Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Gas- vs oliegedempte schokbrekers

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
André
Berichten: 298
Lid geworden op: 02 jan 2009, 21:09
Locatie: Koudekerk

Gas- vs oliegedempte schokbrekers

Bericht door André »

:politie wat is nou eigenlijk het voor- of nadeel van gas gedempte schokbrekers ten opzichte van oliegedempte schokbrekers ?
Merk je het verschil eigenlijk wel ?
Is er iemand die overgestapt is van olie naar gas of andersom ?

André
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10830
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Gas- vs oliegedempte schokbrekers

Bericht door Pascal-141 »

Olieschokdempers worden steeds minder gebruikt tegenwoordig , vind ik.
Olieschokdempers zijn iets goedkoper in aankoop , maar het verschil is eigenlijk niet zo groot.
Ik heb zo het gevoel dat gasschokdempers ook wel wat langer meegaan.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: Gas- vs oliegedempte schokbrekers

Bericht door pluuke »

Het gas in een (gedeeltelijk met gas gevulde) olieschokbreker is toch alleen om schuimvorming te voorkomen ? dus een gasdemper zal zijn werk onder gelijke omstandigheden langer goed blijven doen dan een normale (volledig met oliegevulde) schokbreker.
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Plaats reactie