Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

dubbelcabine inbouwen in een t5 met 2schuifdeuren

vragen over de T5
Plaats reactie
Seref795
Berichten: 135
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:23
Locatie: Overijssel

dubbelcabine inbouwen in een t5 met 2schuifdeuren

Bericht door Seref795 »

Hoi beste lezers,

ik heb een t5 met 2schuifdeuren

en heb een normale dubbelcabine gekocht

kan deze zonder aanpassingen ingebouwd worden omdat deze uit een t5 komt met 1xschuifdeur

Mvg Seref
EricP
Berichten: 698
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:43
Locatie: Veldhoven

Bericht door EricP »

Hoi Seref

Ik heb een T5 met 2 schuifdeuren en een DC (de eerste van Nederland, OMOS). De DC is gemodificeerd t.o.v. die van 1 schuifdeur: links is aardig wat "plak en knip" werk aan de DC gedaan. Het heeft toendertijd de levering van de bus aardig vertraagd.
Wat echt de veranderingen zijn zou ik na moeten kijken / vergelijken met een andere bus.
Ook is de bank aan de linkerzijde iets anders: er zit dan ook een "schuine zijde" aan net zoals rechts om het instappen te vergemakkelijken.
Verder bevallen de 2 schuifdeuren perfect: het instappen wordt een stuk makkelijker met 4 man.

Groet Eric P
marko t5 114
Berichten: 202
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:53
Locatie: Borger Hunebedhoofdstad
Contacteer:

Bericht door marko t5 114 »

Seref,

Ook ik heb een DC en dubbele schuifdeuren. Er is niks veranderd, het kon er zo in. Ik heb geen schuine randen aan de bank. Ik denk dat het ook ligt aan welk type DC je hebt gekocht. Ook ik ben erg blij met twee deuren en drie kinderen. Ik wens je succes!
Gebruikersavatar
Evert-Jan (T5 180)
Berichten: 299
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:55
Locatie: Gelderland

Bericht door Evert-Jan (T5 180) »

Het zal er ook van afhangen of je een LWB of een KWB hebt. Ik heb een LWB met één schuifdeur, maar volgens mij is de DC wand aan bijde zijde geschikt voor een schuifdeur.
Evert-Jan (voorheen T5 180)
Seref795
Berichten: 135
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:23
Locatie: Overijssel

Bericht door Seref795 »

Beste mensen,

ik heb het cabine gekocht merk is omos en mijn t5 is korte wielbasis en ga in het weekend erin bouwen dan zien we hoe het er uit gaat zien

ik hou jullie nog op de hoogte
maar allen natuurlijk heel veel bedankt

Mvg Seref ex 795 nu ?
Seref795
Berichten: 135
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:23
Locatie: Overijssel

Bericht door Seref795 »

Ja hij is netjes ingebouwd en inderdaad geen problemen gehad met het inbouw omdat de rails niet in de weg stonden maar bij het t4 was het wel een probleem geweest omdat de rails naar binnentoe lopen

en ik kan zeggen dat een dubbeleschuifdeur mij prima bevalt lekker handig met in en uitstappen en ziet er ook nog es mooi uit van buiten

Mvg Seref EX 795
Plaats reactie