Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Stuur T5 "verhogen"

vragen over de T5
Plaats reactie
steft5
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 nov 2009, 21:05

Stuur T5 "verhogen"

Bericht door steft5 »

Is er iemand die weet of je een stuur van een T5 door middel van bijvoorbeeld een extra ring te monteren wat kan verhogen?
Zou het prettig vinden als het stuur wat meer naar mij toe staat. De ruimte die in de stuurverstelling zit zou van mij wat "langer"mogen zijn.
Qua benen zou ik nog meer naar achteren willen met m'n stoel, maar dan kom ik weer te ver bij het stuur vandaan.
Wie heeft een goede tip??

Met vriendelijke groet,
Stef, AKERSLOOT
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Stuur T5 "verhogen"

Bericht door heemskerk »

steft5 schreef:Is er iemand die weet of je een stuur van een T5 door middel van bijvoorbeeld een extra ring te monteren wat kan verhogen?
Zou het prettig vinden als het stuur wat meer naar mij toe staat. De ruimte die in de stuurverstelling zit zou van mij wat "langer"mogen zijn.
Qua benen zou ik nog meer naar achteren willen met m'n stoel, maar dan kom ik weer te ver bij het stuur vandaan.
Wie heeft een goede tip??

Met vriendelijke groet,
Stef, AKERSLOOT
Lijkt mij niet een kwestie van 'een ringetje'.... Heb je er toch je zinnen op gezet en/of betaald je werkgever of (deels) de fiscus het dan zou je eens kunnen informeren bij een bedrijf wat aanpassingen doet m.b.t. gehandicaptenvoertuigen. Ik zag afgelopen week een reportage (geloof RTL Z ) met remote control voor auto's middels je GSM. Heb je een Multivan; dan kun je lekker op je achterbank relaxen tijdens het rijden :zwaai Heb je helemaal geen last meer van je stuurwiel.... Wanneer dit toegepast gaat worden laat ik een scheepsstuur in het midden van de bus monteren en neem plaats op de achterbank. Schaal vissticks erbij en voel me echt ...Iglo :lach :lach
Gebruikersavatar
Rick
Berichten: 538
Lid geworden op: 14 apr 2009, 15:20

Re: Stuur T5 "verhogen"

Bericht door Rick »

Stef,

Ik heb een aangepaste Transporter met allerlei modificaties aan het stuur. Het is dus absoluut mogelijk.

De tip van Heemskerk is een goeie, je zou bij een autoaanpasser kunnen informeren naar een verleng adapter, maar er zullen ongetwijfeld RDW richtlijnen aan zitten.

Een telefoontje naar onderstaande jongens zal waarschijnlijk een hoop verduidelijken.
http://www.beverautoaanpassingen.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

:yes
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Stuur T5 "verhogen"

Bericht door heemskerk »

Rick schreef:Stef,

Ik heb een aangepaste Transporter met allerlei modificaties aan het stuur. Het is dus absoluut mogelijk.

De tip van Heemskerk is een goeie, je zou bij een autoaanpasser kunnen informeren naar een verleng adapter, maar er zullen ongetwijfeld RDW richtlijnen aan zitten.

Een telefoontje naar onderstaande jongens zal waarschijnlijk een hoop verduidelijken.
http://www.beverautoaanpassingen.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

:yes
Ja Rick, da's precies waar ik aan dacht. In die leuke brommertijd deden we het met de Honda MTX ook; van die bussen op de voorpoten om de boel op te hogen :bonk . Dat mocht dan weer niet van de :politie.
Dat zal hier niet zo gaan, ik heb die stuurkolom wellus bekeken en ziet er geavanceerd uit; niet iets waar je zo ff een degelijke aanpassing zelf toepast.
Plaats reactie