wat is nou eigenlijk het voor- of nadeel van gas gedempte schokbrekers ten opzichte van oliegedempte schokbrekers ?
Merk je het verschil eigenlijk wel ?
Is er iemand die overgestapt is van olie naar gas of andersom ?
André
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Gas- vs oliegedempte schokbrekers
- Pascal-141
- Berichten: 10830
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Gas- vs oliegedempte schokbrekers
Olieschokdempers worden steeds minder gebruikt tegenwoordig , vind ik.
Olieschokdempers zijn iets goedkoper in aankoop , maar het verschil is eigenlijk niet zo groot.
Ik heb zo het gevoel dat gasschokdempers ook wel wat langer meegaan.
Olieschokdempers zijn iets goedkoper in aankoop , maar het verschil is eigenlijk niet zo groot.
Ik heb zo het gevoel dat gasschokdempers ook wel wat langer meegaan.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Gas- vs oliegedempte schokbrekers
Het gas in een (gedeeltelijk met gas gevulde) olieschokbreker is toch alleen om schuimvorming te voorkomen ? dus een gasdemper zal zijn werk onder gelijke omstandigheden langer goed blijven doen dan een normale (volledig met oliegevulde) schokbreker.
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air