Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

hefdakdoek repareren waar?

vragen over de T4
Plaats reactie
henrihendriksen
Berichten: 136
Lid geworden op: 06 jun 2009, 16:19

hefdakdoek repareren waar?

Bericht door henrihendriksen »

Hallo,
Ik heb een reimo hefdak, hiervan is het doek aan de achterzijde over de gehele breede slecht.
Nu is het eigenlijk nog tegoed om helemaal te vervangen.

Heeft er iemand een tip wie er een nieuw stuk in kan zetten?

Hoor graag.

groeten Henri
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: hefdakdoek repareren waar?

Bericht door Harry 341 »

henrihendriksen schreef:Hallo,
Ik heb een reimo hefdak, hiervan is het doek aan de achterzijde over de gehele breede slecht.
Nu is het eigenlijk nog tegoed om helemaal te vervangen.

Heeft er iemand een tip wie er een nieuw stuk in kan zetten?

Hoor graag.

groeten Henri
Geef even aan waar je woont....wellicht iemand in de buurt die een adresje weet??
Als je in de buurt van IJmuiden zit weet ik wel wat....
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
henrihendriksen
Berichten: 136
Lid geworden op: 06 jun 2009, 16:19

Re: hefdakdoek repareren waar?

Bericht door henrihendriksen »

Ik woon in NIeuwerkerk aan den IJssel.(omgeving Rotterdam)
het is de bedoeling dat het doek er niet af hoeft.
Ook al moet ik wat verder rijden om hem goed te laten repareren is dat geen probleem.

gr henri
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33914
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: hefdakdoek repareren waar?

Bericht door Multivan Generation »

wellicht kan een zeilmaker je helpen?
Is maar een idee..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: hefdakdoek repareren waar?

Bericht door Harry 341 »

Multivan Generation schreef:wellicht kan een zeilmaker je helpen?
Is maar een idee..
Inderdaad,en daar heb je er hier meerdere van..ook tentenreparateurs... :toppie
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2040
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: hefdakdoek repareren waar?

Bericht door chv »

Beste Henri,

Ik heb zelf een Westfaliadak en weet dus niet hoe het zit met de bevestiging van het Reimodak, maar ik kan me haast niet voorstellen dat er een stuk van je doek vervangen kan worden zonder dat je eerst het doek losmaakt van je dak.
Het verwijderen en weer terugplaatsen van je tentdoek is geen ingewikkelde klus maar (bij een Westfaliadak in elk geval) wel een lastig werkje. En een stuk goedkoper dan dat laten doen. Heb je het doek eenmaal los dan is het voor elke tentreparateur een relatief eenvoudige klus om een stuk doek te vervangen.
Maar informeer je in elk geval wat de kosten van een nieuw doek zijn zodat je als je de offerte hoort van het repareren van een stuk van het doek, je een goede afwegen kunt maken.
Voor Westfalia komt een nieuw doek neer op iets rond de 330,- euro. Benieuwd wat de reparatie kost.

Met vriendelijke groet,

Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: hefdakdoek repareren waar?

Bericht door Harry 341 »

chv schreef:Beste Henri,

Ik heb zelf een Westfaliadak en weet dus niet hoe het zit met de bevestiging van het Reimodak, maar ik kan me haast niet voorstellen dat er een stuk van je doek vervangen kan worden zonder dat je eerst het doek losmaakt van je dak.
Het verwijderen en weer terugplaatsen van je tentdoek is geen ingewikkelde klus maar (bij een Westfaliadak in elk geval) wel een lastig werkje. En een stuk goedkoper dan dat laten doen. Heb je het doek eenmaal los dan is het voor elke tentreparateur een relatief eenvoudige klus om een stuk doek te vervangen.
Maar informeer je in elk geval wat de kosten van een nieuw doek zijn zodat je als je de offerte hoort van het repareren van een stuk van het doek, je een goede afwegen kunt maken.
Voor Westfalia komt een nieuw doek neer op iets rond de 330,- euro. Benieuwd wat de reparatie kost.

Met vriendelijke groet,

Charles Vos
Is dit wat?
http://link.marktplaats.nl/512204693" onclick="window.open(this.href);return false;
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2040
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: hefdakdoek repareren waar?

Bericht door chv »

Als ik het goed lees vraagt dit bedrijf dus ruim 400,- voor het vervangen van het tentdoek als het om een Westfaliadak gaat.
Ik heb geen ervaring met het vervangen van een Reimo tentdoek, anders zou ik aanbieden het voor 250,- euro voor je te doen.

Met vriendelijke groet,

Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Gebruikersavatar
BenTDI
Berichten: 656
Lid geworden op: 26 mei 2009, 14:55
Locatie: G...= Kaasstad+ Stroopwafels-Zuidholland

Re: hefdakdoek repareren waar?

Bericht door BenTDI »

Ik zou het doek als het tenminste dat nog waard is en geen weer in zit zodat het wegrot door het vocht ,eraf halen en laten of zelf doen met een goede naaimachine repareren..dat is de goedkoopste en degelijkste oplossing.en als je nog een stuk tentdoek van een walker of de waard tent hebt liggen wat met de kleur meest overeen komt kan je de naainaad precies op de achterste hoeken laten vallen en valt het niet meer op maar niet te zwaar tentdoek nemen maar hetzelfde wat eraan zit ...

Ik gebruik altijd een isolatiedeken wordt het niet vochtig ook...
Met mijn vorige T3 22 jaar zo mee gedaan totdat het horregaas ging scheuren en heb ik opgelost met een lijmpistool met nieuw horregaas eroverheen....maar het doek bleef mooi...veel luchten net als een tent en droog houden ..
Charles wil het al voor je doen lees ik ...(O sorry geen ervaring met Reimo)ik heb mijn portie al weer gehad met de standkachel en dat weer voor de deur in dat shit klimaat tussen de buien door maar hij staat weer klaar voor de big trip en nu met verwarming.... :jumpklap :lach

Groet Bentdi :yes
PLUK PLEZIER RIJ T4 EN VOOR JE HET WEET HEB JE EEN T4 DATE
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2040
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: hefdakdoek repareren waar?

Bericht door chv »

Ik wilde maar aangeven dat in dit geval je veel geld kunt besparen door dit soort klussen zelf te doen.
Want je hoeft er niet echt een technische knobbel voor te hebben, en geen haast.
Ik las op de site van Reimo.com dat de prijzen voor een vervangingsdoek van een Reimo hefdak, afhankelijk van het model, liggen tussen de 225,- en de 450,- euro.
Zelf zou ik denken dat als het achterste stuk verrot is de rest van het doek toch ook wel zijn beste tijd heeft gehad.
Maar daar kan alleen Henri goed over oordelen.
Maar mocht Henri nou net het model hebben dat 225,- kost, dan zou ik niet langer nadenken.

Met vriendelijke groet,

Charles
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Plaats reactie