al sinds twee jaar trotse eigenaar van mijn VW California 2,5TDI 174PS in een fantastisch SAMOA rood :love (geïmporteerd zelf van duitsland, mooi koopje ;-) ) :love
ik ben aan het kijken voor een trekhaak erop te plaatsen , en daar zijn ze bij VW allesbehalve transparant, ik krijg het volgende als informatie, als voorbeeldje geef ik twee officiele VW dealers op en een derde gewone firma niets met VW te maken.
1, dealer 1
totale prijs plaatsen vaste trekhaak : 450€/btw incl daarvoor heb ik : kabelset/trekhaak/arbeidsuren
2, dealer 2
totale prijs plaatsen vaste trekhaak : 805 € btw incl daarvoor heb ik : kabelset/trekhaak/arbeidsuren

3, externe dealer : net als bij dealer 1
dus ik vraag achter meer uitleg bij dealer 2 (die mijn garage is) waarom hij zo duur is, hij zegt dat zij een digitale kabelset aanleveren? Ze beweren dat de prijs die dealer 1 mij opgeeft (die een officiele distributeur voor onze regio trouwens is) veel problemen zal geven , dat het met een kabelset is die niet digitaal is , en dat dit zal zorgen dat mijn computer constant zal foutmeldingen doorgeven mbt mijn achterlichten? begrijpe wie begrijpe kan ? waarom zouden ze mij zo'n oplossing voorstellen. MAar de ervaring leert me dat de Belgische dealers niet zoveel kennis hebben van de california, en hier is dat anders ;-)
Wat ik heb onthouden uit vorige gesprekken met dealers : er zijn twee type kabelsets afh van welk bouwjaar van de california (de mijne april 2008) en mijn type zou zogezegd de goedkopere versie nog moeten ondersteunen maar als ik dat vertel horen ze donderen in keulen, nu ik ben hier ook niet zeker van, dus...
hebben jullie enig idee? waarom de prijsverschillen , verhaal van kabelset? problemen van foutmeldingen in geval geen digitaal kabelsetje etc..
groetjes
Patrice

en als de bijlage lukt dan zet ik er een fototje van mijn wagen bij ;-)