Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 geluid met alleen een einddemper

vragen over de T4
Plaats reactie
Gerard-T4
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 apr 2007, 22:03
Locatie: Delft

T4 geluid met alleen een einddemper

Bericht door Gerard-T4 »

Ik heb al een jaar of zes geleden de roetkat vervangen door een RVS pijp van EPS en dat bevalt me prima. Inmiddels ben ik nu ook aan een nieuwe middendemper toe en overweeg een rechte RVS pijp te plaatsen en de middendemper maar helemaal weg te halen. Maar ik zit niet zo te wachten op een 'sportief geluid' of zoiets dat speciale aandacht trekt van oom agent. Dus mijn vraag is: Wie heeft ervaring met het geluid van een 2,5TDI met alleen een einddemper?

Groet Gerard
Gebruikersavatar
GerJol 716
Berichten: 2012
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46

Re: T4 geluid met alleen een einddemper

Bericht door GerJol 716 »

Welkom Gerard op :wjw

Ik heb wel ervaring met alleen een einddemper, maar dan bij een 1.9TD.
Dus alleen een RVS katvervanger RVS buis en RVS sporteinddemper.
Het geluid is iets donkerder maar zeker niet storend.
Het is ook afhankelijk wat voor einddemper je kiest, en de diameter buis die je gebruikt.
Maar het zal niet snel zo´n brulmonster worden waar je vrienden mee maakt. :politie

Gerard
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan

Afbeelding
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: T4 geluid met alleen een einddemper

Bericht door harry t5 191 »

:wjw hier Gerard! :zwaai

Je kunt prima rijden met alleen een einddemper.
Het geluid zal niet zo erg zijn dat je alle aandacht krijgt van de :T4politie !
Ik heb zelf een EPS uitlaat met alleen 1 einddemper gehad en dat ging prima.

:wjw :T54LIFE :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Gebruikersavatar
Gretschi
Berichten: 1395
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Westfriesland omg.Hoorn

Re: T4 geluid met alleen een einddemper

Bericht door Gretschi »

Ha die Gerard,

Ik rijd ook al aardig wat jaartjes rond met een uitlaatsysteem van EPS met alleen een achterdemper, bromt wat maar vind het zeker niet storend. Heb wel eens een ritje achterin de laadruimte gezeten dan zou het wel storend zijn op een lange rit, maar daar mag je toch niet zitten. Op lange ritten achter het stuur naar Ierland, Engeland en Italie stoort het niet. Rij dus een 2.5 TDI,

groetjes Peter
Gerard-T4
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 apr 2007, 22:03
Locatie: Delft

Re: T4 geluid met alleen een einddemper

Bericht door Gerard-T4 »

Dank voor jullie reaktie. Ik ga morgen EPS even bellen voor prijzen.

Overigens ben ik weer terug op het forum na 'even' weggeweest te zijn. Dat was nog in de tijd van het oude forum (toen we nog jong waren...).
Ik heb een 1999 2,5TDI automaat die indertijd de nodige probleempjes had, o.a gedonder met de automaat. Daar was toen nog niet zoveel informatie over te vinden. Maar inmiddels is hier op het forum meer kennis over dit onderwerp beschikbaar dan wat je nu nog te horen krijgt bij de gemiddelde VW dealer. En dat terwijl ze er daar nu toch ook meer over zouden moeten weten....
Ik ben inmiddels weer toe aan een revisie van de lock-up (mijn derde, nu na bijna 90.000 km). Ik weet er nu ook wel beter mee om te gaan, want als je de oorzaak kent, kun je voorkomen dat je de lock-up voortijdig sloopt.

Indertijd had ik ook het probleem van een onregelmatig draaiende motor bij stationair. Daar heb ik toen ook nog een stukje over gescheven (zie tips en trucs). Na het 'electronisch' afstellen nooit meer problemen mee gehad.

Ondanks de 'technische probleempjes' ben ik erg blij met mijn bus. Ik geniet ervan om lekker lange stukken te rijden. Hoog boven het andere verkeer. Cruise control aan en karren maar!

Groet van een trouwe T4 fan,

Gerard
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: T4 geluid met alleen een einddemper

Bericht door Roger B. (11)61 »

over het algemeen kun je stellen dat een motor met Turob meestal veel minder noodzaak voor een demper heeft, het harde geluid wordt in de turbo al flink gedempt.

ook met de pijp bij de turbo eraf valt het (gezien er geen enkele vorm van uitlaatdemping achter zit dan) heel erg mee kwa herrie.

EPS is een optie, maar er zijn meer vissen in de vijver (Bluebird of skytune bijvoorbeeld, gebruik de zoekfunktie maar eens en doe er je voordeel mee)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Peter 887
Berichten: 2455
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:58
Locatie: Westfriesland Tel.nr. 0631671329

Re: T4 geluid met alleen een einddemper

Bericht door Peter 887 »

@ Gerard

Kun je vertellen wat de meestvoorkomende oorzaken zijn van de problemen met de automaat ?
T4 2.8 VR6 LWB
Het leven is een feest,maar je moet zelf de slingers ophangen.

El groeto uit Sjikago
Gebruikersavatar
De Bakkertjes 562
Berichten: 186
Lid geworden op: 15 jan 2007, 15:11
Locatie: Uithuizermeeden

Re: T4 geluid met alleen een einddemper

Bericht door De Bakkertjes 562 »

Hoi Gerard

IK 2jaar helemaal zonder dempers gereden leuk geluid en zou als de dempers van mijn huidige bus verrot zijn gaan ook onder deze bus de dempers er onderweg.
Het geeft een mooi donker geluid moet wel zeggen dat er in de cabine iets meer geluid is maar niet hinderlijk. Op weg naar een vakantie op de A28 is met de caravan erachter is oom agent op moto :T4politie r 3 keer om mijn combinatie gekomen en heeft mij niet van de weg gehaald (conclusie had dus niet een extreem geluid) . :ikrij
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T4 geluid met alleen een einddemper

Bericht door Multivan Generation »

Gerard-T4 schreef:Maar ik zit niet zo te wachten op een 'sportief geluid' of zoiets dat speciale aandacht trekt van oom agent.
Groet Gerard
Wil je stil,
kies dan voor 2 dempers.. :knipoog

En een einddemper waarvan de pijp(jes) naar beneden wijzen..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: T4 geluid met alleen een einddemper

Bericht door bartt4 »

rij met open buis van af spruitstuk en wil die hoge fluit toon echt niet weer missen :knipoog :toppie :ie :jump :lach :wjw
Owja 1.9 td
RUBBEREXPRESS
koos 890
Berichten: 2293
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:19
Locatie: heerhugowaard

Re: T4 geluid met alleen een einddemper

Bericht door koos 890 »

Neem anders even contact op met René ( van Berry & René ) die heb meen ik een complete uitlaat liggen ( met sportdemper ).
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
Plaats reactie