Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Zomaar voorremmen vast

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
André
Berichten: 298
Lid geworden op: 02 jan 2009, 21:09
Locatie: Koudekerk

Zomaar voorremmen vast

Bericht door André »

. . . . vorige week onderweg naar onze zuiderburen toch even met de T4 langs de weg gestaan.
de 1,9 TD camper isnatuurlijk niet één van de snelste T4-s maar toen ik op de A4 het Gouweaquaduct plankgas in zijn 4 met 80 kmpu naar boven reed begon ik mij toch zorgen te maken. Even later rook ik een lucht van verbrand wrijvingsmateriaal en dacht dat de vrachtwagen voor mij met met een remprobleem kampte, alleen hij sloeg af en de lucht bleef !!
Even later auto aan de kant en anwb gebled (komt dat lidmaatschap eindelijk van pas !) bleek ik 100 meter van een anwb station te staan, T4 dus even op de brug en de remmen bekeken. Zelf had ik al ontdekt dat het om beide voorremmen ging, de hitte van de schijven/wielen was enorm.
Op de brug bleken de klauwen en blokken prima gangbaar te zijn, wat el raar is dat het alleen om de voorremmen gaat. De remmen zijn diagonaal gescheiden dwz rechts voor en links achter zijn gekoppeld en visa versa. Er is ook geen leiding combinatie vanaf de hoofdremcilinder naar beide voorremmen.
Imiddels 1000 km verder en helemaal geen probelemen meer gehad.
Ra ra politiepet . . . . . als het op eens weg was kan het volgens mij dus ook weer in eens komen, net zoals vorige week.

Iemand ervaring met ditzelfde of tips ???

Ik ga sowieso de remvloeistof vervangen, ik ken de technische geschiedenis van de bus niet en baat et niet dan schaadt het niet.

André
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10830
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Zomaar voorremmen vast

Bericht door Pascal-141 »

Je had toevallig geen "grote" (brede) schoenen aan ? Zodat je misschien bij het plankgas geven het rempedaal zonder dat je het wist een beetje hebt mee ingeduwd ?
Dat is zowat de enige logische verklaring die ik kan bedenken , want zoals je zelf al zei : remcircuit is diagonaal gescheiden .

... ik heb met mijn veiligheidsschoenen (mt 46 :lach ) soms ook moeite : de schoen past maar héél net tussen rempedaal en middentunnel (bij het gasgeven)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
André
Berichten: 298
Lid geworden op: 02 jan 2009, 21:09
Locatie: Koudekerk

Re: Zomaar voorremmen vast

Bericht door André »

. . . maat 40, gympen :zwaai
Mijn voeten vallen zowat tussen de pedalen :ikrij

André
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33914
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Zomaar voorremmen vast

Bericht door Multivan Generation »

@ pascal,
dat is vrij eenvoudig te verhelpen.
Ik zal je een bestandje sturen.. :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie