Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Bijna nieuwe T5 eigenaar (bus is er)

vragen over de T5
BusFischer
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 mar 2007, 00:05

Bijna nieuwe T5 eigenaar (bus is er)

Bericht door BusFischer »

Hallo allemaal, na wat wikken en wegen bestel ik volgende week een nieuwe (en voor mij mijn eerste) T5.
Gesloten bestelwagen, korte wielbasis, 2.5TDI 130pk, flanel grijs, kit generation 7 , alu velgen en nog meer moois.

Leveringstermijn is 6 tot 8 weken dus kan ik half mei al T5 rijden :happy

Nu had ik als warm maker nog graag wat ervaringen gehoordd van mensen die met een gelijkaardige configuratie rijden, verbruik, hoe heb jij je nieuwe bus ingereden (motor), tips ivm isoleren van de laadruimte etc...
(laadruimte bekleden, bodemplank maken is geen probleem, dit doen we beroepshalve op mijn werk: inrichting van bussen voor bedrijven, ik bouw voornamelijk voertuigen om voor personen met een handicap: caddy, T5, vivaro, berlingo, partner, Viano, Vitto etc...)

Zoals reeds gezegd is dit mijn eerste "moderne" bus na jaren T1 en T2 bussen te hebben gereden en gerestaureerd (restaureren die ik nog steeds, fun :lach )

Mvg,
Peter
Laatst gewijzigd door BusFischer op 08 mei 2007, 00:27, 1 keer totaal gewijzigd.
EricP
Berichten: 698
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:43
Locatie: Veldhoven

Bericht door EricP »

Peter,

Alvast welkom:
Het rijdt "iets" anders als een T1 en T2 zo'n T5. Maar dat zal je wel merken. Het heeft "iets" meer vermogen zeer veel koppel (vanaf 1600 rpm trekt hij de straatstenen eruit en ligt wat beter op de weg. Kortom: Luxe.

Inrijden: "rustig" warm rijden en daarna gewoon met het verkeer mee rijden (niet planken enz en boven de 3000 rpm)". Maar daar hoef je normaal ook niet te komen met goed doorrijden. normaal rij ik tussen de 1500 en 2500 rpm en kan dan zeer goed mee in het verkeer.
Verbruik: (130 pk) ligt aan de rechtervoet: alles tussen 1 op 14 :jumpklap (rustig lange afstanden)en 1 op 7-8 :bonk (stad met stevig optrekken) is mogelijk.
Voor geluidsisolatie moet je Appie maar eens vragen (ben nog wel benieuwd naar het verschil tussen de bussen). :vraagteken

Kijk maar vast uit naar de bus

Groet EricP
Gebruikersavatar
appie
Berichten: 386
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:04
Locatie: zwarte haan
Contacteer:

Bericht door appie »

Hallo Eric , nog bedankt voor de lift. Was precies de goeie straat.

JW heeft al mooie grafiekjes gemaakt maar die heb ik nog niet op de mail gezien.
Grofweg tot de 100 scheelt het 6 dBa en tot de 150 loopt het terug naar 4 dbA
Stationair slechts een dBtje. Is het allemaal de moeite, toch wel een beetje denk ik .
Vooral leuk.
BusFischer
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 mar 2007, 00:05

Bericht door BusFischer »

Hoi,

bedankt voor het vriendelijke onvangst.

Zopas heeft men mijn oude wagen komen ophalen, zal deze wel wat missen :huilen , grote oude trouwe Dodge Ram pick up maar ja, er is nu niets anders om naar uit te kijken :toppie

Mvg,
Peter
EricP
Berichten: 698
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:43
Locatie: Veldhoven

Bericht door EricP »

Graag gedaan Appie,

Was leuk kennis te maken,
Zit toch wel na te denken om hem wat stiller te maken: Ik denk aan portier rubbers en de spatboorden, Volgens JW zou daar de grootste winst te halen zijn.
En ik vind hem al zo stil in: een Focus maakt zeker zoveel herrie.
Ja, een Prius is stiller maar die juttert (harder zachter harder zachter) bij constante snelheid en verbruikt op de snelweg net zoveel (tot 130 km/h) als mijn T5. (stad is hij veel zuiniger).
Dus eerdaags maar eens JW bellen voor wat hulp.

Groet en Tot ziens EricP
BusFischer
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 mar 2007, 00:05

Bericht door BusFischer »

Yess!!!

Volgende week donderdag (26/04/2007) loopt mijn nieuwe T5 van de band.
De dealer zorgt ervoor dat ik de bus dan 10 dagen erna al in ontvangst kan nemen.
De verkoper heeft alles op "spoed" gezet om mijn bus asap te leveren vanaf de bestelling, heeft meteen een ingepland "stock-model" laten modifieren om naar mijn wensen van de band te rollen en een hele dikke korting gegeven omdat ze vaak samenwerken met mijn werkgever (scheelt me 6000 eurie op de aankoopfactuur :jump )

Nog effe wachten :klappen
totale wachttijd zou onder de 6 weken zijn op deze manier.
Gebruikersavatar
kachel
Berichten: 67
Lid geworden op: 31 mar 2007, 18:48
Locatie: Assen

Bericht door kachel »

:muur en ik moet 13 weken wachten :muur :muur
LoosTDI
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 apr 2007, 10:55
Locatie: Amsterdam

Bericht door LoosTDI »

kachel schreef::muur en ik moet 13 weken wachten :muur :muur
En ik nog 9 weekjes. Voor mij was de totale wachttijd 10 weken.

Ik heb mijn 130 pk vorige week besteld.

Waarom verschild dat nou zo veel van mekaar?
leon2207
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 feb 2007, 17:50

Bericht door leon2207 »

Waarom verschild dat nou zo veel van mekaar?
Die vraag heb ik vorige week ook is neergelegd bij de dealer..ik heb mijn T5 op 14-2 besteld en tot begin van deze week had ik nog niets vernomen.

Bleek dat mijn auto net uit de fabriek gerold was, en op transport ging naar Pon..en daar onstaat het "grote" verschil in levertijd.

Bestelauto's enkele cabine komen bij pon aan en worden daar UITERLIJK na 3 dagen op transport gezet richting dealer, die vraag het kenteken aan, schroeft er wat extra's op en onder en levert af.

Dubbele cabine auto's & auto's met het huidige leer pakket komen eveneens aan als bestelauto bij pon omdat Duitsland geen dubbele-cabine uitvoering kent. Bij pon op het terrein wordt dan de Dubbele cabine (omos) en het evt. leer pakket ingebouwd.

Er van uitgegegaan dat al deze handeling maximaal 3 dagen (afspraak tussen pon, dealerorganisatie & transporteurs) mogen duren zit je in het ongunstigste geval al snel op een goede 3 weken extra levertijd voor je auto.

Auto rolt Uit fabriek -> :
Max. 3 dagen voor transport
1 dag transport
Max. 3 dagen voor ombouw
1 dag ombouw
Max. 3 dagen voor transport
1 dag transport
5 dagen kenteken aanvragen en acc. inbouw

Het blijft uiteindelijk gewoon een kwestie van geduld hebben...Hoop zelf iniedergeval voor de meeting in Volkel de nieuwe T5 te hebben!

Grtz!
Gebruikersavatar
kachel
Berichten: 67
Lid geworden op: 31 mar 2007, 18:48
Locatie: Assen

Bericht door kachel »

Dubbele cabine auto's & auto's met het huidige leer pakket komen eveneens aan als bestelauto bij pon omdat Duitsland geen dubbele-cabine uitvoering kent. Bij pon op het terrein wordt dan de Dubbele cabine (omos) en het evt. leer pakket ingebouwd.

wat ik begreep van de verkoper is dat de auto aan komt in leusden (daar staat hij nu al)
daar leggen ze de optie's artikelen er in en dan gaat hij op transport naar de dealer in mijn geval century die bouwt hem helemaal af.
Groeten Kachel
LoosTDI
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 apr 2007, 10:55
Locatie: Amsterdam

Bericht door LoosTDI »

Dan duurd die van mij nog iets langer ben ik bang.

Ik heb een shadow blauw met. besteld.

2,5 L 130 pk
60 jahre editie pakketten erop.
leer.
Alarm klasse 3
etc.

De dealer vertelde mij dat het 10 tot 12 weken kon duren.

Dan ga ik maar van die 12 weken uit.

Kan ik iig in de bouwvak even inrijden! :happy
BusFischer
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 mar 2007, 00:05

Bericht door BusFischer »

Yess!!!!!!!! Vandaag telefoontje gehad van de dealer dat ik om de boorddocumenten mag gaan van mijn nieuwe bus om deze te laten registreren en een nummerplaat te gaan halen.
Daarna dit terug bij de dealer doen en dan gaan ze hem naar de technische keuring rijden, de bus komt eerstdaags aan.

Al bij al zal alles maar een dikke 4 weken geduurd hebben, echte top service en een verkoper van zijn woord, het woord "spoed" heeft echt nog wel een betekenis bij die mannen :jumpklap

Nog een paar daagjes en we rijden T5 :happy
Mies
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 jan 2007, 12:39
Locatie: Eindhoven

Bericht door Mies »

Als je je auto besteld hebt bij xxxxxxxxxxxx..... Veel plezier ermee. Je word er van het kastje naar de muur gestuurd en het lijntje waar je aan vast gehouden word is bijna oneindig. Iedere keer smoezen waarom de auto niet klaar is.
BusFischer
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 mar 2007, 00:05

Bericht door BusFischer »

Euch... ik woon in Belgie...

de wagen is besteld bij Top Motors te Wevelgem.
Ik ben de bus vandaag trouwens gaan bekijken, precies zoals ik hem besteld heb en 1 maand na de bestelling reeds voorhanden.
Maandag avond om 17h30 ga ik erom.
BusFischer
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 mar 2007, 00:05

Bericht door BusFischer »

Yippie!!!
heb mijn bus, wat een prachtding :klappen
Heb er bijna 100km opgezet deze avond, alles eens grondig kunnen testen en volop genieten van mijn nieuwe speeltje.
Mega tevreden, rijd als een trein, wel nog voorzichtig doen, motor netjes inrijden maar het is veel belovend.

dit betekent jaren rijplezier :happy
Plaats reactie