Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

achterlicht

vragen over de T4
Plaats reactie
hilde45
Berichten: 31
Lid geworden op: 07 mar 2009, 20:12

achterlicht

Bericht door hilde45 »

Hallo
Ik wil het achteruitrijlampje van onze t4 2.5 TDI 1998 vervangen. Nu heb ik geen idee hoe de unit los gaat. Wie kan me dit uitleggen?
Bij voorbaat dank.
Groeten Hilde
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: achterlicht

Bericht door Roger B. (11)61 »

van binnen uit (kapje in bekleding losnemen?) kun je bij de lampunit, daar zit aan twee zijden een plastik lip die je iets naar elkaar toe moet knijpen en dan neem je het binnenwerk uit de lampunit.

In dit binnenwerk zitten de lampjes die je dan dus kunt vervangen. Montage in omgekeerde volgorde

Mocht je een pickup hebben dan moet het glas er van buitenaf afgeschroefd worden.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Freelancer
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2007, 23:41
Locatie: België Antwerpen

Re: achterlicht

Bericht door Freelancer »

WELKOM OP :wjw even voorstellen is geen verplichting doch :alarm

Men neemt een goede hamer, 2.5kg volstaat men neemt het zwarte afdekkapje van de lampunit, gaat dat niet, neem de hamer en................. :bifun

Sorry kon het niet laten, Roger heeft het netjes uitgelegd.

Mvg.
Pascal aka Freelancer
Freelancer 1840 ->VW-T4 2.5 TDI 1999, LWB-Verhoogd : Wijsneus gemonteerd, volledig origineel Westfalia interieur geplaatst, angel eyes koplampen, enkel voorbumper in koetswerkkleur, ( nog steeds aan het verbouwen ).
hilde45
Berichten: 31
Lid geworden op: 07 mar 2009, 20:12

Re: achterlicht

Bericht door hilde45 »

Hallo Roger
Bedankt voor je antwoord.
Mijn probleem was dat wij een california exclusive hebben en dus alles op de tast moet doen onder in de kast. Maar de plasticlipjes heb ik gevonden, dus nu moet het lukken. Bedankt! : :driveT4 :werkaanT4
Groeten Hilde
Gebruikersavatar
kroonhome
Berichten: 272
Lid geworden op: 08 mar 2007, 12:17
Locatie: Midden Delfland

Re: achterlicht

Bericht door kroonhome »

Hoi Hilde,

Ik heb ook een T4 CC, het is handig om eerst bij het andere achterlicht te kijken hoe het zit, daar kan je het namelijk wel redelijk goed zien. Misschien heb je wat aan deze suggestie. Verder is de uitleg van Roger :toppie

Groetjes,
Arjan
:ikrij
nr. 1075 (de vorige California Coach 75 KW, 102 pk)
VW T4 California FreeStyle 3e generatie AXG 111 KW, 151 pk
VW T3 Club Joker 1984, WBX 57 KW, 78 pk (Brownie)
hilde45
Berichten: 31
Lid geworden op: 07 mar 2009, 20:12

Re: achterlicht

Bericht door hilde45 »

Hallo
Het is me uiteindelijk gelukt, opgevouwen onderin het kastje en op de tast! En zonder hamer gelukkig.
De andere kant zit de wc voor, ben blij dat ik daar niet bij hoef! Dan heb ik misschien de hamer toch nog nodig.
Allemaal bedankt
Hilde
Plaats reactie