Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

huishoudaccu's

vragen over de T4
Plaats reactie
Birgitte
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jul 2009, 12:37

huishoudaccu's

Bericht door Birgitte »

De ijskast in mijn camperbus functioneert prima zolang hij stroom gebruikt van de accu. Wanneer ik de bus aansluit op externe stroom, valt hij echter (na een tijdje) uit. De huishoudaccu's heb ik na laten kijken en zijn nog prima. Het lijkt erop dat de accu's niet worden bijgeladen door de interne acculader/ vervormer. Heeft iemand een idee/ tip?

Birgitte
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: huishoudaccu's

Bericht door Roger B. (11)61 »

een tip?? ja hoor....gebruik de zoekfunktie eens, :knipoog

ik weet niet zeker of je er exact jouw probleem vindt, maar er zijn meer vragen geweest over de interne lader/omvormer bij campers.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Re: huishoudaccu's

Bericht door Leo45 »

Ik neem aan dat je een originele westfalia hebt.
Welnu als je de auto op de 220V zet dan moet de accuspanning op je console middenvoor stijgen.
Zoniet dan heb je nog een paar opties:
Gaat wel het symbooltje voor de 220V branden??
Zijn alle zekeringen goed??
Is dat allemaal OK dan blijft alleen de lader zelf over.
Dat wordt lastiger die dingen zijn speciaal gemaakt voor de westfalia en stuk is vaak vervangen of omruilen.
Repareren kan natuurlijk maar daarvoor heb je echt iemand nodig die er verstand van heeft.

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2040
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: huishoudaccu's

Bericht door chv »

Hoi Birgitte,

Ik begrijp het niet helemaal, doet de koelkast het goed als je niet op 220 volt bent aangesloten, maar zodra je 220 aansluit dan valt ie na een tijdje weg?
Voordat je de volgende dingen checkt:
Heb je een Westfalia busje?
Zo nee: misschien is het handig als je even vermeldt wat het merk van je installatie is.
Zo ja lees dan verder.
Als je 220 aansluit, zie je dan vrijwel onmiddelijk het stekker symbooltje rechts boven in je display (naast de indicatiespanning van je accu)?
Zo niet: controleer in elk geval even of je aardlekschakelaar goed staat (= met de schakelbeugel omhoog).
Ik zie nu dat er enige overlap is met het antwoord van Leo, maar goed.

Met vrndlk grt,

Charles Vos
Laatst gewijzigd door chv op 29 jul 2009, 00:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Re: huishoudaccu's

Bericht door Leo45 »

Nog even wat..
zoals je in bijgaande link kan lezen komt de indicatie voor de 220V van de lader af dus als die ontbreekt kan het ook nog daar aan liggen.
Afijn lees het even door dat klaart een hoop op.
http://www.t4-wiki.de/wiki/Ladegerät
Ook in die lader zitten weer zekeringen dus misschien is het allemaal heel eenvoudig.


Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: huishoudaccu's

Bericht door Harry 341 »

Birgitte,ik zou de tips van de voorgaande wjw lers even uitprinten en meenemen als je naar Wesley gaat.is altijd makkelijk als ze weten waar ze het zoeken moeten/kunnen.
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Plaats reactie