Mijn acculampje blijft al weken branden en weet niet meer waar ik het moet zoeken.
Even het verhaal.
Het begon een paar weken geleden dat mijn dynamo (120A) het begaf net nadat ik mijn huishoudaccu had vervangen.(toeval?)
De huishoudaccu afgekoppeld omdat ik toch een ander relais wou gaan gebruiken die geen D+ nodig heeft.
Dynamo er onder uit gesleuteld

Nieuwe spanningsregelaar er in laten zetten en er weer onder gezet.
Nog steeds het acculampje wat oplicht na het starten
Niet zo vel als dat je 'm op contact zet maar toch.
Dynamo en startaccu door laten meten.
De dynamo is uitstekend en laad normaal ondanks dat het acculampje wat zwakjes brand. (test tot ruim 120A gedaan)
De startaccu was minder en heb ik gelijk laten vervangen.
Advies was: kijk alle massa en stekkerverbindingen na.
Ik rij weg en het lampje is uit.
Ben nog geen 5 km op weg en het lampje gaat weer branden. :alarm
De zekeringkast losgehaald, stekkerverbindingen los, nagekeken en ingespoten met contactspray.
Massadraden op de carrosserie losgehaald en schoongemaakt.
De D+ draad optisch gecontroleerd op breuk en doorgemeten of er toevallig massa gemaakt werd.
Voorheen was de D+ draad afgetakt voor het scheidingsrelais, maar ik heb een nieuwe stekker gehaald en het weer in originele staat gebracht.
Nu meet ik maar een 2,3 volt op de dynamo met draaiende motor, en als ik de stekker er op heb meet ik het zelfde achterop de zekeringkast waar de D+draad in gaat.
Meet ik op het extra stekkertje wat uit de zekeringkast komt, 7,8 volt

Wat moet je daar meten?
Contactblokje heb ik vervangen voor een nieuw exemplaar omdat het de ene keer wel voorkomt na het starten en de andere keer niet.
Ook niet het gewenste resultaat.
Vandaag de dynamo er weer onderuit gehaald

Ik snap er niets meer van.
Iemand een idee?
Groet Bossie