Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

VW T5

vragen over de T5
Plaats reactie
Francky56
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 sep 2008, 21:18

VW T5

Bericht door Francky56 »

Beste leden,
ik ben sinds 21:28uur lid van de weetjewelclub :zwaai dit omdat ik nu in een ford transit connect 230 rijd, geweldige auto echter na het voorbij zien rijden van een dikke vette T5 ben ik toch redelijk enthousiast geworden en denk er hard over na om de auto in te ruilen, :love
kunnen jullie mij adviseren waar op te letten en bij wie te kopen ????
ik denk aan een dikke aangeklede 174pk automaat LW basis met (de nieuwe passat) velgen,
en waarom is de spoiler achterop zo duur.

:bonk of heeft iemand zo'n auto die deze door omstandigheden wil verkopen ??

met vriendelijke groeten en hopende op snelle reacties want ik wordt ongeduldig; kennen jullie dat gevoel ??/
tot : rijdens,

Frank Tournier
Oud- Beijerland :wjw
Laatst gewijzigd door Francky56 op 24 sep 2008, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: VW T5

Bericht door Donald4Motion »

viewtopic.php?f=4&t=15385

Misschien is dit wat voor je :knipoog

Misschien is het niet wat je zoekt, omdat je een dikke wagen zoekt. deze is dikker dan dik :ie .
Damy

Re: VW T5

Bericht door Damy »

of die van mij...haha 2x VW Transporter...2006 met nog geen 46.000 km erop...
verlengd geen DC en geen automaat...
Een automaat vind ik persoonlijk niets en bij VW blijft die automaat zo hoog in toeren hangen als je door de stad rijdt....
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: VW T5

Bericht door Guus NLB »

Rijd een korte T5 met dc omdat ik de achterbank zeer zelden nodig heb. Als 't toch eens moet hoor ik van volwassen achterpassagiers alleen positieve geluiden gedurende ritten van zo'n anderhalf uur. Uiteraard heeft de verlengde héél veel voordelen maar ook een enorm groot verlengd nadeel: hij is dikwijls veel te lang op parkeerplaatsen, vooral in binnensteden.
Heb je doorgaans ruim voldoende aan een laadruimte van zo'n 1.70 mtr, neem dan een korte.

'n Auto waarin je zelf nog moet schakelen is in feite nog niet veel verder ontwikkeld dan de T-Ford. Volkomen idioot en achterhaald dus. Wordt uitsluitend nog begeerd door mensen die niet eens wat langere tijd met een echt goede automaat (zoals in de T5) hebben gereden.

De T5 automaat blijft helemaal niet hoog in toeren hangen als je 'm in "D" laat staan.
quercusgarden
Berichten: 217
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:37
Contacteer:

Re: VW T5

Bericht door quercusgarden »

Ik rijd al jaren met een automaat (T4) maar, mogelijk door regelmatig zware aanhangers, deze dit jaar aan gort gereden 140.000 km.
Sta op het punt om een T5 te kopen, maar ben alles behalve overtuigd van de kwaliteit van de automaten bij VW als ik zo door de verschillende berichten lees.
Dus voorlopig wordt het een handbak, ondanks de luxe van de automaat.
belgacom
Berichten: 123
Lid geworden op: 30 mar 2007, 19:55
Locatie: zoutleeuw (Belgie)

Re: VW T5

Bericht door belgacom »

Damy schreef:of die van mij...haha 2x VW Transporter...2006 met nog geen 46.000 km erop...
verlengd geen DC en geen automaat...
Een automaat vind ik persoonlijk niets en bij VW blijft die automaat zo hoog in toeren hangen als je door de stad rijdt....
Heb je zelf wel eens met die automaat in de stad gereden? In D blijft de automaat absoluut niet hoog in toeren, of je rijd als een debiel. In S is het toerental wel hoger natuurlijk. Had je hem niet handmatig in z'n 1 gezet? :bifun :bifun

Automaat rijd super, kan niet anders zeggen maar er zijn ook mensen die een handbak kapot rijden! Voor mij geen handbak meer. Waarom zou je de handeling die je het meeste doet niet automatiseren? Alles moet tegenwoordig elektrisch met zelfs bediening voor de radio aan het stuur, maar mensen blijven wel 600x per dag aan die pook trekken! :bonk :bonk
met vriendelijke groet,

Wilco 244
Francky56
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 sep 2008, 21:18

Re: VW T5

Bericht door Francky56 »

Beste Transporters,
bedankt voor jullie reacties, ik denk dat ik bij lenferink ga kijken,

groet :zwaai
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: VW T5

Bericht door Donald4Motion »

wie is lenferink?! :groteogen
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: VW T5

Bericht door Jeroen T5 204 »

Zit hier in de buurt (Almelo), heeft erg veel Transporters op voorraad. http://www.lenferink.nl/
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: VW T5

Bericht door Donald4Motion »

Duidelijk :toppie
Plaats reactie