Heb al een poosje speling op de stuurstang van mijn bus .Dit tehoogte net onder het stuur .vermoedelijk zijn de bussen (in teflon?)
uitgesleten. Zijn deze gemakkelijk te vervangen.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
speling op stuurstang
Re: speling op stuurstang
De stuurstangen kan je van het stuurhuis afschroeven. Sleutelmaat 34!! Ik ben niet zeker of je er met een gewone sleutel aan kan. Ik heb er een tool voor gemaakt zoals beschreven op T4-wiki. http://www.t4-wiki.de/wiki/Spurstange
Wiel eraf,
stuur verdraaien zodat je er goed aan kan,
stofhoes achteruit,
alles losmaken,
toeren tellen bij het losdraaien van het gewricht aan wielzijde! anders mag je laten uitlijnen
nieuwe stang monteren
nieuwe tie-rip aan het stofhoesje
wiel erop
klaar
Wiel eraf,
stuur verdraaien zodat je er goed aan kan,
stofhoes achteruit,
alles losmaken,
toeren tellen bij het losdraaien van het gewricht aan wielzijde! anders mag je laten uitlijnen
nieuwe stang monteren
nieuwe tie-rip aan het stofhoesje
wiel erop
klaar
- Roger B. (11)61
eughhhh jij hebt het over de SPOORSTANGEN, de topicstarter heeft het over de STUURAS (dus de staaf waar je stuur op gemonteerd is en door de vloer naar je stuurhuis gaat en dat bediend....)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Damn, je hebt gelijk. Ik was weer te snel 
De stuurstang vervangen heb ik geen ervaring mee. Ik denk niet dat dat een eenvoudige klus is. Staat ook niet op T4wiki. Slopen bij een andere op de junkyard.
succes

De stuurstang vervangen heb ik geen ervaring mee. Ik denk niet dat dat een eenvoudige klus is. Staat ook niet op T4wiki. Slopen bij een andere op de junkyard.
succes