Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

extra binnensloten

vragen over de T4
schoten
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 feb 2010, 15:41

extra binnensloten

Bericht door schoten »

Voor veel campers bestaan er slotjes om aan de binnenzijde van de deuren te bevestigen. Dieven kunnen dan na de deurvergrendeling geopend te hebben, niet binnenkomen als je bv. slaapt. Voor de T4 Westfalia California is hiervoor niets te krijgen. Wie heeft zelf iets gemaakt of heeft een idee?
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: extra binnensloten

Bericht door Roger B. (11)61 »

Mijn oom is vrachtwagenchauffeur geweest (op spanje vooral) die deed 's nachts een spanband tussen beide deuren (om de handgreep) om beroving enigszins te voorkomen.


Mooi is het niet, maar een stevige schuifgrendel op elke deur doet het wel denk ik (twee op de schuifdeur wellicht anders zeker achteraan!) bij de achterklep lijkt het me het moeilijkst om een schuifgrendel goed te kunnen gebruiken
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: extra binnensloten

Bericht door Egbert&Manon »

Op het camperforum heeft men dit al een aantal keren behandeld:

http://www.campertrips.nl/diversen/tech ... braak.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.camperpunt.nl/camperbeveiliging.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://reimonew.ms-visucom.de/nl/46747- ... safe_pack/" onclick="window.open(this.href);return false;


Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: extra binnensloten

Bericht door Roger B. (11)61 »

tweede link wil bij mij niet werken en de derde geeft geen oplossingen voor de T4 (afgezien van de spanband, maar ook daarbij wordt de T4 niet genoemd als voertuig waarvoor het geschikt is)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: extra binnensloten

Bericht door Egbert&Manon »

Roger B. (11)61 schreef:tweede link wil bij mij niet werken en de derde geeft geen oplossingen voor de T4 (afgezien van de spanband, maar ook daarbij wordt de T4 niet genoemd als voertuig waarvoor het geschikt is)
2e link werkt wel bij mij!
(Heb jij soms een Mac?)

Dit is ook algemeen en niet specifiek VW.
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: extra binnensloten

Bericht door Roger B. (11)61 »

heb ik een Mac? wel effe bij de les blijven he....laatste tijd niet meegelezen? :bifun :bifun :bifun

krijg een foutmelding over onbekende compressie ofzo...kan aan firefox liggen, ik hou niet zo van explorer en gebruik dat dus niet..

edit: deze foutmelding dus:

De pagina die u wilt bekijken kan niet worden weergegeven omdat deze gebruikmaakt van een ongeldige of niet-ondersteunde vorm van compressie.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
kolebrie

Re: extra binnensloten

Bericht door kolebrie »

Er bestaan wel binnensloten.
Voor zowel de portieren als de schuifdeur, en dan echt voor de T4 CC


Er was een tijd geleden (ergens 2006, 2007 of 2008) op een kampeerforum dit onderwerp over de binnensloten voor een T4 california.
Veel california rijders voelden er niet veel voor om toen gezamenlijk een partij inkopen te doen bij een leverancier die het toen ten sprake bracht.
Men meende toen dat ze al veilig genoeg zaten en het onnodig vonden.

Ze zijn nu nog via Duitsland te koop (maar in Nederland zeker niet).

Heb net al een poging gedaan naar de site, maar is nog niet gelukt.
Verwacht niet dat ik hem vind, maar zal gaan wroeten.
pedroV
Berichten: 59
Lid geworden op: 18 jul 2009, 17:09

Re: extra binnensloten

Bericht door pedroV »

ik heb iets gemaakt met een deurketting die je geruikt om je voordeur thuis een stukje open te zetten. als je intresse hebt ik woon in almere groetjes :zwaai
kolebrie

Re: extra binnensloten

Bericht door kolebrie »

Helaas, na eindeloos op het net surfen niet meer gevonden.
vandaag toch even in mijn favorieten kijken, zie ik de site/link staan.
Aangeklikt, maar toch weer een domper, want de site bestaat niet meer.
Ik had ze destijds opgeslagen (was ik totaal vergeten), want ik was van plan de sloten misschien aan te schaffen.

De naam van de sloten is Heosafe! onder noemer: Tursicherung fahrerhaus VW T4.
Ik heb daarna pogingen gedaan bij Google, maar geen enkele goeie hit.

Bij de VW, overige kampeerzaken of de California's dealer's hoef je niet te gaan vragen of ze de Heosafe T4 sloten verkopen.
Want ze kijken je eerst met ongeloof aan om daarna vol te houden dat ze niet bestaan.

Maar ze bestaan wel!!, de sloten zijn alleen niet zo bekend en gewillig hier in Nederland.

Groet,
schoten
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 feb 2010, 15:41

Re: extra binnensloten

Bericht door schoten »

Bedankt voor de reacties. De tursicherung voor T4 heb ik gevonden op een Duitse site, maar deze had ik al uitgeprobeerd in Leek bij een campingzaak. Door de bekleding binnenzijde deur past dit niet. Ook een stang, die tussen de ruiten geplaatst kan worden (duo - safe - pro van Fiamma) van links naar rechts past niet, omdat de T4 een opstaand randje schijnt te hebben onder de ruit in de deur.
Tot op heden is een sjorband of een ketting nog de enige (lelijke oplossing).
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: extra binnensloten

Bericht door Roger B. (11)61 »

kwam op ebay deze tegen
Laatst gewijzigd door Roger B. (11)61 op 17 mar 2010, 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: extra binnensloten

Bericht door matje86 »

http://cgi.ebay.de/Wohnmobil-Tuersicher ... 1c10c27b25" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
kolebrie

Re: extra binnensloten

Bericht door kolebrie »

Dit is de slot die ik bedoelde, maar het plaatje was foetsie op internet.

Fijn dat jullie het gevonden hebben :klappen
Gebruikersavatar
Reny
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 aug 2008, 15:38
Locatie: Heerhugowaard

Re: extra binnensloten

Bericht door Reny »

Verzenden ze nu ook naar Nederland?? (sorry koop nooit op Ebay), ik vind het er wel interessant uitzien :toppie
fotogalerij 1120
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: extra binnensloten

Bericht door repelsteeltje »

Reny schreef:Verzenden ze nu ook naar Nederland?? (sorry koop nooit op Ebay), ik vind het er wel interessant uitzien :toppie

nou gaan we 2 deuren beveiligen, maar wat doen we met de schuifdeur en achterklep???????????

bij de weg, 85 euro, voor een bout met kunstof dop, plaatje staal met 2x45 graden hoek er in, een blindklinkmoer die je met een GAT!!!! in je deurstijl moet vastklinken

beetje duur...... ffe zelf hobbieen, er zit nog geen 4 euro materiaal in......
Plaats reactie