Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

van 2.4D naar 2.5TDI???

vragen over de T4
Plaats reactie
roelssroyce
Berichten: 120
Lid geworden op: 06 feb 2010, 11:32

van 2.4D naar 2.5TDI???

Bericht door roelssroyce »

Hi wjw-ers!

Stel ik ben m'n 2.4D zat. Kan ik dan in principe in een T4 uit 92 een 2.5TDI motor monteren, met bijbehorende koppeling e.d.?

Ik denk dat Roger B. daar wel wat van weet...
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: van 2.4D naar 2.5TDI???

Bericht door Roger B. (11)61 »

ja, ik weet dat het forum een zoekfunctie heeft en dat er de afgelopen maand minimaal een, maar ik meen twee topics over geweest zijn....


als je dat wil doen moet je eigenlijk een donorauto hebben waaruit je alle onderdelen kunt overschroeven, komt heel wat bij kijken, complete motor, versnellingsbak, aandrijflijn, kabelboom, eigenlijk ook complete voorwielophanging en eigenlijk ook de achteras zou je mee om moeten zetten omdat de remmen van een TDI sterker uitgevoerd zijn.

TDI heeft een motormanagement, 2,4 niet, als je een vrij jonge neemt heb je zelfs nog een motormanagement met CANbus, en ik vermoed dat je tellerunit ook niet met een TDI gaat werken....

Kortom het is veel meer dan alleen je motortje omhangen....

als je niet alles zelf kunt en een goedkope donorauto hebt is het eigenlijk per definitie duurder dan een tdi kopen. Bij een verder in goede staat verkerende camper kan het nog lonend zijn
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie