Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

luifel california

vragen over de T5
Plaats reactie
XAVIER
Berichten: 71
Lid geworden op: 19 jan 2007, 17:21
Locatie: IZEGEM

luifel california

Bericht door XAVIER »

Hallo je weet het wellers,

ik heb sedert mei een california 174 tip, ja ik moet nog de foto's en dergelijke nog aanpassen want zowel m'n T4 als m'n eerste T5 staan er nog steeds op. Ik zou graag voor de winter de luifel afnemen, maar weet niet hoe? Ik zie een inbusboutje maar kan er niet bij, ik zie ook een ander boutje maar om daarbij te kunnen moet de luifel opengedraaid zijn. Ik vraag mij ook af of het verbruik met of zonder luifel veel verschil maakt? Heb nu bijna 19 000km en ik raak niet onder de 13l ik doe tussen de 5 a 600 km met een tank 75-80l.

salut xavier :T54LIFE
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: luifel california

Bericht door matje86 »

foto van de luifelbevestiging?
er zijn er nl meerdere in omloop
Afbeelding
Afbeelding evenzoals luifelrail,s
Afbeelding
:T44EVER :T54LIFE
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
XAVIER
Berichten: 71
Lid geworden op: 19 jan 2007, 17:21
Locatie: IZEGEM

Re: luifel california

Bericht door XAVIER »

het is de originele luifel van VW die erop stond.
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Re: luifel california

Bericht door Leo45 »

Als het een vast gemonteerde luifel is dan moet je die openzetten, dan de boutjes die je zit zitten eruit halen, let op de moertjes aan de achterkant!!
Dan doe je de luifel weer terug in de cassette, met wat hulp van iemand die de cassette vast houdt zodat tie niet kan opwippen.
Als de luifel weer goed is opgerold dan til je de cassette aan de onderkant op dan kan je hem uit de beugels lichten.

Het probleem komt in het voorjaar als de luifel weer terug moet en hij met de bovengenoemde moertjes moet worden vastgezet, dan heb je chinees/japanse vingertjes nodig om de moertjes erop te krijgen.
Heb je geluk dan zit er schroefdraad in je beugels en dan heb je dat probleem niet.

Oh voor ik het vergeet het maakt in mijn gebruik niets uit of de luifel er wel of niet opzit.


Succes

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
Plaats reactie