Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Anti-Roest behandeling

vragen over de T4
Plaats reactie
Danny_California

Anti-Roest behandeling

Bericht door Danny_California »

Goedemiddag,

Zoals bekend zijn de eerste T4's redelijk roest gevoelig. Gelukkig valt het bij onze California nog wel mee, maar om roest zoveel mogelijk te voorkomen zit ik er over te denken om een anti-roest behandeling te doen.
Aangezien de deurpanelen en het gehele camper interieur momenteel eruit zijn leek me dit op zich een mooi moment.

Maar nu vroeg ik me af of er iemand hier ervaring mee heeft.
Is het goed zelf te doen? En welke producten zou ik dan eventueel moeten/kunnen gebruiken?
Of is het beter om het te laten doen?

Ik ben benieuwd.

Greetz,
Danny
California 2.4 d 1991
Jurgen VH

Re: Anti-Roest behandeling

Bericht door Jurgen VH »

Kijk hier al eens http://www.weetjewel.com/home.html" onclick="window.open(this.href);return false; bij T4 tips en truks onder roest mss helpt dit je al wat verder :knipoog
Pascal-141

Bericht door Pascal-141 »

Danny_California schreef:Goedemiddag,

Zoals bekend zijn de eerste T4's redelijk roest gevoelig. Gelukkig valt het bij onze California nog wel mee, maar om roest zoveel mogelijk te voorkomen zit ik er over te denken om een anti-roest behandeling te doen.
Aangezien de deurpanelen en het gehele camper interieur momenteel eruit zijn leek me dit op zich een mooi moment.

Maar nu vroeg ik me af of er iemand hier ervaring mee heeft.
Is het goed zelf te doen? En welke producten zou ik dan eventueel moeten/kunnen gebruiken?
Of is het beter om het te laten doen?

Ik ben benieuwd.

Greetz,
Danny
Een goede anti-roest behandeling gebeurt vanuit de holle ruimtes met vloeibare , meestal doorzichtige "wax" (Rutex ,Dinitrol...) (Chassisbalken van voor tot achter , deuren , wanden , enz )
Na de holle ruimtes komt ook de gehele bodem aan de beurt : deze kan met de gewone anti-roest producten ingespoten worden , wel eerst alle roest en vettigheid verwijderen voor een goede hechting.

Als je het zelf niet kan , kun je dat ook laten doen bij bvb Dinitrol of dergelijke . Kost wat , maar dan is het ook goed gedaan .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Danny_California

Bericht door Danny_California »

Bedankt voor alle reacties!
Ik ben van de week eventjes bezig geweest om een stukje van de onderkant te ontroesten en dat ging eigenlijk wel goed.
Dus ik denk dat ik toch ga proberen zoveel mogelijk zelf te doen...

Greetz,
Danny
:campingT4
California 2.4 d 1991
Plaats reactie