Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Probleem met automaat

vragen over de T5
Plaats reactie
Cools
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 aug 2009, 16:27

Probleem met automaat

Bericht door Cools »

Momenteel ben ik al de trotse bezitter van een T5 kombi, maar heb mijn oog nu laten vallen op een wat luxere uitvoering. Deze T5 is van 2006 en heeft ca 170.000 op de teller staan.
Ik heb er inmiddels twee proefritsjes meegemaakt, tussen die proefritten in is er wat spuitwerk op de auto uitgevoerd, de bumpers zijn nu dezelfde kleur als de carroserie, echter zijn de 'bubbeltjes' nog zichtbaar, dus volgens mij zijn de bumepers niet netjes geschuurd/gepolijsd en in een goede (flexibele) primer gezet: beetje jammer.

Grootste probleem is de automaat. De handelaar stelt dat er sprake is van een beetje onderhoud, maar ik vermoed wat meer. Vanuit stilstand optrekken gaat erg slecht. Bij het (normaal) intrappen van het gaspedaal begint de motor flink toeren te maken, maar van enige snelheidsontwikkeling is geen sprake. Ik heb ook het gevoel dat de automaat blijft hangen en naar een volgende versnelling schakelt terwijl de snelheid nog veel te laag is voor die versnelling. Je voelt je voor een 174 pk uitvoering(!) dus best lullig als je een kruising oprijdt.... Mijn huidige T5 met slechts 85 pk is 10x vlotter. Ook vanuit stilstand een kick down geeft hetzelfde resulaat.
Wanneer je al snelheid hebt en een kick-down geeft is er niks aan de hand, de wagen spuit vooruit zonder problemen en trekt makkelijk door tot 170-180 km/u.

Wie op dit forum zou kunnen aangeven wat er mogelijk mis is met de automaat? De wagen is netjes dealer onderhouden volgens het serviceboekje. Ik heb afgesproken dat de garage de automaat sowieso een goede beurt geeft en bij de oorspronkelijke dealer de automaat laat nakijken/uitlezen.
Het gevoel is me alleen bekropen dat dit een afgetrapte bak is, getuige ook de enorme olievervuiling onder de motorkap.

Tijdens het schrijven van dit draadje bekruipt me steeds meer het gevoel deze auto te laten staan waar ie is: bij de de handelaar en mijn huidige t5 een leuke pimp-beurt te gaan geven....
Gebruikersavatar
Pim 328
Berichten: 983
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:01
Locatie: Midden-Limburg

Re: Probleem met automaat

Bericht door Pim 328 »

Waarschijnlijk een koppeling in de bak verbrand, dit al meerdere malen meegemaakt met ambulances en voor dit kwaaltje mag er een revisie bak in.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Gebruikersavatar
Wisselman
Berichten: 229
Lid geworden op: 31 jul 2009, 17:44
Locatie: Heerhugowaard

Re: Probleem met automaat

Bericht door Wisselman »

Hi Cools

Heb niet veel verstand van techniek.......
Het enigste advies wat ik je kan geven is volg je gevoel.
Dus als je er geen goed gevoel bij hebt..........NIET doen.

Er zijn zat leuke bussen op de markt.

Groet4
Richard
:T44EVER
Praat niet over jezelf, Dat doen wij wel als je weg bent.....
Een dag geen spoed gereden, is een dag niet geleefd........
Mijn Bussie
WJW 1149
quercusgarden
Berichten: 217
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:37
Contacteer:

Re: Probleem met automaat

Bericht door quercusgarden »

Helemaal met Wisselman eens.
Als je twijfelt afhaken.
Zelf bij de T4 de automaat moeten reviseren na 130.000 km.
Dure grap en je vertrouwen in de bus was ik kwijt.
Inmiddels een handgeschakelde T5 130 pk gekocht.
Mis de automaat wel maar durf het niet meer aan.
Als de kwaliteit van service net zo goed is als hun spuitwerk dan heb je een probleem.
Mocht je toch nog twijfelen dan is een second opinie door bv Autrans een goede optie.
Erg goede ervaring met dit automaten revisie bedrijf
Cools
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 aug 2009, 16:27

Re: Probleem met automaat

Bericht door Cools »

quercusgarden schreef:Helemaal met Wisselman eens.
Als je twijfelt afhaken.
Zelf bij de T4 de automaat moeten reviseren na 130.000 km.
Dure grap en je vertrouwen in de bus was ik kwijt.
Inmiddels een handgeschakelde T5 130 pk gekocht.
Mis de automaat wel maar durf het niet meer aan.
Als de kwaliteit van service net zo goed is als hun spuitwerk dan heb je een probleem.
Mocht je toch nog twijfelen dan is een second opinie door bv Autrans een goede optie.
Erg goede ervaring met dit automaten revisie bedrijf
Dat is het dus precies, het gevoel is niet goed en dat is bij mijn huidige T5 heel anders, van het begin af aan vertrouwen in gehad en nog nooit teleurgesteld. Heeft ie wel een face-lift verdiend eigenlijk ;-) eerst maar eens tunen van 85 naar 115 pk.
Plaats reactie