Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Voorstellen...

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
Corine
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 nov 2009, 14:16

Voorstellen...

Bericht door Corine »

Nog niet in het bezit van een Transporter maar ik wil mezelf toch alvast even voorstellen,
Ik had vorige week nog wel een Transporter en wel een nieuwe (niet de nieuwe uitvoering) T5 T-edition off road grijs, automaat 130 pk. Uiteraard helemaal blij mee, ik ben rolstoelgebonden en de VW is van de garage naar het auto aanpasbedrijf gegaan om er vervolgens een maand of twee aan te sleutelen voor ik er in kan rijden. Eind van het jaar zou de auto klaar zijn. Helaas is de Transporter vorige week woensdag gestolen uit de werkplaats van de auto aanpasser. Deur geforceerd, roldeur open en weg auto. Flink balen en dat is nog zacht uitgedrukt...Ik heb niet de illusie dat ik die nog terug zie dus komende week maar weer een nieuwe uit zoeken. Ik twijfel nog wel of ik voor de "oude" versie moet gaan waar er nog hier en daar enkele van op voorraad zijn of de nieuwe met de daaraangekoppelde lange levertijd. Ik heb wat extra opties nodig zoals standkachel, linker zijdeur, schuiframen etc. Waarschijnlijk gaat het een nieuwe versie worden met alle opties die ik nu ook had uitgekozen maar mocht iemand nog een mening hierover hebben dan hoor ik het graag! Ik ben gelukkig nog wel mobiel, rij nu in een Opel Zafira maar voor de volgende auto heb ik wat meer ruimte nodig om extra spullen mee te nemen vandaar de keus op de VW Transporter.

Ik heb al aardig wat gelezen op deze site en ervaar het als informatief en ook leuk om te lezen. Ik hou jullie op de hoogte...

Groeten Corine
Gebruikersavatar
sjaak
Berichten: 1666
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:25
Locatie: Alblasserdam

Re: Voorstellen...

Bericht door sjaak »

:T54LIFE :driveT5 :T44EVER :driveT4 Dit slaat toch weer alles :bonk :bonk :wjw ,wat leven we toch in een fijn land!wellicht signaleert de politie hem bij een of andere snelheidscontrole!?!?Hier hebben ze tenslotte wel tijd voor.Denk namelijk niet dat ze al aan hetzoeken zijn.Serkte met dit verlies.Oja,ik heb vandaag in een nieuwe 102 pk gereden,wel handgeschakeld.Rijdt heerlijk. :driveT5 :ikrij
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: Voorstellen...

Bericht door harry t5 191 »

Dit is toch bij de knorhanen af! :muur
En dan vooral omdat je deze bus ook nog zo hard nodig bent.
Aan de andere kant,zoek nu maar een nieuwe met DSG uit.
Heb hier vanmiddag mee gereden en ben helemaal verkocht! :gekte
Wat een fijne combinatie.
In ieder geval,sterkte en dat er maar snel een goede oplossing voor je komt!

:wjw :T54LIFE :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Corine
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 nov 2009, 14:16

Re: Voorstellen...

Bericht door Corine »

Bedankt voor de reacties!
:politie de transporter stond nog niet op kenteken, is wel op chassisnr gesignaleerd maar met valse platen er op kom je toch al snel een heel eind. De VW is ook in de avond weggenomen en de volgende ochtend kwam men er pas achter dus de kans is wel echt heeeeel minimaal.

Ik heb al veel goeie berichten gelezen over de nieuwe T5 en ik kan verder niet vergelijken omdat ik nu een Zafira rij, ms toch inderdaad richting de nieuwe en dan maar langer wachten...
Gebruikersavatar
Charles 1065
Berichten: 1061
Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:03
Locatie: Silvolde

Re: Voorstellen...

Bericht door Charles 1065 »

Corine van harte welkom :wjw
Maar, het blijkt maar weer onze lieve heer heeft...
Gun je van harte een voor jouw zo bruikbare T5 en hoop dat het allemaal snel in orde komt dat je de 2e zondag van januari op de nieuwjaars meeting kunt stralen! :T54LIFE :T44EVER :driveT5 :driveT4
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Voorstellen...

Bericht door Donald4Motion »

Hallo Corina, welkom op :wjw

Zo'n nieuwe met DSG is natuurlijk helemaal superrrrrrr
Qua blok zelf.....De tijd zal het leren.

Je zou ook voor een jonge gebruikte kunnen kijken met met extra luxe.

Anyway de keuze blijft toch persoonlijk :yingyang


:knipoog
Gebruikersavatar
spyke
Berichten: 2373
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:15
Locatie: Bunnik
Contacteer:

Re: Voorstellen...

Bericht door spyke »

welkom hier we houden de ogen open al zouden we dan wel de grens over moeten.
alle grenzen open voor de boeven,dat is wat europa 1 maakt :muur
http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopic.php?t=40846

Zonder dwarsliggers rijden er geen treinen.
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: Voorstellen...

Bericht door Jeroen T5 204 »

Ik zou ook maar een goed alarm systeem laten inbouwen. :yes Welkom op weetjewel en hopelijk snel rijden.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Corine
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 nov 2009, 14:16

Re: Voorstellen...

Bericht door Corine »

Bedankt voor het meedenken! Ik ga inderdaad nog even goed kijken naar de beveiliging, een alarm is soms wat lastig, als 's nachts het alarm af gaat krijg ik denk ik ruzie met de buren, het duurt namelijk wel even voor ik uit bed ben en het alarm uit kan zetten :-) Vanmiddag heb ik de nieuwe T5 uitgezocht met bijna alle opties die ook op de T-edition zaten. Verder de 140 pk DSG met standkachel, schuiframen, twee schuifdeuren etc. Ik twijfel alleen nog over de kleur, het off road grijs van de vorige vind ik toch mooier dan het grijs wat er voor in de plaats is gekomen. Bij de garages staan nog niet veel kleuren en ik vind het lastig om vanaf papier een kleur uit te zoeken. Ga er nog een nachtjes over slapen...

Groeten Corine
xswhite
Berichten: 134
Lid geworden op: 14 okt 2009, 22:00
Locatie: kop van Noord Holland
Contacteer:

Re: Voorstellen...

Bericht door xswhite »

Hoi Corinne,

welkom!
Flink balen zeg.....zo denk je wat te hebben, en weg is je wagen....

Ik heb een dochtertje van bijna 6 in een rolstoel (sinds kort),
en ik heb voor dat doel een T5 multivan gekocht, ook met dubbele schuifdeur

Nou kan mijn dochter natuurlijk door mij in en uit de auto geholpen worden,
dus ik rij een gewone versie, en til de stoel (ik hoop straks eindelijk een eigen stoel te krijgen, ze zit nu nog in een leen stoel....maar er komt een wolturner T5 junior) achterin (past echt makkelijk achter de bank!!!!! (zelfs een rolstoel van een volwassen man van ruim 2meter, en haar stoel passsen er samen in!

standkachel werkt hier prima, automaat ook (maar ik weet niet of jij dat zoekt),
mocht je wat willen weten, of bekijken, mail me maar hoor!
Na 6,5 jaar T5 tdi multivan Highline 174pk automaat in blinkend Murano rood

......nu T5 midnight blue metalic 4 motion DSG-179 pk verlengde DC :T54LIFE
Gebruikersavatar
Rick
Berichten: 538
Lid geworden op: 14 apr 2009, 15:20

Re: Voorstellen...

Bericht door Rick »

Hoi Corine,

Wat kut zeg! (gewoon op z'n Hollands)

Mijn T5 word op dit moment ook aangepast en ik kan me als geen ander indenken hoe vervelend je je moet voelen!
Corine
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 nov 2009, 14:16

Re: Voorstellen...

Bericht door Corine »

Het is nog even geduld hebben maar door overleg van diverse partijen met VW Duitsland wordt mijn nieuwe VW 1e week januari al geleverd, de eerste berichten waren dat het een maand of vier ging duren dus ik ben hier al weer blij mee. Het is de natural grey geworden, lijkt toch het meeste op de eerste keus. Qua ruimte gaat het zeker wel lukken, ik heb weliswaar een elektrische maar geen grote rolstoel. Er is ook nog ruimte voor een toilet en wat handige ruimte om zelf tas/laptop ed mee te kunnen nemen. Het is mijn derde aangepaste auto en elke keer leer je weer meer over wat handig is qua inrichting. Ik heb een flinke beperking maar als de inrichting van de auto goed is kan ik zowel met mijn werk als prive goed "uit de voeten". Weet iemand overigens of een bearlock toegepast kan worden op een automaat?

xswhite en Rick bedankt voor jullie reactie!

Ooit kom ik met mijn T5 naar een meeting, ombouwen gaat ws een maandje of twee/drie duren dus het wordt wel voorjaar...

groeten Corine
Gebruikersavatar
broekhof
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 okt 2007, 17:28
Locatie: Thuis
Contacteer:

Re: Voorstellen...

Bericht door broekhof »

:wjw

Bearlock op een automaat kan.
Ik heb m ook sinds een aantal maanden.
Succes ermee.

Groet Coen
Plaats reactie