Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

gat geroest in wielkast - waar repareren?

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
johan_california
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 mei 2009, 10:58

gat geroest in wielkast - waar repareren?

Bericht door johan_california »

Hi all,

In mijn T4 uit '91 is een gat geroest van 4 cm, in de wielkast. Dit wil ik graag repareren, maar dit is iets wat ik niet zelf kan. Daarom wil ik het graag uitbesteden, en heb een aantal vragen:

- Is bij 1 van jullie dit ook wel eens voorgekomen?

- Hoeveel werk is het? Ik denk zelf aan de werkzaamheden: auto op brug, wiel eraf, alles schoonmaken, schuren, plaatje metaal op maat knippen, vastlassen, tectyl erover. Dat moet toch binnen een halve dag te doen zijn nietwaar? Dat zou dan ongeveer 4x50 euro zijn ex btw, dat heb ik er wel voor over.

- Hebben jullie tips voor goede adressen waar ik dit zou kunnen laten doen? (rondom Amersfoort?)

plaatjes:
Afbeelding
Afbeelding


groet, johan
T4 forever
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10830
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: gat geroest in wielkast - waar repareren?

Bericht door Pascal-141 »

Dit is geen gat in de binnenste wielkast , maar in het chassis !

Je kan dat maar op 1 manier goed oplossen : het slechte stuk eruit slijpen , en dan een nieuw stuk plaat erin lassen. (Gebruik daarvoor geen carrosserieplaat , want die is daarvoor te dun aangezien het hier een chassisbalk betreft)
Daarna van binnen goed waxen tegen roest. (de onderzijde van de chassisbalken zitten rubber stoppen , die eruit halen en dan goed inspuiten aan de binnenzijde)

Wanneer je er enkel een plaat gaat oplassen langs buiten , zonder het oude te verwijderen , gaat dat gewoon verder doorroesten . En op die plaats kan het snel gaan hoor , heel snel .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Harry62
Berichten: 1109
Lid geworden op: 14 jul 2008, 19:23
Locatie: Heino
Contacteer:

Re: gat geroest in wielkast - waar repareren?

Bericht door Harry62 »

Waarschijnlijk heb je dit aan de andere kant ook.
Bij de eerste series T4 heb ik dit vaker gezien.

Als je de bumper er af haalt komt er nog meer te voorschijn.
Inderdaad wegslijpen waar de roest zit tot je hard metaal hebt.
Let op dat je de bumpersteun, deze is dikker dan de rest, als uitgangspunt gebruikt bij het lassen.
Anders krijg je de bumper er nooit meer mooi op.
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: gat geroest in wielkast - waar repareren?

Bericht door Harry 341 »

Deze bumperdwarsbalkjes zijn via artaparts e.d. niet meer te leveren,ik heb ze verleden jaar bij de dealer besteld,iets van 45,= per stuk.Kwam er laatst eentje tegen in een sloop bus,de linker en nieuw.Dus die heb ik over.En even een tip,haal aan de rechterkant even het sproeierreservoir eruit.
Wedden dat daaronder ook verrot is?
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Plaats reactie