Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Nieuw hier, en meteen al een vraag
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 18 mei 2007, 20:52
Nieuw hier, en meteen al een vraag
Hallo allemaal ik ben Martin, 21 jaar oud, automonteur in opleiding, en woon in Apeldoorn. Als vw liefhebber verplaats ik mij dagelijks in een polo GT uit 1987. Deze is uiterlijk zo goed als orgineel, op de verlaging en andere velgen na.
Maar dit heeft natuurlijk helemaal niets met Transporters van doen, mijn ouders rijden op dit moment een T5 130pk TDI. Deze legt vooral veel zakelijke kilometers af en heeft inmiddels 150.000 km op de teller staat, en tot nu toe hebben we nog geen noemenswaardige technische problemen gehad. Hij bevalt ons dus erg goed!
Alleen de auto is inmiddels buiten de garantie, en 3 jaar oud. Nu moeten mijn ouders de overweging gaan maken: Blijven doorrijden met het risico op (hoge) onderhoudskosten, of inruilen nu de kilometerstand nog redelijk is en een nieuwe kopen?
Nu ben ik benieuwd of er hier ook meer mensen zijn die een T5 met dezelfde motor rijden, en die de 150.000 al ver voorbij zijn. Wat zijn jullie ervaringen daarmee? Welke kosten/problemen kun je eventueel gaan verwachten?
We gaan morgen wel alvast naar de dealer om eens te kijken wat we voor de auto terugkrijgen, en of ze ons een interessante aanbieding kunnen doen. Zeker met de 60 jahre edition.
Maar dit heeft natuurlijk helemaal niets met Transporters van doen, mijn ouders rijden op dit moment een T5 130pk TDI. Deze legt vooral veel zakelijke kilometers af en heeft inmiddels 150.000 km op de teller staat, en tot nu toe hebben we nog geen noemenswaardige technische problemen gehad. Hij bevalt ons dus erg goed!
Alleen de auto is inmiddels buiten de garantie, en 3 jaar oud. Nu moeten mijn ouders de overweging gaan maken: Blijven doorrijden met het risico op (hoge) onderhoudskosten, of inruilen nu de kilometerstand nog redelijk is en een nieuwe kopen?
Nu ben ik benieuwd of er hier ook meer mensen zijn die een T5 met dezelfde motor rijden, en die de 150.000 al ver voorbij zijn. Wat zijn jullie ervaringen daarmee? Welke kosten/problemen kun je eventueel gaan verwachten?
We gaan morgen wel alvast naar de dealer om eens te kijken wat we voor de auto terugkrijgen, en of ze ons een interessante aanbieding kunnen doen. Zeker met de 60 jahre edition.
Laatst gewijzigd door MartinDijk op 18 mei 2007, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 18 mei 2007, 20:52
- koerier T5
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 09:28
- Locatie: zaandam
Hoi Martin,
Ik heb dezelfde motor en alleen dan in automaat uitvoering en is net 2 jaar oud. Heb alleen bij 93000km een nieuwe waterpomp gehad en er staat nu 155000 km op.
Heb hem ingeruild en krijg 29 mei mijn nieuwe bus. Dit ook omdat ik niet zonder garantie wil rond rijden en de kosten echt op kunnen lopen, bijv. als mijn automaat stuk gaat.
Maar ik moet je ook eerlijk zeggen dat mijn volgende bus pas ingeruild wordt bij 180 tot 200000km want dat moet gewoon probleem loos kunnen .
Ik heb dezelfde motor en alleen dan in automaat uitvoering en is net 2 jaar oud. Heb alleen bij 93000km een nieuwe waterpomp gehad en er staat nu 155000 km op.
Heb hem ingeruild en krijg 29 mei mijn nieuwe bus. Dit ook omdat ik niet zonder garantie wil rond rijden en de kosten echt op kunnen lopen, bijv. als mijn automaat stuk gaat.
Maar ik moet je ook eerlijk zeggen dat mijn volgende bus pas ingeruild wordt bij 180 tot 200000km want dat moet gewoon probleem loos kunnen .
Koerier T5 / ex nr. 188
- crafter koerier
- Berichten: 180
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
- Locatie: Purmerend
- koerier T5
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 09:28
- Locatie: zaandam
- crafter koerier
- Berichten: 180
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
- Locatie: Purmerend
- Evert-Jan (T5 180)
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:55
- Locatie: Gelderland
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 18 mei 2007, 20:52
Bedankt voor je reactie, koerier T5.
Ook wij gaan voor een nieuwe T5, alleen we twijfelen nog over een optie, is ESP aan te raden? Zijn er hier mensen die daar ervaringen mee hebben?
Verder word het weer een leuk aangekleede 130pk T5, met oa het 60 Jahre pakket, meegespoten Multivan bumpers, rvs sidebars, snoeks cabine, evt Multivan koplampen, lichtmetaal, en vast nog wat andere extra's die ik vergeten ben. Alleen over de kleur kunnen we het nog niet eens worden Het gaat op dit moment tussen: Wheat Beige, off the road grey, fresco green en reflex silver.
Hebben jullie trouwens nog andere optie's die echte aanraders zijn?
Ook wij gaan voor een nieuwe T5, alleen we twijfelen nog over een optie, is ESP aan te raden? Zijn er hier mensen die daar ervaringen mee hebben?
Verder word het weer een leuk aangekleede 130pk T5, met oa het 60 Jahre pakket, meegespoten Multivan bumpers, rvs sidebars, snoeks cabine, evt Multivan koplampen, lichtmetaal, en vast nog wat andere extra's die ik vergeten ben. Alleen over de kleur kunnen we het nog niet eens worden Het gaat op dit moment tussen: Wheat Beige, off the road grey, fresco green en reflex silver.
Hebben jullie trouwens nog andere optie's die echte aanraders zijn?
- Schildertje
- Berichten: 379
- Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
- Locatie: Zaanstad
- Contacteer:
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 18 mei 2007, 20:52
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 18 mei 2007, 20:52
Bedank voor jullie reacties!
Nieuwe bus is inmiddels besteld, hij is in grote lijnen gelijk aan de T5 die we nu rijden. Alleen uiterlijk zijn er een paar wijzigingen, dan hebben we toch het idee dat we een nieuwe auto krijgen.
Het is dus een: SWB Dubbel cabine T5 2,5 L 130 Pk 5 cyl, met de volgende extra's ten opzichte van de huidige T5:
- Multivan koplampen
- Multivan bumpers, uiteraard in kleur
- RVS Sidebars
- Miyato velgen
Alleen er zit nog geen navigatie in, deze moet nog uitgezocht worden. Het zal zowieso geen orgineel vw systeem worden, omdat deze erg aan de prijs zijn. Dus mochten er nog mensen zijn die tips hebben voor aftermarket systemen voor de T5...
(Btw de kleur blijft donkerblauw, vinden we nog steeds de mooiste kleur op een )
Nieuwe bus is inmiddels besteld, hij is in grote lijnen gelijk aan de T5 die we nu rijden. Alleen uiterlijk zijn er een paar wijzigingen, dan hebben we toch het idee dat we een nieuwe auto krijgen.
Het is dus een: SWB Dubbel cabine T5 2,5 L 130 Pk 5 cyl, met de volgende extra's ten opzichte van de huidige T5:
- Multivan koplampen
- Multivan bumpers, uiteraard in kleur
- RVS Sidebars
- Miyato velgen
Alleen er zit nog geen navigatie in, deze moet nog uitgezocht worden. Het zal zowieso geen orgineel vw systeem worden, omdat deze erg aan de prijs zijn. Dus mochten er nog mensen zijn die tips hebben voor aftermarket systemen voor de T5...
(Btw de kleur blijft donkerblauw, vinden we nog steeds de mooiste kleur op een )
ESP is toch standaard op de 5 en 6 cilindermotoren!? (Hier is dat toch zo...)MartinDijk schreef:Bedankt voor je reactie, koerier T5.
Ook wij gaan voor een nieuwe T5, alleen we twijfelen nog over een optie, is ESP aan te raden? Zijn er hier mensen die daar ervaringen mee hebben?
Verder word het weer een leuk aangekleede 130pk T5, met oa het 60 Jahre pakket, meegespoten Multivan bumpers, rvs sidebars, snoeks cabine, evt Multivan koplampen, lichtmetaal, en vast nog wat andere extra's die ik vergeten ben. Alleen over de kleur kunnen we het nog niet eens worden Het gaat op dit moment tussen: Wheat Beige, off the road grey, fresco green en reflex silver.
Hebben jullie trouwens nog andere optie's die echte aanraders zijn?
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 18 mei 2007, 20:52