat het beetje alag was maar n?et zo erg dus lmm ?s wel goed anders zou m?jn topsnelhe?d ook laag z?jn
- René
- Berichten: 5293
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: motor inhouden 2,5 tdi
Check je distributie maar, vermoed dat je pomp niet goed op tijd staat, of zoals eerder al gemeld, hij heeft een tand overgeslagen.
René
René
Re: motor inhouden 2,5 tdi
Ik heb dit ook gehad...oorzaak een slechte en zeer snel ontladende accu, tijdens rijden onder de 3000 toeren vroeg deze zoveel stroom van de dynamo dat de computer te weinig stroom kreeg, pas vanaf 3000 toeren reed hij weer goed. Na het plaatsen van een nieuwe accu was het probleem opgelost.o.ozer schreef:ik heb m?jn brandstoff?lter al vervangen en d?e was ook wel verstopt maar na dat ?k hem heb laten vervangen merk ?k nog steeds geen versch?l.
maar soms als ?k m?jn bus u?tzet hoor je ?ets sl?ppen l?jkt me wel de vsnaar soms ook als ?k op hoge versnell?ng r?jdt .
dat kan dus geen d?str?but?er?em z?jn denk ?k
nu r?jd ?k plankgas als ?k een beetje w?l versnellen ?n de stad en b?j ongeveer 3000toeren gaat d?e weer snel
zie topic "rijden met de handrem erop"
suc6

-
- Berichten: 5456
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
- Locatie: Frankrijk Vienne
Re: motor inhouden 2,5 tdi
Mogelijk is de bevestiging van de wastegate losgetrild na de lange rit.
Controleer of deze nog met 2 schroefjes vastzit.
Egbert
Controleer of deze nog met 2 schroefjes vastzit.
Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
2018 Hyundai Tucson diesel