Hoi mijn bus moet volgende week voor de apk.
En nu doet mijn electrische spiegel verstelling het niet meer.
Ik heb gekeken of ik op een van de draden spanning heb maar dat is niet het geval.Weet iemand op welke draar er spanning moet komen te staan?
Alvast bedankt
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
electrische spiegel verstelling
heb ik gedaan en heb de hele kabel boom er uit gehad alle draden stuk voor stuk door gemeten met de ohm meter maar bleken allemaal goed.
Maar kan helamaal geen draad zien die naar de zekerings kast gaat.Het is voorzover mij bekeken een acheter af ingeboud systeem.Daarom zou ik graag de kleur van de draar willen weten waar spanning op komt.
Ik weet ook dat dit geen verplichting is voor de apk aangezien ik zelf keurmeester ben.maar wil dit graag werkend hebben weetje wel.
in iedergeval bedankt voor de reactie
Maar kan helamaal geen draad zien die naar de zekerings kast gaat.Het is voorzover mij bekeken een acheter af ingeboud systeem.Daarom zou ik graag de kleur van de draar willen weten waar spanning op komt.
Ik weet ook dat dit geen verplichting is voor de apk aangezien ik zelf keurmeester ben.maar wil dit graag werkend hebben weetje wel.
in iedergeval bedankt voor de reactie
ook hier heb ik hetzelfde probleem...
ik heb al wel de schakelaar doorgemeten en de conclusie is dat die stuk is ALS de draadboom goed is. die moet ik dus nog doormeten..
een grote hulp hierbij is de link pagina naar de electrische stroomschema's
maar om je te helpen is hier http://freenet-homepage.de/t4-knowledge ... efault.htm de link.
zwart/blauw
oh ja op marktplaats al een 2e hands kabelboom gezien voor €75,-
weet nog niet wat ze nieuw bij de dealer kosten.
een nieuwe schakelaar is ook meer dan €50,- (bij de dealer)
Dus ben ook nog druk aan het meten....
HG Ron.
ik heb al wel de schakelaar doorgemeten en de conclusie is dat die stuk is ALS de draadboom goed is. die moet ik dus nog doormeten..
een grote hulp hierbij is de link pagina naar de electrische stroomschema's
maar om je te helpen is hier http://freenet-homepage.de/t4-knowledge ... efault.htm de link.
zwart/blauw
oh ja op marktplaats al een 2e hands kabelboom gezien voor €75,-
weet nog niet wat ze nieuw bij de dealer kosten.
een nieuwe schakelaar is ook meer dan €50,- (bij de dealer)
Dus ben ook nog druk aan het meten....
HG Ron.
Wat is dan eigenlijk de oorzaak?henk88 schreef:Hoi,hoogstwaarschijnlijk de kabelboom van je portier,bekend euvel bij de T4.
Rubber tussen de deur en carrosserie even loswurmen,en dan draden nalopen.
Repareren zal dan moeten dmv een soldering of knijpschoentje,etc.
Succes..
Vandaag (lekker weer) ook de stoute schoenen aangetrokken en de draadboom bekeken en direkt uitgebouwd.
Er waren 2 draden finaal door (de dikke en de dunne blauwe) en nog een stuk of 6 met de kern bloot.
Aan die schade te zien moet e.e.a. ergens klem komen te zitten, knap van VW om dat voor elkaar te krijgen.
Ik ben creatief geweest met electro tape, de kabelboom is nu wel wat stugger, en alles werkt weer.
Door de extra stugheid denk ik zelfs minder kans op beklemming van de draden omdat ze nu de deur cq de koets ingeduwd worden ipv te buigen.
HG Ron.