Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

verbranden reflectoren multivan lampen!

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
erik 924
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:23
Locatie: Hoorn

verbranden reflectoren multivan lampen!

Bericht door erik 924 »

Wie heeft dit al eens megemaakt?
Door het verbranden van mijn H7 lampje van het dimlicht is de refector aangetast door de hitte.
Zwarte aanslag scheurtje erin en dof geworden naar boven toe.
Andere kant begint ook al. lampje was vandaag stuk heb geprobeerd met mijn pink en een doekje met opl;osmiddel het te verwijderen maar de reflector is nu gescheurd!!

Kan ik de reflectoren los krijgen en eventueel vervangen?

Het lampje was van osram en wordt volgens mij bij het doorbranden te heet en gooit zij inhoud de lamp in met veel schade.
Heb nu philips erin gezet!!!

Wie heeft dit ook meegemaakt en wie weet of de reflectoren kunnen worden vervangen!
Gebruikersavatar
peter T5
Berichten: 384
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:09
Locatie: Almere

Bericht door peter T5 »

Bij mij waren ze ook wit/mat geworden boven de lamp en heb nieuwe gekregen onder garantie. was nog wel binnen de garantie periode.
Afbeelding
Gebruikersavatar
erik 924
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:23
Locatie: Hoorn

Bericht door erik 924 »

peter T5 schreef:Bij mij waren ze ook wit/mat geworden boven de lamp en heb nieuwe gekregen onder garantie. was nog wel binnen de garantie periode.

Peter werden toen alleen de reflektoren vervangen?
Gebruikersavatar
appie
Berichten: 386
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:04
Locatie: zwarte haan
Contacteer:

Bericht door appie »

Ik had hetzelfde, een set nwe lampunits onder garantie
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Guus NLB »

Raar, want ik had er eerst 100 Watt H7 lampen in (nu xenon) en nooit problemen. En ik rijd ook nog altijd met licht aan.
Misschien zit het in de uv-uitstraling, je moet opletten dat je uv-arme lampen gebruikt.
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

UV-filter

Bericht door vaniac »

Dit onderwerp is al vaker aan de orde geweest.
Het kunststof van de reflectoren is inderdaad niet bestand tegen UV-straling van de standaard H4- of H7-lampen. Daarom is het verstandig om alleen lampen te monteren die expliciet een lampglas met UV-filter bezitten.

Normaal gesproken zitten de reflectors vastgelijmd in het koplamphuis. Je moet de koplampen dus compleet vervangen.
Gebruikersavatar
peter T5
Berichten: 384
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:09
Locatie: Almere

Bericht door peter T5 »

De hele lichtunit moeten vervangen worden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
erik 924
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:23
Locatie: Hoorn

Re: UV-filter

Bericht door erik 924 »

vaniac schreef:Dit onderwerp is al vaker aan de orde geweest.
Het kunststof van de reflectoren is inderdaad niet bestand tegen UV-straling van de standaard H4- of H7-lampen. Daarom is het verstandig om alleen lampen te monteren die expliciet een lampglas met UV-filter bezitten.

Normaal gesproken zitten de reflectors vastgelijmd in het koplamphuis. Je moet de koplampen dus compleet vervangen.
lampjes moet ik dan hebben er zaten osram lampjes in en ik heb eebn vervangen voor philips

Welke h7 lampjes moet ik dan hebben er zaten osram lampjes in en ik heb een vervangen voor philips van het tankstation?
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: UV-filter

Bericht door vaniac »

erik 924 schreef:
vaniac schreef:Dit onderwerp is al vaker aan de orde geweest.
Het kunststof van de reflectoren is inderdaad niet bestand tegen UV-straling van de standaard H4- of H7-lampen. Daarom is het verstandig om alleen lampen te monteren die expliciet een lampglas met UV-filter bezitten.

Normaal gesproken zitten de reflectors vastgelijmd in het koplamphuis. Je moet de koplampen dus compleet vervangen.
lampjes moet ik dan hebben er zaten osram lampjes in en ik heb eebn vervangen voor philips

Welke h7 lampjes moet ik dan hebben er zaten osram lampjes in en ik heb een vervangen voor philips van het tankstation?


Deze zijn van goede kwaliteit en voorzien van UV-filter:

http://www.lighting.philips.com/nl_nl/c ... ng&lang=nl
P@ the T5 courier
Berichten: 205
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:07
Locatie: Somewhere on the road
Contacteer:

Bericht door P@ the T5 courier »

Ook ik heb dit probleem, alleen is er bij mij Xenon gemonteerd, en krijg ik dus de lampen vergoed van mijn Xenon leverancier. Bij mij zijn de beide reflectoren van de MV koplampern aan de bovenzijde helemaal zwart geworden.
Met de allervriendelijkste groet,

P@ the T5 courier
Altijd op zoek naar het lekkerste stukje asfalt in de mooiste omgeving.
Die ook luistert naar de naam "Patrick".
Plaats reactie