Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
schema (VOORGLOEISYSTEEM) voor een aab motor, 5cil 2.4 liter
schema (VOORGLOEISYSTEEM) voor een aab motor, 5cil 2.4 liter
Wie kan mij helpen aan een schema (VOORGLOEISYSTEEM) voor een aab motor, 5cil 2.4 liter diesel.
Het relaitje dat zorgt voor het voorgloeien blijft stroom geven, de zekeringkast wordt vervolgens te warm en deze brandt uiteindelijk door.
Ik heb de zekeringkast en het relais reeds vervangen, maar het probleem blijft.
Het kan zijn dat er een aantal kabels zijn versmolten, met een juiste schema is dit net iets makelijker te meten.
Alvast bedankt.
groet,
Jurgen
Het relaitje dat zorgt voor het voorgloeien blijft stroom geven, de zekeringkast wordt vervolgens te warm en deze brandt uiteindelijk door.
Ik heb de zekeringkast en het relais reeds vervangen, maar het probleem blijft.
Het kan zijn dat er een aantal kabels zijn versmolten, met een juiste schema is dit net iets makelijker te meten.
Alvast bedankt.
groet,
Jurgen
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: schema (VOORGLOEISYSTEEM) voor een aab motor, 5cil 2.4 liter
hierbij http://213.239.212.66/wiki/Gl%C3%BChanlage" onclick="window.open(this.href);return false;
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Re: schema (VOORGLOEISYSTEEM) voor een aab motor, 5cil 2.4 liter
Bedankt,
Ik ga ermee aan de slag.
gr,
Jurgen
Ik ga ermee aan de slag.
gr,
Jurgen
Re: schema (VOORGLOEISYSTEEM) voor een aab motor, 5cil 2.4 liter
Hoi,
Helaas biedt wiki geen uitkomst, maar toch bedankt.
Gr,
Jurgen
Helaas biedt wiki geen uitkomst, maar toch bedankt.
Gr,
Jurgen
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: schema (VOORGLOEISYSTEEM) voor een aab motor, 5cil 2.4 liter
hoezo geen uitkomst, het electrisch schema van de gloeiinstallatie staat er toch op die link?
wat is je probleem dan?, wellicht kan iemand hier je hier helpen
wat is je probleem dan?, wellicht kan iemand hier je hier helpen
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: schema (VOORGLOEISYSTEEM) voor een aab motor, 5cil 2.4 liter
ben eigenlijk ook wel benieuwd naar dit probleem.JURGEN schreef:Wie kan mij helpen aan een schema (VOORGLOEISYSTEEM) voor een aab motor, 5cil 2.4 liter diesel.
Het relaitje dat zorgt voor het voorgloeien blijft stroom geven, de zekeringkast wordt vervolgens te warm en deze brandt uiteindelijk door.
Ik heb de zekeringkast en het relais reeds vervangen, maar het probleem blijft.
Het kan zijn dat er een aantal kabels zijn versmolten, met een juiste schema is dit net iets makelijker te meten.
Alvast bedankt.
groet,
Jurgen
ik heb namelijk ongeveer hetzelfde probleem
de rode kabels worden echt knetter heet namelijk.
soms valt de spanning weg en stopt de motor er mee
na enig gefreubel achter op de zekeringkast doet hij het weer.
heb de stekkers al eens losgekoppeld maar er is niets vreemds te zien en na een tijdje koelen de kabels ook weer normaal af.
kan het zijn dat de nagloei tijd te lang is en dat dit erg veel stroom vraagt?
Mvg René
91er T4 2,4ltr AAB
Westfalia klapdak.
91er T4 2,4ltr AAB
Westfalia klapdak.
Re: schema (VOORGLOEISYSTEEM) voor een aab motor, 5cil 2.4 liter
poeluh schreef:
kan het zijn dat de nagloei tijd te lang is en dat dit erg veel stroom vraagt?
De nagloeitijd is best lang van een AAB als hij nog koud is, maar dat mag eigenlijk niets uitmaken, toch?
Hier wat tips van een oud AAB-er.
Zoek het probleem vooral in de hoek van slechte kabels en gammele contacten,
extreme warmteontwikkeling is hier al te vaak het gevolg van.
De kabel van het gloeirelais op de zekeringkast richting bougies is 10mm², dik genoeg om pakweg 60 amp. door te jagen zonder echt warm te worden.
Alleen, die kabel heeft geen solide maar een gevlochten kern en heeft te lijden van ouderdom met als gevolg oxydatie, enz enz, dus zal de
geleidende doorsnede minder worden, ook de stekker op de zekeringkast kan minder gaan
geleiden door corrosie of gammel worden, is toch al niet zo'n elegante verbinding.
Oplossing, een nieuw stuk kabel en een nieuwe stekker.
Ook de zekeringkast zelf geeft nogal eens problemen, vooral bij het voorgloeirelais en dat korte stukje kabel wat geloof ik kl30 en 30b doorlust.
Haal em maar eens uit elkaar en maak de contacten schoon,
is een beetje een gepruts om al die lipjes los te klikken maar het gaat goed door er eerst een klein
schroevendraaiertje tussen te wrikken en er dan een cocktailprikkertje oid tussen te duwen,
zo krijg je ze allemaal tegelijk los.
Als alles schoon is voordat je em weer dichtmaakt een klein beetje vaselinespray over de contactjes spuiten, anders blijf je aan de gang.
Groeten Marcel
Als je een PB-tje stuurt heb ik de orginele schema's en de voor- en achterkant van de zekeringkast in NL in PDF.
VW T4 111KW
Re: schema (VOORGLOEISYSTEEM) voor een aab motor, 5cil 2.4 liter
u heeft een pb
Mvg René
91er T4 2,4ltr AAB
Westfalia klapdak.
91er T4 2,4ltr AAB
Westfalia klapdak.
Re: schema (VOORGLOEISYSTEEM) voor een aab motor, 5cil 2.4 liter
Ik heb je geprobeerd te mailen maar m'n systeembeheerder zegt dat de mail onbestelbaar is,poeluh schreef:u heeft een pb
kijk ff je emailadres na want iets klopt er niet.
Gr. Marcel
VW T4 111KW