Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Schuifdeur klem op achterbumper

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Schuifdeur klem op achterbumper

Bericht door odorf »

Zeer geachte forumleden, :knipoog

Ik heb sinds enige tijd het probleem dat mijn schuifdeur met z'n binnenbekleding klem loopt op de achterbumper. Het lijkt ook alsof hij als ik hem dicht wil doen eerst uit een hobbel moet. Er moet met behoorlijk wat kracht een ruk aan worden gegeven voordat hij gaat rollen. Verder rolt hij soepel en het sluiten gaat wel goed.

Is hier nog iets aan te stellen? Waar moet ik dat zoeken? Hij sluit goed en daar wil ik ook niets aan verklooien.
Of zou het kunnen dat er een soort van eindblokkering los is geraakt waardoor hij te ver naar achteren doorrolt?

Oh, ja het gaat om een 1994 California Coach :toppie

Groeten,
Odorf
Laatst gewijzigd door odorf op 23 apr 2010, 22:56, 2 keer totaal gewijzigd.
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Gebruikersavatar
m.c van den berg
Berichten: 1453
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
Locatie: Beesd

Re: Schuifdeur klem op achterbumper

Bericht door m.c van den berg »

Misschien onder(voorste roller) losdraaien en naar binnen trekken, dat deze naar buiten is gekomen.
Die onderste heb ik ook al eens naar binnen toe aan getrokken van vast gedraaid.
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: Schuifdeur klem op achterbumper

Bericht door odorf »

Thanks,
Dat ga ik proberen.

Groeten,
Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Schuifdeur klem op achterbumper

Bericht door Multivan Generation »

@ Odorf,
kom je naar de meeting?
Anders wil ik er wel eens naar kijken..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
deejoe
Berichten: 340
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:23
Locatie: Oosterhout

Re: Schuifdeur klem op achterbumper

Bericht door deejoe »

Volgens mij heb ik het zelfde probleem.
Ik zal ook eens kijken.
VW T4 Westfalia Biker 1996 2.4D (oud)
VW T4 1998 2.5 TDI(oud)
VW T4 2000 2.5 TDI
VW T3 1985 (te koop)
VW T5 2011 2.0 TDI
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: Schuifdeur klem op achterbumper (tussenstand)

Bericht door odorf »

m.c van den berg schreef:misschien onder(voorste roller) losdraaien en naar binnen trekken, dat deze naar buiten is gekomen.
Die onderste heb ik ook al eens naar binnen toe aan getrokken van vast gedraaid.
Bovenstaande heb ik naar gekeken maar dan zou hij in gesloten toestand te ver naar binnen komen. Gesloten zit het nu namelijk gewoon goed.

Ik heb bij het demonteren van het binnenpaneel (Jaa het is gelukt :adhd ) gezien dat daar twee klemmetjes van platgedrukt waren.
Die waren bij de vorige eigenaar waarschijnlijk met iets teveel geweld teruggestampt. Hierdoor heeft het paneel denk ik al een tijd wat losser gezeten en is verder uitgezakt.
Ik heb nu de goede klemmetjes.

Gisteren de holle ruimte van de schuifdeur meteen maar een preventieve anti-roest behandeling meegegeven met RX5 ... het ligt tenslotte nu toch open. Vanavond RX7 en dan kan het weer dicht.
Als hij dan nog niet goed is haal ik de achterbumper eraf en kijk ik of daar nog wat aan te doen is. @Peter bedankt voor de duidelijk beschrijving.

Nog een vraagje; sorry ben soms een echte leek :muur
Mijn deurvergrendeling loopt nu nog gewoon goed. Maar zou het zin hebben om dat maar meteen met WD40 in te spuiten?
Of zou dat als dat een beetje gaat druppen problemen op kunnen leveren met de motor van de CV die daaronder zit?
Het idee is; Ik kan er nu goed bij en de bevestigingsplaatjes van de klemmetjes hebben toch wel veel te lijden als het paneel er weer en keer af zou moeten.
(1 plaatje gebroken maar weer kunnen lijmen-is natuurlijk ook plastic uit 1994).

Groeten,
Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Schuifdeur klem op achterbumper (tussenstand)

Bericht door Roger B. (11)61 »

WD 40 is niet het meest geschikte middel om als smering te gebruiken, het is erg vloeibaar en loopt snel weg daarbij is het vettig en trekt het juist vuiligheid aan.

Mijn ervaring is dat de cpv op zich geen smering nodig heeft, de motor is dicht en waar het naar buiten toe beweegt zit een flexibel stuk dat de pen afsluit om vuil (en vocht) buiten te houden.

Het slot is meestal met vet gesmeerd, maar of je dat in gemonteerde toestand goed nagesmeerd krijgt weet ik niet, meestal wordt er bij onderhoudsbeurten met een spuitbus wat vet in gespoten
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: Schuifdeur klem op achterbumper

Bericht door odorf »

Alles zit weer goed!
Het paneel is door de twee kapotte klemmetjes verder uitgezakt totdat de boel klemloopt. Het was even puzzelen hoe alles losging (ik was in eerste instantie, toen ik de onderkant helemaal los had, de plaat naar boven aan het drukken, richting plafond dus, terwijl die klemmetjes bovenaan ook gewoon horizontaal richting andere zijkant los te klikken zijn :bonk)

2 nieuwe klemmetjes erin (artikel 703867299 a 36cent per stuk) en meteen wat preventief verfwerk. En nu bij het vastzetten even goed opletten of alle klemmen goed in de bevestigingsgaten vielen. Vooral in het midden bij de rails willen ze nogal snel ernaast. Maar met beleid duwen en met een zaklamp controleren ging het helemaal goed.

De schuifdeur heeft nu in geopende stand weer ongeveer een cm ruimte tussen de binnenbekleding en de bumper. :klappen

Groeten,
Frodo
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Schuifdeur klem op achterbumper

Bericht door Multivan Generation »

mooi dat het gelukt is :gekte
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
m.c van den berg
Berichten: 1453
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
Locatie: Beesd

Re: Schuifdeur klem op achterbumper

Bericht door m.c van den berg »

mooi dat het je gelukt is :toppie
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
Plaats reactie